עולה בטרומית: יותר חילונים ונשים בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעתו של ח"כ משה טור-פז מ'יש עתיד' לשינוי הגוף הבוחר לרבנות הראשית והקריטריונים לבחירה • ההצבעה תהפוך מחשאית לגלויה • המשמעות של החוק: רבנים חרדיים לא יוכלו להיבחר
אריה ריבקינד
י"ט אדר א' התשפ"ב / 20.02.2022 18:24

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת חבר הכנסת משה טור-פז מ’יש עתיד’ לתיקון ‘חוק הרבנות הראשית’, כך שיקבע קריטריונים חדשים להגשת מועמדות לתפקיד הרב הראשי לישראל וישנה את הרכב הגוף הבוחר אותו.

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

מטרת ההצעה, שמחייבת את כל חברי הקואליציה, היא להוביל לבחירת רבנים ראשיים מהציונות הדתית – בבחירות שיתקיימו בעוד כשנה וחצי.

לפי ההצעה, האסיפה הבוחרת את הרבנים תקטן מ-150 ל-120, ולא יהיה בה עוד רוב לרבנים על פני נציגי הציבור.

עוד בהצעה: נוסף על רבנים מקומיים שיהיו חברים בה באופן אוטומטי, היא תכלול לראשונה גם רבני קיבוצים (הנחשבים לליברליים יחסית) שימנה השר לשירותי דת, ועשרה נוספים שהממשלה תידרש לאשר.

גם בייצוג של הציבור הרחב יגדל הייצוג לנשים ולארגונים שאינם דתיים – כגון אגודת הסטודנטים, ועד ראשי האוניברסיטאות, ואנשי ציבור מתחומי הרוח, החינוך והתרבות.

סעיף נוסף בחוק המוצע קובע, כי תנאי סף להגשת מועמדות לתפקיד הרב הראשי, יהיה ‘כושר לדיינות’.

המשמעות היא ששורה ארוכה של רבנים חרדיים שחשקו בתפקיד, לא יוכלו להיבחר.

ח”כ משה טור-פז בירך על אישור ההצעה בוועדה, לקראת הצבעה עליה במליאת הכנסת בקריאה טרומית עוד השבוע, ואמר כי  אישור החוק שלו הוא “צעד אחד נוסף בדרך להחזרת האמון של הציבור היהודי בממסד הדתי. להחזיר את הרבנות לעם הוא עוד צעד לקידום יהדות מכילה ומחבקת שתייצג את המגוון הקיים בחברה היהודית. כפי שהתחייבנו, באנו לשנות”.

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות