האופוזיציה ניצחה בשלוש הצבעות – ומאי גולן חגגה בדרך מקורית

האופוזיציה ניצחה בהצבעה במליאה בהצעת חוק של ח"כ מרגי, של אייכלר ושל יצחק פינדרוס • והכל בגלל המשבר של הקואליציה עם סיעת רע"ם, שהודיעה בתחילת השבוע שלא תצביע עם הקואליציה עד להודעה חדש
אריה ריבקינד
ט"ו אדר א' התשפ"ב / 16.02.2022 20:47

האופוזיציה גברה היום (רביעי) על הקואליציה והצליחה להעביר במליאת הכנסת שלוש הצעות חוק של ש”ס ויהדות התורה.

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

יוקר המחיה? כך את יכולה לייצר לעצמך עוד הכנסה יציבה ובטוחה

זאת בעקבות המשבר של הקואליציה עם סיעת רע”ם, שהודיעה בתחילת השבוע שלא תצביע עם הקואליציה עד להודעה חדשה – במחאה על אישור חוק האזרחות.

הצעת החוק הראשונה שאושרה הייתה של ח”כ יעקב מרגי וינון אזולאי מש”ס למתן מענה טלפוני אנושי לאזרח ותיק, שעברה בקריאה טרומית ברוב של 50 תומכים מול 46 מתנגדים. בעקבות הניצחון ח”כ מאי גולן מהליכוד זרקה סוכריות על ח”כ מרגי.

ההצעה השנייה שאושרה בקריאה טרומית היא הצעת חוק להגנת הצרכן של ח”כ ישראל אייכלר לגבי גביית ריבית.

הניצחון השלישי של האופוזיציה הוכרע על חודו של קול, כאשר הצעת חוק של ח”כ יצחק פינדרוס להכרה בעבודות מהבית לצורך מס אושרה בקריאה טרומית.

הקואליציה לא העלתה היום להצבעה הצעות לאישור בשל היעדר רוב בעקבות המשבר מול רע”ם.

גורמים בקואליציה אמרו ל’כאן חדשות’: “ברע”ם משחקים איתנו. אנחנו חיים מהצבעה להצבעה”.

האמירה הזאת מגיעה לאחר ההתנהגות ההפכפכה של רע”ם: בתחילת היום סוכם  שמפלגתו של עבאס תצביע עם הקואליציה בחוקים של האופוזיציה, כדי להפיל את חוקי האופוזיציה. ואכן, בהתחלה ברע”ם הצביעו לפי הסיכום, עד שעלה החוק של ח”כ איימן עודה על הקמת יישוב ערבי חדש.

בחוק הזה רע”ם הפרו משמעת קואליציונית והצביעו עם האופוזיציה. בשתי ההצעות שבאו לאחר מכן רע”ם נעדרו מההצבעות ולכן לאופוזיציה היה רוב והן עברו, ולאחר מכן חזרו ברע”ם להצביע עם הקואליציה.

ברע”ם זועמים גם על כך שוועדת השרים לחקיקה דחתה הצעת חוק שיזמו חברי הסיעה על מנת לאפשר הטבות מס גם ליישובים של שבטים בדואים לא מוכרים בנגב.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מאי
    20/02/2022 01:20
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כדאי להיות ח”כ יש סוכריות