רופא בכיר עושה סדר בפרטים: מה עומד מאחורי סכנת הסימילאק?

משרד הבריאות בישראל הודיע על החזרת כל המוצרים החשודים כנגועים של 'סימילאק' - לאחר ארבעה אשפוזים ומוות של תינוקות בארה״ב • הפורמולות החשודות נמכרות רק דרך מרשם ואינן ניתנות לרכישה בחנויות • פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי הציבור, פירשן את המצב ב-103fm
חרדים 10
י"ט אדר א' התשפ"ב / 20.02.2022 20:56

משרד הבריאות הודיע הערב (ראשון) על ריקול לתרכובות מזון מיוחדות לתינוקות הנמכרות עם מרשם של סימילאק. תרכובות אלו מיועדות עבור מצבים רפואיים מיוחדים, ואין מדובר במוצרי המדף הנפוצים.

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

הודעה זו באה בעקבות 4 תינוקות שאושפזו בארה”ב ואחד מהם נפטר, לאחר שצרכו תרכובת מזון של החברה.

כאמצעי זהירות, ובתיאום עם שירות המזון הארצי של משרד הבריאות, חברת אבוט מבצעת איסוף של שני מוצרים אבקתיים Alimentum ו-Human Milk Fortifier מעשיר חלב אם הניתנים לשימוש בהמלצה ופיקוח של רופא או דיאטן תזונאי.

מוצרים אלו מיוצרים בארה”ב ולכן בעקבות הודעת ה-FDA הם נקראים לריקול גם בארץ.

עם זאת בחברה מבהירים, כי למהלך הנוכחי אין כל קשר לשאר מוצרי התזונה של חברת אבוט המופצים בישראל ובכללם מוצרי סימילאק – המיוצרים במפעלים אחרים והינם בטוחים לשימוש.

שיווק המוצרים הרלוונטיים הופסק בארץ, וחברת אבוט תפנה לבתי מרקחת ובתי חולים על מנת לאסוף את המוצרים. המוצרים שייאספו הם עד סוף שימוש 1.09.2023.

פרופ’ חגי לוין, יו”ר איגוד רופאי הציבור, הסביר היום, בראיון שהעניק לענת דוידוב בתוכנית ‘איפה הכסף’ ברדיו 103fm,  מה עומד מאחורי פרשת מזון התינוקות החדשה, ומדוע יבואנית סימילאק יצאה בהודעה הדרמטית.

“יש הודעה של ה-FDA מלפני שלושה ימים שמזהירה את הצרכנים לא להשתמש בפורמולות מסוימות שיוצרו במישיגן, שזה כולל את הסימילאק, בעקבות זיהוי מקרים חיידק קרונובקטר סקזקי”, אמר.

“אנחנו מכירים את התופעה הזו מאירועים שקרו בעבר או תופעה דומה. נעשה מאמץ מאוד גדול בשביל לשמור את תרכובות המזון לתינוקות נקיות מחיידקים מהסוג הזה”.

מה עושים במקרה כזה?

“צריך לבדוק ולחקור לעומק בעזרת חקירה שהיא גם סוג של חקירה אפידמיולוגית מה בדיוק קרה שם ומה היקף התופעה. זו הזדמנות להזכיר לכולנו שחלב אם הוא הבריא והטוב ביותר גם לתינוק וגם לאם”.

יוקר המחיה? כך את יכולה לייצר לעצמך עוד הכנסה יציבה ובטוחה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות