“על איזו פשיעה יהודית מדברים?” הרב אליהו סירב להיפגש עם השב”כ

אנשי המחלקה היהודית בשב"כ ביקשו להיפגש עם רבה של צפת - שסירב: "יש רצון לסמן את היהודים כאלה שאחראים לבעיות, כש-99% מהאלימות הפראית היא ערבית"
חרדים 10
י"ג אדר א' התשפ"ב / 14.02.2022 11:08

הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת, שהתבקש על-ידי השב”כ “להרגיע את הרוחות” בערים המעורבות – סירב לפגוש את נציגי המחלקה היהודית בשב”כ.

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

בראיון לרשת ב’ אמר הרב אליהו: “יש לי הערכה אדירה לשב”כ, ישבתי איתם פעם. אבל במחלקה הפוליטית שלו יש רצון לסמן את היהודים כאלה שאחראים לבעיות, כש-99% מהאלימות הפראית היא ערבית. גרפיטי של יהודים יבעיר את המזרח התיכון?

“פעם הם באו אליי על שריפה במסגד בטובא זנגרייה, בסוף התברר שזה סכסוך ערבי. זה בדיחה. על איזו פשיעה יהודית מדברים? יש פה שקר. לא אתן יד למשוואה הזו”.

לפי דיווח של יאיר קראוס ב’מקור ראשון’, המחלקה היהודית בשב”כ פנתה לרבה של צפת על רקע ההכנות לחודש הרמדאן, בבקשה כי יעזור במכה שהגדירו “ריסון אנשי קהילתו” לקראת החג המוסלמי. זאת, כחלק מהפקת לקחים מאירועי שומר החומות שאירעו ברמדאן הקודם.

התקרבותו של הרמדאן שיחל בעוד כחודשיים, מאתגרת את השב”כ. בארגון זוכרים היטב את ההסלמה הביטחונית שהחלה בחודש הזה אשתקד, שהתגלגלה בסופו של דבר ל’פרעות תשפ”א’ בערים המעורבות ולמבצע ‘שומר החומות’.

לפי הדיווח ב’מקור ראשון’, אנשי השירות נועדו, לפי בקשתם, עם ראשי הקהילות היהודיות בערים האלה, וביקשו מהם שיתוף פעולה במסירת מידע על התארגנויות מקומיות כנגד אפשרות של חידוש הפרעות.

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

יוקר המחיה? כך את יכולה לייצר לעצמך עוד הכנסה יציבה ובטוחה

הרב אליהו סירב לבקשתם להיפגש בכל תוקף. “יש מאות מקרים של חטיפת מכוניות, ירי, יידויי אבנים וכריתות עצים. קודם כל תטפלו באלה”, אמר הרב, “באלה ובפשיעה הערבית המובילה לרצח. מה אתם עושים עם זה?”, שאל אותם, אך לא זכה לתשובה.

בערים המעורבות הביעו כעס מכך שהקורבן הופך לאויב וכי ההתמקדות נעשית בצד הלא נכון של ההתפרעויות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות