“יהודים חמדנים”: איך סכסוך עם דייר מאיים להצית אלימות בשכונה

סכסוך של בעל בית עם דייר שלא משלם שכירות בקראון הייטס מאיים להצית מהומות • לאחר הפינוי צבאו כ-70 מפגינים מחוץ לבית, במחאה על "בעלי בתים יהודים חמדנים" • משטרת ניו יורק נמנעת מהתערבות "מחשש למהומות" - ומונעת מהבעלים החוקי להיכנס לדירתו
נתן פרל
י"ד אדר א' התשפ"ב / 15.02.2022 12:15

סכסוך עם דייר בשכונת קראון הייטס, המסרב לשלם דמי שכירות – מאיים להפר את השקט בשכונה.

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

הבית, הממוקם ברחוב פארק פלייס 964 נרכש בשנת 2015 על ידי איש עסקים חסיד חב”ד.

בעת הרכישה, הבית היה מאוכלס על ידי דייר. השוכר שילם שכר דירה בחודשים הראשונים, אולם לאחר מכן חדל לשלם. כך כבר במשך יותר משש שנים.

“השוכר קשר אותנו לבית המשפט במשך שש שנים ומצא כל פרצה חוקית אפשרית”, סיפר בעל הבית לאתר COLLIVE. “הצענו לשכן אותו במלון לזמן מה, או לכסות חלק משכר הדירה שלו במקום חדש וכן ארוחות, כדי לעזור לו עד שיסדר את עניינו – אבל הוא סירב”.

בחודש ינואר השנה, עם תום תוקף זמן ההקפאה שהטיל בית המשפט על הפינוי, הדייר סולק בשבוע שעבר באופן חוקי, בליווי שוטרים.

אלא שאז קבוצת פעילי מחאה מקומית התערבה והחלה להתכנס, תוך כדי הפגנה רועשת בחזית הבית. “לאחר שהדייר פונה, המון זועם פרץ לבית ואפשר לדייר גישה בלתי חוקית”, סיפר הבעלים.

אתמול (שני), הגיע הבעלים ומצא כ-70 מפגינים מחוץ לבית, במחאה על “בעלי בתים יהודים חמדנים”.

המשטרה הוזעקה, אך לא הצליחה לאפשר לבעלים להיכנס פנימה.

“המשטרה לא מוכנה לעזור לנו, היא חוששת שהמפגינים יתפרעו ותהיה אלימות”, אמר הבעלים המתוסכל. “אין שום דרך לפתור את זה, מדובר באנשים אלימים שיש להם דעות נגדנו ונגד המשטרה”.

יוקר המחיה? כך את יכולה לייצר לעצמך עוד הכנסה יציבה ובטוחה

באופן מדאיג, מספר נבחרי ציבור מקומיים מצדדים בדייר הבלתי חוקי ומעוררים עוד יותר מתיחות – במצב הנפיץ בקראון הייטס גם כך, במיוחד לאחרונה על רקע שרשרת אירועי תקיפות, גניבות, פריצות ואירועים אנטישמיים.

התובעת הכללית לטיטיה ג’יימס וחבר מועצת העיר צ’י אוסה נכחו בהפגנת הפינוי מוקדם יותר.

“כל העניין לא הגיוני”, אומר בעל הבית. “המשטרה יודעת שאם תפעל תהיה אלימות, אז היא מנסה לשמור על השקט בכך שהיא מרחיקה אותנו עד לפסיקה נוספת של בית המשפט. בינתיים מתרחש כאן עוול גדול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות