סיממה את בנותיה כדי לקבל קצבאות נכות של 50 אלף בחודש

תושבת נתניה, בת 44, אם ל-8 ילדים, נעצרה בחשד שנתנה חומרי טשטוש לבנותיה בנות ה-6 ו-7 - כדי לקבל במרמה קצבאות עתק בכל חודש מהביטוח הלאומי • בחקירה עלה: הציגה מצג שווא בפני הוועדות על כל 8 ילדיה, תוך טענות שהם בעלי צרכים מיוחדים, בעוד הם בריאים לחלוטין
חיים טוויל
י"ט אדר א' התשפ"ב / 20.02.2022 16:45

צוות חקירה מיוחד של המשטרה וחוקרי הביטוח הלאומי עצרו הבוקר (ראשון), בתום חקירה סמויה, תושבת נתניה, בת 44 – בחשד לעבירות הונאה, מרמה והתעללות בחסרי ישע, לאחר שנתנה חומרי טשטוש לבנותיה הקטינות, במטרה לקבל קצבאות נכות ושירותים מיוחדים מהביטוח הלאומי.

יוקר המחיה? כך את יכולה לייצר לעצמך עוד הכנסה יציבה ובטוחה

המעצר בוצע לאחר שחוקרי אגף החקירות של הביטוח הלאומי פתחו לאחרונה בחקירה סמויה, עם קבלת מידע מהקהילה, בדבר חשד כי תושבת נתניה נותנת – לפי החשד – לבנותיה, בנות 6 ו-7, חומרים שונים, על מנת לטשטש אותן בעת בואן לוועדות הרפואיות, במטרה להונות ולקבל קצבאות נכות ותקציבי עתק לשירותים מיוחדים.

בהתאם לחשדות, הוקם צוות חקירה מיוחד (צח”מ), המשותף לאגף החקירות בביטוח הלאומי וחוקרי המשטרה בתחנת נתניה, אשר חקרו במישור הסמוי את החשד לפגיעה בחסרי ישע.

עם התפתחות החקירה עלה חשד בדבר יצירת מצג שווא של האם בפני הוועדות של הביטוח הלאומי, הנוגעים לכל שמונת ילדיה, תוך טענות שונות בדבר היותם בעלי צרכים מיוחדים, שעה שהם בריאים לחלוטין – כל זאת במטרה לקבל קצבאות במרמה הנאמדים בכ-50,000 ש”ח כל חודש.

חוקרי המשטרה בתחנת נתניה עצרו הבוקר את החשודה, לצד חיפוש ותפיסת מסמכים רפואיים שונים וחומרים שהועברו להמשך מיצוי ראיות.

בנוסף , גורמי רווחה עורבו לטובת טיפול בכלל הילדים, ותשאול הקטינים על ידי חוקר מוסמך מטעמם.

בכוונת המשטרה להביא את החשודה מחר לדיון בבימ”ש השלום פ”ת, בבקשה להאריך את מעצרה, בהתאם לצורכי החקירה וממצאיה.

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

מהביטוח הלאומי נמסר: “מרגע שהמידע הגיע אלינו – בדקנו את הנושא לעומק מתוך חשש ודאגה לילדי המשפחה והחשד להתעללות בהם. הקצבאות לעניין זה, הן דבר שולי בהתייחס לפגיעה בחסרי ישע. לא היה לנו ספק כי החקירה צריכה להתבצע במהירות המירבית כדי להבטיח את שלומם הפיזי והנפשי של הילדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    .
    20/02/2022 20:02
    שירי
  1. שיעשו לה מה שעשתה לילדיה. אמן