“ייתכן מאוד שהממשלה תיפול בגלל זה”: האם מזה חוששים לפיד ובנט?

הח"כ מהליכוד הסביר מדוע הוא מאמין שבדיקה אובייקטיבית של פרשת הריגול במשטרה תוביל להפלת הממשלה • "לא מאמין למילה של אלשיך. הוא חצה כל גבול אפשרי להפיל את נתניהו"
חרדים 10
י"ג אדר א' התשפ"ב / 14.02.2022 12:50

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, על פרשת השימוש בתוכנות ריגול בידי המשטרה.

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

במהלך הריאיון, ח”כ זוהר הסביר מדוע הוא מאמין שדווקא נפתלי בנט ויאיר לפיד חוששים מתוצאות בדיקה אובייקטיבית של הפרשה: “בנט ולפיד נהנו מאוד מתוצאות העבודה הלא חוקית של המשטרה וכנראה גם של הפרקליטות, כי בעזרתה הופל שלטון בנימין נתניהו. ייתכן מאוד שהממשלה תיפול בגלל זה. הסיפור פה הוא התנהלות של מדינת ישראל, האירוע פה הוא שאלה של אם מדינת ישראל עדיין דמוקרטית”.

ח”כ זוהר תקף את התנהלות המפכ”ל לשעבר רוני אלשיך וטען כי הוא פעל להפלת ראש המשלה לשעבר נתניהו: “חקירות ראש הממשלה העלו את האינטנסיביות של השימוש בתוכנה והדבר הזה הלך והחמיר עד למצב בו נפגעו זכויות בסיסיות דמוקרטיות בישראל, בשם הליטוף התקשורתי, אלשיך חצה כמעט כל גבול כדי להפיל את נתניהו.

“אני מתקשה לשכוח את הריאיון המלטף שהוא קיבל אצל אילנה דיין ב’עובדה’, שם הוא התפאר עד כמה הוא נחרץ וחריף בכל מה שקשור להפלת נתניהו. המוטיבציה שלו הייתה ליטוף תקשורתי, הוא לא זכה לאור הזרקורים עד שהיה מפכ”ל וזה סנוור אותו, עד שהוא רצה לרצות את התקשורת. אם הוא לא היה מחפש תקשורת – הוא לא היה הולך לאילנה דיין”.

זוהר הוסיף: “אני לא מאמין למילה שיוצאת לרוני אלשיך מהפה, הוא אחד הדברים הפחות חיוביים שהיו בישראל. הוא ייזכר, למרות עברו המפואר בשב”כ, מהדברים הלא טובים שעשה כמשטרה, זה ירשם על שמו למשך הרבה מאוד שנים. ביניהם הכנסת תוכנות ריגול למשטרה.

“אני סבור שהאינטנסיביות של השימוש בתוכנות הריגול הגיעו בתקופת אלשיך. אלשיך הגיע מהשב”כ, הוא סבר שעבודתו שם נמשכת. אני אומר את מה שאני חושב, אחר כך מי שיודע אחרת שיבוא ויביא את העובדות שיסתרו את דברי ואני אחזור בי, אבל אני חושב שאלשיך הגיע למשטרה מהשב”כ, הוא שכח שזה גוף אחר, איבד את ערכיו הדמוקרטיים ופעל באופן שלא היה צריך”.

זוהר גם תקף את התנהלות הממשלה בנושא, אך הכחיש כי נעשה שימוש בתכנת ריגול על ידי מפלגת הליכוד במהלך הבחירות האחרונות: “לא השתמשנו בשום תוכנה, לא ידענו מי הולך לקלפי במדויק, ידענו איפה יש אחוזי הצבעה גבוהים, לא פר אדם, אלא כהערכה”.

דבריו של חבר הכנסת הגיעו כתגובה לאמירותיו של יוכפז, אשר ציטט דברים שיצאו מתוך הליכוד ביום הבחירות לכנסת ה-24. בנוסף, יוכפז ציטט אמירות מהליכוד בנושא הפריצה למכשיר הסלולרי של שר הביטחון בני גנץ.

על כך השיב זוהר: “גם בנושא של גנץ, שמענו בתקשורת כמו כולם, לא היה לנו מידע קונקרטי. היו גורמים רשמיים שהודיעו על הפריצה ולכן אמרנו מה שאמרנו”.

רוצה להיות ממונה על מועצה דתית? זו הדרך שמובילה לתפקיד הנחשק

ההורים בודקים, הילדים הולכים ללמוד • איך המתווה החדש עובד?

לטענת זוהר, כל מהלך בדיקת הפרשה נעשה כדרך לכסות עליה: “אם הטלפון של גנץ נפרץ על ידי המשטרה אז זה חמור, אבל אני יודע שהמשטרה פרצה כמעט לכל טלפון אפשרי, קיבלנו רשימות של מאות אנשים. כרגע זה נראה שדיי מנסים לכסות על הסיפור ולקבור אותו. אני חושש שהממשלה מוטרדת, כמה שהיא מספרת שהיא רוצה לבדוק את הסיפור, אני חושש שהיא מוטרדת ממצאי הבדיקה. דבר כזה יכול להפיל את הממשלה”.

עוד קודם לכן, בתחילת הריאיון, הוא התייחס לרצון מפלגתו לראות הקמת ועדת חקירה ממלכתית, אשר חבריה יהיו מוסכמים גם על האופוזיציה: “בסוף כל מה שאנחנו רוצים זה שהנושא ייבדק באופן אובייקטיבי ולא כדי לכסות עליהם. אני חושב שוועדת חקירה ממלכתית, כשחבריה מקובלים גם על האופוזיציה וגם על הקואליציה, זו תהיה ועדה שתעשה את עבודתה נאמנה ותוכל להשיב את האמון הציבורי במערכות.

“אני רוצה להזכיר לכולם, הבדיקה היא נגד מערכת המשפט, חלקה גם בפרקליטות כמובן ושופטים שאישרו או לא אישרו את הצווים והמשטרה, אלו הגופים שצריכים להיבדק. יעלה על הדעת שמי שימנה את הבדיקה הוא מי שצריך להיבדק? זה נשמע לי לא סביר. המינויים צריכים להיות בקונצנזוס בכנסת, ורק אז נוכל לומר בוודאות שכל ממצא של הבדיקה יהיה מקובל והציבור יאמין לתוצאות הבדיקה ואמון הציבור ישוב למערכות השונות”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות