קיצוץ שעות לאברכים וביטול הנחה בארנונה: תוכנית חדשה של ליברמן

בכירי האוצר יציגו תוכנית חדשה שגובשה לחרדים: בין היתר, תישלל ההנחה בארנונה, בצהרונים ובמעונות היום להורים שלא עובדים • גפני: "הרבה ליברמנים עברו לנו במהלך ההיסטוריה שנעלמו תמיד כאבק פורח" • פרוש: "הקול קול ליברמן והידיים ידי בנט" • אייכלר: "פשעי מלחמה כלכלית אנטישמית"
חרדים 10
י"ג אדר א' התשפ"ב / 14.02.2022 21:39

בכירי האוצר יציגו מחר (שלישי) בקבינט הכלכלי-חברתי תוכנית חדשה שגובשה למגזר החרדי, בהנחיית שר האוצר אביגדור ליברמן.  כך חשף הערב (שני) מתן חודורוב בחדשות 13.

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

לפי התוכנית, תישלל ההנחה בארנונה, בצהרונים ובמעונות היום להורים שאינם עובדים, ומספר שעות הלימוד בכוללים יקוצצו מ-40 ל-20 שעות לימוד בשבוע, וזאת מבלי לפגוע בתקציבן של הכוללים.

לפי משרד האוצר, המהלך יביא לכך שאברכים יוכלו לעבוד בהיקף של חצי משרה, מבלי שקצבתם תפגע.

על פי התוכנית של שר האוצר, יינתנו תמריצים כלכליים למוסדות לימוד חרדיים שישלבו לימודי ליבה בבתי הספר.

בנוסף, בכוונת ליברמן להעביר את חוק הגיוס, שמטרתו להגדיל את כמות החרדים המשרתים בצה”ל, בקריאה שלישית.

ליברמן כבר ניסה להתנות את סבסוד המעונות במיצוי כושר ההשתכרות של ההורים כבר בשנת הלימודים הנוכחית, אך נבלם בידי בג”ץ, שדחה את יישום תכניתו לשנה הבאה.

כעת, מבקש ליברמן להכליל את הרפורמות הנוגעות לחברה החרדית בחקיקה ראשית בכנסת – ככל הנראה עוד לפני תקציב 2023.

בחדשות 13 מציינים, כי מבחינת האוצר, התכנית היא ניסיון להציל את העתיד של שוק העבודה הישראלי, והצלחתה תגדיר במידה רבה את החותם של ליברמן בתפקיד.

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

במסיבת העיתונאים שנערכה ביום חמישי שעבר, העניק נפתלי בנט גיבוי לליברמן לגבי התבטאותו כי החרדים אשמים ביוקר המחייה. כעת עולה השאלה עד כמה רחוק הוא יהיה מוכן ללכת במישור המעשי ולתמוך בתוכנית של שר האוצר.

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, הגיב לתוכנית הקיצוצים והתמריצים למגזר החרדי המתגבשת: “התכנית של ליברמן שפורסמה עכשיו איננה חדשה. כבר היה בהיסטוריה של העם היהודי מי שאמר ‘ודתיהם שונות מכל עם ואת דתי המלך אינם עושים ולמלך אין שוה להניחם'”, אמר גפני.

”הרבה ליברמנים עברו לנו במהלך ההיסטוריה שנעלמו תמיד כאבק פורח, ועם ישראל חי וקיים. ליברמן עושה כל מאמץ להשאיר את החרדים בכותרות כדי לכסות על הכישלונות שלו”.

ח״כ מאיר פרוש על התכנית של ליברמן: ״פעם אחר פעם מנסה ליברמן להכות בציבור החרדי. הקול קול ליברמן והידיים ידי נפתלי בנט, שהתחייב לפני כשמונה חדשים שישמור על הציבור החרדי, האחריות לפגיעה בציבור החרדי ובהרעבת ילדים, היא גם עליו. ממשלת הכלאיים הזו תחלוף מהר”.

ח”כ ישראל אייכלר: “הפרסום הערב אודות התכנית הכלכלית האנטי חרדית של שר האוצר ליברמן צריך להדאיג לא רק את הציבור החרדי, אלא את כל אזרחי ישראל. יותר מכולם ידאגו חברי הממשלה. משום שהם אלו שיישאלו בבוא היום על ידי העם היהודי, מדוע נתנו את ידם לפשעי מלחמה כלכלית אנטישמית המכוונת ישירות נגד הציבור החרדי, נגד כמליון הילדים העניים ונגד האימהות החרדיות.

“הם אלו שיצטרכו לענות במשפט ההסיטוריה ולתת את הדין.

“התכנית של איוט על פי הפרסום הערב היא לא פחות מהכרזת מלחמה, נגד אוכלוסיה ממוקדת. כמו זו של פוטין כלפי אוקראינה. ליברמן מנסה שוב ושוב להתגרות בציבור האמוני, בנסיון לבדוק את הדופק של העם האם הוא מאפשר את הגזענות והאנטישמיות.

“על חברי הממשלה ועל אזרחי ישראל לומר לא! מהדהד לתכנית הזו, ולכוונותיו הזדוניות של ליברמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הנחה בארנונה רק למעוטי יכולת לא לאברכים
    15/02/2022 09:08
    שימי
  1. מי שבוחר לא לעבוד שיהיה גבר ויפרנס את משפחתו בדרך אחרת. המדינה לא צריכה לשלם על זה