סנגורי נתניהו ואלוביץ’ דורשים בעתירה: גילוי של כל חומרי חקירה

העתירה הוגשה לאחר שהפרקליטות הודתה שאישרה את השימוש בתוכנת רוגלה נגד שלושה מעורבים בתיק 4000 • צוותי ההגנה דורשים לקבל את צווי האזנות הסתר ואת החומרים שנשאבו מהמכשירים • "עוד לא נשמע שבמדינה דמוקרטית מוצא צו נגד אדם שנותר חסוי בפניו גם במהלך משפטו"
חיים טוויל
ט"ז אדר א' התשפ"ב / 17.02.2022 15:41

צוותי ההגנה של נתניהו, בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ’ ונוני מוזס, הגישו היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה לגילוי ראיה, בבקשה שיורה לפרקליטות להעביר את כל חומרי החקירה – כולל אלה שבידי המשטרה..

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

העתירה הוגשה בעקבות הודאת הפרקליטות שאישרה את השימוש בתוכנת רוגלה נגד שלושה מעורבים בתיק 4000.

צוותי ההגנה דורשים לקבל את צווי האזנת הסתר שהוציא בית המשפט למשטרה, שכיום נמצאים תחת חיסיון, ואת תוצריהם, ובהם חומרי החקירה שנשאבו מהטלפון של עד המדינה שלמה פילבר במשך 27 השעות שבהן הופעלה התוכנה.

בעתירה נכתב: “בידי המאשימה מצויים צווי בית משפט עלומים (שקיומם לא היה ידוע כלל לנאשמים) ליירוט תקשורת מחשבים של שלמה פילבר וגב’ אלוביץ’ (ככל הנראה יירוט של מסרונים, ווטסאפים ודוא”ל).

“בתגובתה מודה המאשימה לראשונה שהיא ידעה בזמן אמת על שימוש ברוגלה נגד מעורבים בתיק. באופן חריג וחסר תקדים, פעלו המשטרה והמאשימה להסתיר מההגנה את עצם קיומם של הצווים שניתנו על ידי בית משפט ותוצריהם”.

עוד נאמר בעתירה: “הברור הוא שמדובר בפעולה בלתי חוקית שבוצעה על ידי המשטרה נגד הנאשמת איריס אלוביץ’ ועד המדינה בהליך זה, שתכליתה, תוכנה, נותן ההוראה לביצועה, השימוש שנעשה בה והיקפה נותרו עלומים. בנסיבות המטלטלות שהתבררו, אין מנוס מבירור מעמיק ויסודי, גם אם באיחור רב כתוצאה ממחדליה של המאשימה, במסגרות שהחוק מתווה.

“עוד לא נשמע שבמדינה בעלת משטר דמוקרטי וששלטון החוק הוא מאדניה – מוצא צו נגד אדם שנותר חסוי בפניו גם במהלך משפטו”.

הפרקליטות נדרשה להגיב עד יום ראשון בצהריים.

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות