בד”צ ‘העדה’: להחרים את מוצרי חברת ‘שטראוס’ – עד אחרי פסח

אחרי שרבנים וגולשים הובילו חרם על מותג החטיפים 'דוריטוס' של שטראוס, בגלל פרסומת בהשתתפות להט"ב - מגיע החרם של בד"צ 'העדה החרדית' • "אלו פרסומי שחץ ותועבה. פונים אנו אל הציבור ובייחוד אל רשתות השיווק החרדיים, להימנע עד אחרי חג הפסח מלרכוש את המוצרים"
חרדים 10
י"ג אדר א' התשפ"ב / 14.02.2022 20:10

המחאה נגד הפרסומת של מותג החטיפים מבית ‘שטראוס’:  לאחר שחברת שטראוס השיקה פרסומת לחטיף ‘דוריטוס’, בה שילבה משפחה להט”בית – יוצאים היום רבני בד”צ ‘העדה החרדית’ בקריאה להחרים את מוצרי החברה – עד אחרי חג הפסח. כך דווח יהודה שלזינגר ב’ישראל היום’.

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

במכתב שיצא היום מבית הדין של ‘העדה’ נכתב: “בצער רב שמענו כי חברת שטראוס פרסמה פרסומי שחץ ותועבה, בדברים אשר הנפש היהודית סולדת מהם”.

המכתב נאמר עוד: “כדי להביע את כאב היהדות החרדית, להשמיע קול מחאה שלא ישונה, פונים אנו אל הציבור ובייחוד אל רשתות השיווק החרדיים והחנויות המשרתות את הציבור, להימנע עד אחרי חג הפסח הבעל”ט מלרכוש את המוצרים הנ”ל לסוגיהם וגווניהם.

“זאת כדי שידעו הנוגעים בדבר כי בנפשנו הוא, וכדי שלא יהיה חלילה זלזול על ידי אחרים לפרוץ פרץ בדברים הנוגעים לצניעות וקדושת ישראל”.

בחברת שטראוס סירבו להגיב לפניית ‘ישראל היום’.

לצפייה בגודל מלא – לחצו על התמונה. צילום: ישראל היום

עוד קודם לכן הודיעו רבנים כי לא ירכשו את חטיפי דוריטוס במחאה על הפרסומת של ‘שטראוס’.

יו”ר איגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו, אמר: “לא צריך סקר על מנת להבין שרוב החטיפים במדינת ישראל מגיעים למשפחות ברוכות ילדים, קרי: משפחות של דתיים, חרדים ומשפחות שורשיות. נדמה שאנשי הקמפיין החליטו לפגוע כלכלית בבעלי החברה שמוציאה את החטיפים הללו; החלופה השניה היא – שהם חושבים שיש במדינת ישראל אנשים ‘שקופים’, ציבור שאין צורך לכבד את ערכיו. האפשרות השלישית היא שהם החליטו שנכון להחריף את המתיחות בחברה הישראלית, גם על חשבון הפסדים כלכליים מסויימים”.

הוא הוסיף: “חבל שאנשי דוריטוס לא ללמדו את הלקח מהטעות של ‘בן אנד ג’ריס’. לא היינו צריכים בבית איזו קריאה מסודרת לחרם על מנת להחליט שאנחנו מכניסים את החטיף הזה יותר לבית. למרות שהילדים שלי לצערי אוהבים אותו – הוא לא יכנס אלינו לבית”.

גם רבנים מ’צעירי רבני הארץ הטובה’ הודיעו היום על הצטרפות לחרם על החטיף ‘דוריטוס’.

כפי שדווח בחרדים 10, גולשים ברשתות החברתיות קוראים להחרים את מוצרי מותג החטיפים ‘דוריטוס’.

בחשבון היוטיוב של ‘דוריטוס’ התגאו בפרסומת החדשה לרגל יום המשפחה: ”משפחה יש רק אחת? מי אמר?! יש מלא משפחות וכולן מיוחדות וגם אם זה דורש אומץ להעז בבחירות, לטוס חצי עולם או לגשר בין שני עולמות, לכל המשפחות מגיע להיות משפחות. לכל המשפחות באשר הן – יום המשפחה שמח’, נכתב.

עמנואל שילה, עורך ‘בשבע’, צייץ עם פרוץ הסערה ברשתות החברתיות: “לא קונה דוריטוס. ולא רק בגלל הבריאות. חברה שמוכרת חטיפים לא אמורה לקחת צד בנושאים ערכיים השנויים במחלוקת טעונה בין לקוחותיה. היהדות מכירה רק במשפחה של איש ואישה. לא אתערב בחייו של מי שבוחר לחיות אחרת, אבל לא אתן את כספי לחברה שמשתמשת בו כדי לפגוע בערכיי – ערכי המשפחה היהודית”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להודיע ליהודי אמריקה
    15/02/2022 04:53
    אליהו
  1. בסד
    צריך להודיע לאושר עד בניו ג’רזי וניו יורק
    כולם כאן עם החטיף הזה שיהיה הוראה בן לאומית לכל הרבנים

  2. מה הבעיה? תורידו את הכשרות ואז אף אחד לא יקנה... אבל יש פה כסף
    15/02/2022 12:39
    שירה
  3. כסף לבד”ץ ועם כסף לא מתחילים
    הכל פה פוליטיקה זולה

  4. שמייכלע
    15/02/2022 14:45
    מעניין
  5. א תמוה מאוד איפה נעלמו חברי הבידץ שלא הורידו את ההכשר לאלטר
    ב. אצל חילונים אין משפח מקסימום משפחה חד הורית וכמובן יש שלום בית