שסטוביץ’ הבטיחה לעצור את עליות המחירים, אבל זה מה שעשתה

כבר בחודש דצמבר, בצל החקירה של רשות התחרות ומתחת לרדאר התקשורתי - היבואנית שסטוביץ' העלתה את המחירים של מוצריה • ההתייקרויות המשמעותיות ביותר - מוצרים הכי פופולריים
חרדים 10
י"ג אדר א' התשפ"ב / 14.02.2022 14:41

חברת ‘שסטוביץ”, שהבטיחה לפני כשבועיים לדחות את העלאות המחירים שתכננה – כבר ייקרה את מוצריה בעשרות אחוזים בסוף השנה שעברה.

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

כך עולה מבדיקת ‘לובי 99′ שפורסמה אמש (ראשון) ב’תוכנית חיסכון’ בקשת 12.

הבדיקה העלתה, כי בעוד שהעלייה הממוצעת הייתה של 8%, המוצרים הפופולריים ביותר התייקרו במעל 20%.

“עקבנו אחרי עליות המחירים כבר מחודש נובמבר”, סיפרה מירב דוד, סמנכ”לית בלובי 99. “הסיבה הייתה ששרת הכלכלה, כבר עם כניסתה לתפקיד, נתנה אישור לרשתות השיווק ולספקים הגדולים לסגור הסכמים שקטים שבהם הספקים מכתיבים לרשתות השיווק את המחיר”.

בעקבות הבדיקה שערכו, גילו ב’לובי 99′ שכבר בסוף השנה שעברה, עוד לפני ההודעות על עליית המחירים הנוכחית ובצל החקירה של רשות התחרות – שסטוביץ’ העלתה את המחירים של מוצריה בשיעורים שונים.

לטענת היבואנית, מדובר בעלייה ממוצעת של 8% “בלבד” אך ב’לובי 99′ מבהירים כי המוצרים הפופולריים ביותר עלו במעל ל-20%.

כך, למשל, מוצרי קולגייט עלו בשיעור של 20%-26%. “חלק מהמוצרים עלו פחות וחלק יותר, אבל במוצרים שבהם יש להם את נתחי השוק הכי גדולים, המוצרים שהצרכן בוודאות ימשיך לקנות, שם הם העלו מחירים במעל 20% כבר בדצמבר”, אמרה דוד.

בין מוצרים אלה ניתן למצוא את מותגי קולגייט, מרידול, ברילה ופלמוליב, שם מחזיקה שסטוביץ’ בנתח שוק של מעל 60%.

בנוגע לייבוא מקביל של מותגים כמו קולגייט ומרידול הבהירה דוד: “ייבוא מקביל הוא הרבה פעמים פלסטר ומאוד קשה ליישם אותו, זה מכולה פה ומכולה שם. צריך פשוט שיצרני המזון ויבואני במזון יהיו הרבה פחות חזקים”.

יוקר המחיה? כך את יכולה לייצר לעצמך עוד הכנסה יציבה ובטוחה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות