סקר • וואו: כמה העניקו ציון שלילי לממשלה על טיפולה ביוקר המחיה?

כ-50% נאלצו לקצץ בחימום הבית בחורף האחרון • 64% העידו כי קנו פחות מוצרי מזון • 73% חתכו בהוצאות על בילוי ופנאי • 60% אמרו כי חבילת הצעדים שהממשלה הציגה לפני שבוע לא תקל את יוקר המחיה • ומי אשם במצב?
חרדים 10
ט"ז אדר א' התשפ"ב / 17.02.2022 00:27

כ-50% מהישראלים נאלצו לקצץ בחימום הבית בחורף האחרון, ו-64% העידו כי קנו פחות מוצרי מזון בתקופה האחרונה. כך עולה מסקר שערכה תנועת ‘דרור ישראל’, הפועלת לקידום שוויון חברתי ולצמצום פערים בחברה.

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

לפי הסקר – שפורסם ב’ישראל היום’ – יותר מ-73% מהנשאלים בחרו לקצץ בהוצאות על בילוי ופנאי, וכ-40% קיצצו בהוצאות על טיפולים רפואיים לא דחופים.

תוצאות הסקר מצביעות על אי-שביעות רצון מתפקוד הממשלה, וחוסר אמון בצעדים שננקטו לאחרונה.

כמעט 60% מהנשאלים אמרו כי חבילת הצעדים שהממשלה הציגה לפני שבוע לא תקל את יוקר המחיה, לעומת 31% שחושבים שהיא תקל במידה מעטה. רק 5% מהנשאלים סבורים כי התוכנית הממשלתית תקל במידה רבה את יוקר המחיה.

כמעט מחצית מהנשאלים (46.9%) אמרו כי על הממשלה להפחית מסי מע”מ ובלו, ו-38% תמכו בהעלאת שכר המינימום.

32% הצביעו על הצורך בהעלאת קצבאות לקשישים ולמעוטי יכולת, 22% חושבים שיש להעלות מסים לעשירונים העליונים, 14% בלבד ציינו את הצורך בפתיחת שוק הירקות והפירות ליבוא, וכ-10% ענו שיש לפצות עסקים שנפגעו בקורונה.

מי אשם במצב?

יותר ממחצית מהנשאלים (51.1%) רואים בממשלה כאחראית לעליית המחירים, ורק 16.6% חושבים שהסיבה לגל ההתייקרויות היא היעדר תחרות. 12% מאשימים את יצרני המזון ואת רשתות השיווק, ו-8% אמרו כי הציבור אחראי למצב, משום שלא הקדים למחות נגד עליית המחירים.

מעבר לכך, יותר מ-76% מהנשאלים העניקו ציון שלילי לממשלה על טיפולה ביוקר המחיה, ו-40% מהם מרגישים כי טיפול הממשלה בנושא הוא “גרוע”.

יותר מ-40% מהנשאלים שהשתתפו בסקר סברו שהקושי הגדול ביותר הוא בהתמודדות עם ההתייקרות במחירי המזון, וכ-20% מוטרדים מעליית מחירי האנרגיה ומיוקר המחיה.

הסקר, שבוצע השבוע על ידי חברת ‘מדגם’, כלל יותר מ-500 משתתפים שנשאלו על התקופה הנוכחית בהשוואה לזו שקדמה לגל ההתייקרויות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות