הורוביץ אמר ש”אלימות מתנחלים איום אסטרטגי” – ובנט שתק

יו"ר מרצ השתלח ודרש שמערכת הביטחון תגיב ביד קשה ל"אלימות מתנחלים" - ובנט לא הגיב • ליברמן: "אי אפשר להכתים את כל המתיישבים" • ראש מועצת אפרת: "האיום האסטרטגי הוא שרים פופוליסטיים שבמקום להתמקד בעבודתם ולאחד מחפשים דרכים לפלג את הישראלים למחנות"
חרדים 10
י"ט אדר א' התשפ"ב / 20.02.2022 10:08

שר הבריאות ניצן הורוביץ ממרצ השתלח בישיבת הקבינט האחרונה, שהתקיימה בשבוע שעבר, בחריפות נגד מה שכינה ‘אלימות מתנחלים’. כך נחשף הבוקר (ראשון) בגלי צה”ל.

השיטה שסחפה להפסקת עישון מגיעה למגזר החרדי. מה הקסם?

“אלימות מתנחלים היא איום אסטרטגי לאומי. אלו פעולות מתוכננות וסדורות שנועדו לגרור את ישראל למהומות ושפיכות דמים מתוכננת”, טען הורוביץ.

לדבריו, הצבא צריך לפעול בצורה חריפה יותר נגד המתנחלים.

שר הביטחון בני גנץ התקומם על דבריו ואמר כי הנושא מטופל היטב.

נפתלי בנט לא הגיב לדברים במהלך הדיון.

מלשכתו נמסר: “איננו מתייחסים לדיוני הקבינט. עמדתו של ראש הממשלה בנושא ידועה היטב. אין מקום להכללות נגד ציבור המתיישבים ובאותה מידה יש לטפל באופן נחרץ בתופעות של אלימות”.

‏השר אביגדור ליברמן הגיב בגל”צ על דברי השר הורוביץ: “תמיד יש שוליים שבשוליים, אבל מפעל ההתיישבות מייצג את ארץ ישראל הטובה והיפה – אי אפשר להכתים את כל המתיישבים. ניצן פונה לבוחרים שלו, אז נקבל את זה במסגרת מאמציו לשמור עליהם”.

ראש מועצת אפרת עודד רביבי תקף את הורוביץ: “האיום האסטרטגי, מי שמחפשים דרכים לפלג ולחלק את הישראלים. חבל ששר הבריאות לא נאבק למען הבריאות באותה נחישות בה נאבק נגד אחיו המתנחלים. אלימות בכל צורה בכל מקום ובכל חברה היא איום, נדמה לי שהרבה יותר אלימות כזו נצפתה בחודש האחרון בערי ישראל בשפלה עם רכבים ממולכדים ומתפוצצים. אלימות נראתה בחודש האחרון במלוא עוצמתה גם במגזר הערבי לצערנו ברציחות אין סופיות ותקריות ירי. אין כאן כמובן הכשרה או אישור למי מהמתיישבים להרים יד, לא כלפי חיילים, לא כנגד יהודים וחלילה לא נגד שכיננו הפלסטינים. מי שנוהג באלימות פוגע בהתיישבות”.

הוא הוסיף: “האיום האסטרטגי הוא שרים פופוליסטיים שבמקום להתמקד בעבודתם ולאחד את העם מחפשים דרכים לפלג ולחלק את הישראלים למחנות”.

מנכ”ל תנועת הביטחוניסטים תא”ל (במיל.) אמיר אביבי: “צר לראות כיצד שר הבריאות ושרים בממשלת ישראל טוענים בפני הקבינט המדיני ביטחוני כי אלימות מתיישבים הינו פגיעה אסטרטגית בביטחון מדינת ישראל. שרים אלו, אשר מובילים קמפיין הסתה פרוע נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון, פועלים על על מנת להכפיש את מפעל ההתיישבות המשגשג, המהווה חלק נכבד במפעל הציוני כאתוס לאומי.

“אין כל ספק כי אלימות יש להוקיע ולטפל באופן נקודתי וענייני, אך את הדגש יש לשים על העלייה הנרחבת בטרור הפלסטיני בשנים האחרונות הפוגע מדי יום בביטחון מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן
    20/02/2022 11:09
    חנן
  1. אסור להכליל ציבור שלם…