בלומברג: איש העסקים דן גרטלר קרוב להחזיר לקונגו שני מיליארד דולר

ממשלת 'הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו' הכריזה כי היא קרובה להסכם עם המיליארדר מבני ברק - עליו הטילה ארה"ב סנקציות • חלק מהתמלוגים יוחזרו על ידי שותפים של גרטלר בקונגו
חרדים 10
י"ח אדר א' התשפ"ב / 19.02.2022 21:53

ממשלת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו הכריזה כי היא קרובה לחתום על הסכם עם קבוצת ‘פלורט’ של איש העסקים דן גרטלר, במסגרתו יחזיר המיליארדר החרדי מבני ברק מיליארדי דולרים למדינה. כך דווח הערב (מוצ”ש) ב-bloomberg.

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

לפי הדיווח שצוטט ב’דה מרקר’, ועדה של ממשלת קונגו קרובה לחתימת מיזכר הבנות עם ‘פלורט’, שבמסגרתו יוחזרו מכרות ובארות נפט בשווי שני מיליארד דולר וכן “חלק ניכר מהתמלוגים של קמוטו קופר קומפני” – לפי תקציר פגישת מועצת שרים, שהוקרא בטלוויזיה הממלכתית על ידי שר הדואר והתקשורת אוגוסטין קיבאסה.

‘קמוטו קופר’ מנוהלת על ידי ‘גלנקור’ – חברת מסחר במחצבים וסחורות – שסירבה להגיב.

חברות בבעלות גרטלר, שעליו מוטלות סנקציות אמריקניות בשל חשד לשחיתות בקונגו, מחזיקות בבעלות על רשיונות לכרייה וקידוח נפט במדינה המרכז אפריקאית, וכן מקבלות תמלוגים על כמה מפרויקטי הנחושת והקובלט הגדולים, המנוהלים על ידי ‘גלנקור ויוראיישן ריסורסס גרופ’.

הדובר של גרטלר לא הגיב לפניית ‘בלומברג’ במייל.

גרטלר מכחיש את ההאשמות בשחיתות. יודגש, כי מעולם לא הוגשו נגדו אישומים.

בדצמבר 2017 הטילה ארה”ב סנקציות על גרטלר, תושב בני ברק. משרד האוצר האמריקני הרחיב את הסנקציות נגד חברות ושותפים של גרטלר בשני מהלכים נוספים, האחרון שבהן היה בדצמבר 2021.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גרטלר קונגו
    20/02/2022 14:55
    נחמן
  1. העיצומים של ארה”ב יוסרו, אם יחתם הסכם שכזה?