ח”כ דודי אמסלם הגיע לבג”ץ והשאיר שם הפתעה למנסור עבאס

הח"כ מהליכוד הגיע יחד עם עו"ד מוטי שמעון , להגיש עתירה - והצהיר: "מנסור עבאס מצביע בכנסת בעד גיוס חרדים, אבל הוא ובניו לא ישרתו ולא משרתים או תורמים למדינה מאומה. אני בעד ליצור שוויון בנטל"
חרדים 10
י"ג אדר א' התשפ"ב / 14.02.2022 13:55

ח”כ דודי אמסלם מהליכוד הגיש היום (שני) עתירה לבג”ץ בה הוא דורש להחיל את חוק הגיוס גם על ערביי ישראל, בעקבות הפלת הצעות חוק של בנושא במליאת הכנסת.

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

יוקר המחיה? כך את יכולה לייצר לעצמך עוד הכנסה יציבה ובטוחה

בעתירה, שהוגשה על ידי עו”ד מוטי שמעון, נכתב כי מטרתה היא “להפסיק נוהג לא חוקי ולא ראוי של מחדל והתעלמות מגמתית פסולה של המשיבים מקיומם של ערבִים שהם מיועדים לשירות בטחון ויוצאי צבא כהגדרתם בסעיף 1 לחוק חוק שירות בטחון”.

ח”כ אמסלם פירט והסביר: “לפי חוק שירות ביטחון, על כל אזרח ותושב קבוע, ללא הבדלי גזע, דת, לאום או מוצא חלה חובת שירות ביטחון. כלומר, מוצאו הדתי של אדם אינו מהווה שיקול רלוונטי לחיוב בשירות ביטחון או למתן פטור משירות ביטחון. אולם, מאז ומעולם, חובת שירות הביטחון לא נאכפת באופן קולקטיבי על המיעוט הערבי בישראל (אולם כן נאכפת על המיעוט הדרוזי והקהילה הצ’רקסית)”.

לדבריו, “הערבים בישראל אינם מקבלים פטור משירות ביטחון, לא מכוח סעיף 36 לחוק ולא מכוח סעיף אחר. סעיף 13 לחוק קובע כי ‘פוקד רשאי’ ומכאן שסמכות הפוקד לקרא בצו היא סמכות שברשות.

“כך, למעשה, הפוקד לא אוכף את חובת שירות הביטחון על הערבים בישראל שכן הוא אינו קורא ליוצא צבא ערבי להתייצב בלשכת הגיוס”.

אמסלם הצהיר: “ציבור הערבים בישראל זכאי לזכויות שמקבל כל אזרח ישראלי אולם לא נושא בשוויון בנטל בכל הנוגע לחובת הגיוס לצבא. מנסור עבאס מצביע בכנסת בעד גיוס חרדים, אבל הוא ובניו לא ישרתו ולא משרתים או תורמים למדינה מאומה. אני בעד ליצור שוויון בנטל כך שכלל האזרחים במדינה הזכאים לזכויות יישאו בנטל הגיוס לצה”ל או בשירות לאומי  – אלא אם כן קיבלו פטור או דחיית שירות כפי שהחוק מאפשר –  ובכך ימלאו את חובתם האזרחית”.

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות