כבר ירד מהעץ? פוטין מסיג כוחות: “אנחנו לא רוצים מלחמה באירופה”

נשיא רוסיה אחרי פגישה עם קנצלר גרמניה: "מוכנים לדיונים נוספים. עם זאת המענה שקיבלנו עד כה לא מספק" • טען: "אוקראינה עושה רצח עם במחוזות הבדלנים בשטחה" • ואיך עקץ דובר הקרמלין את ארה"ב?
חרדים 10
י"ד אדר א' התשפ"ב / 15.02.2022 18:45

רוחות מלחמה: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש היום (שלישי) עם קנצלר גרמניה מרטין שולץ – ולאחר השיחה ביניהם קיימו השניים מסיבת עיתונאים משותפת.

השקעה. אישה. תשואה. שילוב מנצח? בואי לשאול את המנכ”ל

פוטין אמר: “אנחנו לא רוצים לראות מלחמה באירופה. לדור של שולץ ולדור שלי קשה לדמיין עוד מלחמה באירופה. רוסיה מוכנה לדון בצעדים בוני אמון עם ארה”ב ונאט”ו. התרחבות נאט”ו למזרח היא בלתי אפשרית ומהווה סיכון ממשי עבורנו”.

‏הנשיא רוסי סיפר, כי התקבלה החלטה להסיג חלקית את הכוחות הרוסיים שהיו על הגבול עם אוקראינה.

עם זאת, פוטין הדגיש: “המענה שקיבלנו מארה”ב ומחברות אחרות בנאט”ו לא היה מספק, אם כי יש כמה נקודות לדיון. אנו נכונים להמשך השיחות על טילים ועל נושאים אחרים”.

פוטין גם אמר לשולץ: “מה שמתבצע במחוז דונבס (-מחוז בדלני במזרח אוקראינה, שבו אוכלוסייה גדולה שמוצאה רוסי) זה רצח עם”.

בתשובה לשאלה אם הנסיגה תימשך – השיב פוטין: “אף אחד לא יכול לתת תשובה על זה. כרגע אף אחד. זה לא תלוי רק בנו”.

פוטין הוסיף כי לרוסיה נאמר שאוקראינה לא תצטרף לנאט”ו בעתיד הקרוב, אך מוסקבה לא חושבת שזו הבטחה מספיק טובה והיא רוצה לפתור את העניין. רוסיה מעוניינת בערבויות ביטחוניות מהמערב, כולל זכות וטו על הצטרפות אוקראינה לברית הצבאית האמריקנית-אירופית בעתיד.

קנצלר גרמניה אמר ש”הדיפלומטיה סביב המשבר באוקראינה לא מוצתה”, ובירך על נסיגת כמה מהכוחות הרוסיים. הוא הדגיש: “לא ניתן לערער על גבולותיה של אירופה, גם לא בהקשר של אוקראינה. זה לא נתון למשא ומתן. חשוב שנגיע לרגיעה, כדי שלא תתפתח מלחמה באירופה”.

מסיבת העיתונאים של המנהיגים נערכה שעות ספורות לפני המועד שבו נקבו גורמי מודיעין אמריקנים כי תחל הפלישה הרוסית לאוקראינה.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, שיגר היום ‘עקיצה’ לארצות הברית – כשאמר: “פוטין ביקש שנבדוק אם האמריקאים כבר גילו באיזו שעה תתחיל המתקפה, בלתי אפשרי להבין את הטירוף של זרימת המידע”.

במשרד החוץ בישראל קראו היום פעם נוספת לישראלים השוהים באוקראינה לשוב ארצה מיד.

בהודעת משרד חוץ נכתב: “לאור התגברות האינדיקציות לאפשרות הסלמה במדינה, משרד החוץ שב וקורא לאזרחי ישראל השוהים באוקראינה לצאת מהמדינה בהקדם האפשרי”.

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות