הפרקליטות: מצאנו חריגה אצל פילבר • נתניהו: “רעידת אדמה”

נמצאה חריגה בחדירה לטלפון של עד המדינה פילבר: "העתקה של רשימת אנשי הקשר ומספר פריטי מידע נוספים" • הפרקליטות: "אין עילה לדחות את המשפט" • "בעניינה של אלוביץ', ניסיון הפעלת המערכת לא צלח" • סביבת נתניהו: "ההודאה מטלטלת - רק ועדת חקירה ממלכתית תגיע לאמת"
חיים טוויל
ט"ו אדר א' התשפ"ב / 16.02.2022 17:28

הפרקליטות פרסמה היום (רביעי) הודעה בה נטען, כי במסגרת חקירת תיק 4000 עלה בבדיקה שהוצאו צווי האזנת סתר לתקשורת בין מחשבים לשני גורמים – הנאשמת איריס אלוביץ’ ועד המדינה שלמה פילבר.

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

יחד עם זאת קבעו בפרקליטות, כי לתפיסתם “נכון וראוי להמשיך את שמיעת ההוכחות בתיקי האלפים כסדרה, ואין כל עילה לדחות את המשך המשפט”.

על פי תגובת הפרקליטות שהוגשה לבית המשפט, לבקשת התביעה ערכה המשטרה בדיקה מקיפה ביחס לכ-1500 טלפונים המשויכים לכ-200 גורמים המעורבים בתיקי האלפים ותיקים הקשורים אליהם.

לגבי תיקי החקירה של פרשות 1000 ו-2000 ושאר התיקים הקשורים אליהם –  בבדיקה התברר כי לא הוצאו צווים להאזנת סתר לתקשורת בין מחשבים ולא נעשה שימוש במערכות טכנולוגיות מסוג ‘רוגלה’ ביחס למעורבים בתיקים.

כמו כן, מבדיקתה של היחידה החוקרת ברשות ניירות ערך עולה, כי לא עשתה מעולם שימוש במערכת טכנולוגית כזו, וכך גם בתיק זה.

במסגרת חקירת תיק 4000 עלה בבדיקה, כי הוצאו צווי האזנת סתר לתקשורת בין מחשבים לשני גורמים – לנאשמת איריס אלוביץ ולעד המדינה שלמה פילבר.

בעקבות מתן הצווים השיפוטיים ולצורך מימושם, הופעלה מערכת טכנולוגית שבשימוש המשטרה לצורך ביצוע האזנות סתר לתקשורת בין מחשבים.

לפי התגובה, במקרה של אלוביץ, ניסיון הפעלת המערכת בעקבות הצו לא צלח, ומשכך, ממילא, לא הניב תוצרים.

בעניינו של פילבר, המערכת הופעלה והניבה תוצרים למשך מעט יותר מיממה. בחינת כלל התוצרים מהאזנת סתר של פילבר לא הניבה כל חומר חקירה העשוי להיות רלוונטי לתיק.

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

על פי הבדיקה, החריגה מהצו בתיקו של פילבר היתה העתק של אנשי קשר ומספרי טלפון. על פי הבדיקה הפרטים הרלוונטיים שמורים במסד הנתונים של המערכת, אך לא הועברו לעיון היחידה החוקרת.

בנוסף, בדיקת המשטרה העלתה שצו האזנת סתר מיוחד הוצא ביחס לאחד העדים בתיק, אולם במסגרת תיק חקירה אחר ונפרד בו היה חשוד. גם במקרה זה, הצו לא מומש.

בפרקליטות אומרים, כי נוכח ממצאי בדיקת המשטרה, עמדת התביעה היא שנכון וראוי להמשיך את שמיעת ההוכחות בתיקי האלפים כסדרה, ואין כל עילה לדחות את המשך המשפט.

מסביבת בנימין נתניהו נמסר בתגובה: “אנו דוחים על הסף את טענות הפרקליטות והמשטרה. לא ייתכן שהחוקרים יחקרו את החוקרים בלי שאף גורם נחקר באזהרה ובלי לחשוף לציבור את המידע שהושג בריגול לא חוקי.

“כשלפי הסקרים 75% מהציבור לא מאמין למשטרה, אי אפשר שהמשטרה תבדוק את עצמה ושהפרקליטות תאמץ את טענות המשטרה כאילו היו תורה מסיני.

“המשטרה כבר נתפסה בשקר כשטענה רק לפני ימים אחדים שלא ביצעה שום ריגול. ההודאה המטלטלת של המשטרה עכשיו, שהיא ריגלה ‘רק’ נגד מומו פילבר ואיריס אלוביץ׳ היא רעידת אדמה.

“נראה שזהו קצה הקרחון בהיקף הריגול המשטרתי נגד אזרחי ישראל. לכן רק ועדת חקירה ממלכתית תוכל לחשוף את היקף הריגול המשטרתי הבלתי-חוקי ולהגיע לחקר האמת”.

סנגורם של שאול ואיריס אלוביץ’, עו”ד ז’ק חן: “הפרקליטות מודה שנעשה שימוש לא חוקי בכלי המשחית של תכנת ריגול נגד עד המדינה המרכזי בתיק, מר שלמה פילבר וניסיון לעשות כן כנגד הגברת אלוביץ’. מעשים לא חוקיים אלה הוסתרו לא רק מההגנה, אלא אף מבית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון שדנו בבקשות ההגנה לגילוי חומר חקירה”.

הוא הוסיף: “מכיוון שנתון חמור זה היה בידיעת המשטרה כל העת ולא גולה להגנה וכפי שנטען גם לא לתביעה, לא ניתן לסמוך עוד על דברים ‘שנמסרו’ לפרקליטות מהמשטרה בדבר הבדיקה שנערכה על ידה ובמעורבותה, כפי שמציינת התביעה בהודעתה.

“בכוונתנו לפנות בבקשות מתאימות לבית המשפט לצורך המשך בירור עד לחשיפה מלאה של כל מה שבקשו להסתיר מאתנו ומבית המשפט. כבר עכשיו, מתוך מה שנחשף ומודה בו הפרקליטות, שמצטרף לעוולות רבות ובלתי נתפסות שנגרמו לעדים וחשודים בתיק כפי שהתברר במשפט – ניתן לקבוע שבחקירת פרשה זו, המשטרה לא בחלה בשום דרך, אסורה ככל שתהיה, כדי לגרום להעמדם לדין של הנאשמים ויהי מה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות