בנט: “הגל נשבר” • זרקא: “מוקדם להגיד שהגל החמישי מאחורינו”

בנט הכריז כי הוחלט על ביטול התו הירוק: "בימים הקרובים נודיע על הקלות נוספות" • ממונה הקורונה: "מעריכים שזה לא הגל האחרון. נפיק לקחים ונהיה מוכנים לגל השישי"
תמי גיל
ט"ז אדר א' התשפ"ב / 17.02.2022 19:14

ממונה הקורונה, פרופ’ סלמאן זרקא, ערך היום (חמישי) תדרוך לעיתונאים, כי “הנחת העבודה היא שהגל החמישי הוא לא הגל האחרון. נתחקר אותו, נפיק לקחים ונהיה מוכנים לגל השישי”.

מחכה ומצפה לבשורות טובות? הערב הזה נועד לך! • טיפים ומתנות

ההורים בודקים, הילדים הולכים ללמוד • איך המתווה החדש עובד?

פרופסור זרקא הוסיף: “למדנו מהגל החמישי שתגובה מהירה כמו סגירת גבולות ומדיניות המדינות האדומות הוכיחה את עצמה. ניישם את הלקחים הללו להמשך”.

במהלך התדרוך, זרקא נשאל לגבי אמירת “הגורם המדיני” – כלומר נפתלי בנט – על מספר הנפטרים, והשיב: “לבי עם כל המשפחות ובטח אלו שאיבדו את יקיריהן. למדנו שגם סגר מביא לתוצאות קטלניות שאנשים לא מגיעים לקבל טיפול ואני לא עושה הפרדה בין חיים לחיים. יש פה אוכלוסיה מבוגרת לא מחוסנת ועם מחלות רקע. אנו עוקבים אחרי כל נתוני הפטירה ומתחקרים אותם.

“בכל הודעת פטירה שאנו מקבלים מתקיים שיח מול המחלקה ומול בית החולים על מנת להבין אם הפטירה מקורונה או שהקורונה נמצאת ברקע. זה נבדק למול הרופא המטפל”.

הוא הוסיף: “מספר המאושפזים נמצאת בירידה בבתי החולים ובבתים הפרטיים. אך מקודם להכריז שהגל מאחורינו. בעיקר כשיש מספרי נדבקים גבוהים. הנחת העבודה שלנו היא שגל חמש הוא לא הגל האחרון. אנחנו נתחקר את גל חמש. נפיק לקחים ונהיה מוכנים גם לגל שש”.

לדבריו, “אנחנו מעריכים כי הירידה תלך ותמשיך. אני רוצה להדגיש שיש להתאים את המדיניות. אנחנו פועלים כולנו יחד למען בריאות הציבור. כדי לאפשר לאזרחי ישראל לשוב לחיי שגרה ככל שהתחלואה תתחיל לרדת, אנחנו נפרסם מתווה תיירות כדי לתכנן את התקופה של האביב ושל החגים.

“חשוב לציין כי הכניסה לישראל תמשיך להיות עם בדיקת PCR כדי להתמודד עם הסיכון של וריאנטים חדשים. אנחנו שמחים שהתלמידים מגיעים לבתי הספר לפעילות רגילה”.

הוא הדגיש: “דעתי הייתה ועודנה שצריך למצוא את הדרך לחיות ליד הקורונה. סגר והגבלה זה לא רלוונטי. חובתנו עם ירידת הגל להתאים את המדיניות ולכן זה בדיוק מה שאנחנו עושים. נתאים את המדיניות”, הבהיר זרקא. “מידת ההגבלות שיש למדינת ישראל היא מאוד מצומצמת. הגל עדיין כאן אבל סכנת ההדבקה לא חלפה”.

נפתלי בנט הודיע הערב על סיום הגל החמישי ואמר כי לאור הירידה בתחלואת הקורונה, הגבלות התו הירוק יבוטלו ובימים הקרובים יפורסמו הקלות נוספות לציבור.

בנט אמר: “בשעה טובה גל האומיקרון נשבר. יש ירידה תלולה במספר החולים הקשים והמאומתים. האסטרטגיה שאנחנו הובלנו, של כלכלה פתוחה לאורך כל הגלים, לצד עשרות פעולות עקביות נגד הנגיף – הביאה את מדינת ישראל, את כולנו, להיות במקום הראשון בצמיחה במדינות המפותחות. זו רמה שלא ראינו מזה 21 שנים, זו מתנה גדולה לכל הציבור הישראלי”.

לדברי ראש הממשלה, ”כמו שהיינו הראשונים לפעול ולסגור את השמיים עם תחילת הגל, עכשיו אנחנו משחררים בהדרגה את במגבלות. מוקדם יותר היום קיימתי דיון עם שר הבריאות ושורת גורמי המקצוע, אנחנו מפסיקים את השימוש בתו הירוק ובימים הקרובים נודיע על הקלות נוספות”.

בנט התעלם מהמחיר הכבד של המתים, בגלל מדיניותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות