‘גוש ביבי’ דורש ועדת חקירה ממלכתית: ריגלו נגד אזרחים

ראשי סיעות האופוזיציה בהודעה משותפת: "לא ייתכן שהמשטרה תבדוק את עצמה בבדיקה שטחית ובהולה בלי שאף אחד נחקר באזהרה" • "דוחים על הסף ניסיון ההשתקה של פרשת הריגול, מהפרשות החמורות בתולדות המדינה" • פרקליטי נתניהו: "הפרקליטות מודה שריגלה אחרי אזרחים"
אריה ריבקינד
י"ב אדר א' התשפ"ב / 13.02.2022 18:25

ראשי סיעות ‘גוש נתניהו’ – הליכוד, ש”ס, יהדות התורה והציונות הדתית – פרסמו הערב (ראשון) הודעה משותפת, בה הם דורשים להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הריגול שביצעה המשטרה באמצעות תוכנת הרוגלה של NSO.

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

“ראשי סיעות האופוזיציה דוחים את הבדיקה השטחית והחפוזה של המשטרה ודורשים להקים מייד ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הריגול נגד אזרחי ישראל”, אומרים ראשי המפלגות.

בהודעה נאמר:

”אנו דוחים על הסף את ניסיון ההשתקה של פרשת הריגול נגד אזרחי ישראל, מהפרשות החמורות בתולדות המדינה, ודורשים להקים מייד ועדת חקירה ממלכתית. אפילו התשובה המתחמקת של המשטרה מאשרת שאכן בוצעו פעולות ריגול נגד אזרחים.

”עד כה אזרחי ישראל טרם קיבלו תשובות לשאלות המרכזיות: נגד מי בוצע הריגול, מתי בוצע הריגול, באיזה היקף, מי נתן את ההוראה, מי האנשים שהיו בסוד העניינים, והאם השופטים שנתנו צו הוטעו כי לא נאמר להם שמדובר בכלי ריגול ושאיבת מידע אגרסיבי ובלתי חוקי נגד אזרחים.

”לא ייתכן שהמשטרה תבדוק את עצמה בבדיקה שטחית ובהולה בלי שאף אחד נחקר באזהרה, בלי למנוע שיבוש חקירה או תיאום גרסאות, ובלי להציג בפני הציבור תמונה מלאה על היקף הריגול אחר אזרחים ישראלים והשימוש שנעשה במידע שהושג מהם.

”ראינו בעבר מה שווה בדיקה עצמית של המשטרה – בפרשת אום אל חיראן, בהכחשת תרגיל החקירה הפסול שנעשה לעד המדינה ניר חפץ ובסיכול המועמדות של המועמד למפכ”ל גל הירש וסילוק תנ”צ גיא ניר לאחר שהתריע על נורמות פסולות במשטרה.

”כל יום שעובר בלי ועדת חקירה ממלכתית מגדיל את הסיכויים לשיבוש חקירה, תיאום עדויות והעלמת ראיות. ועדת חקירה ממלכתית עכשיו”.

פרקליטי נתניהו, מוזס ואלוביץ השיבו הערב להודעת הפרקליטות, לפיה לא היה גורם שעקבו אחריו ללא צו בתיקי נתניהו.

“הפרקליטות מודה שריגלה אחרי אזרחים. אף צו לא הסמיך את המשטרה לעשות שימוש בתוכנות ריגול. הפרקליטות עדיין לא מסרה את המידע הנדרש – למי פרצו, ובאיזה היקף”.

לדברי הפרקליטים, הצווים שניתנו לא אישרו שימוש בתוכנית ריגול.   “למותר לציין כי ככל שבוצעו פעולות שאינן כדין, הרי שהדעת נותנת כי לבד ממתן תשובות לבית המשפט הנכבד ולהגנה – לחלוף הזמן ישנה משמעות גם בהיבטים חקירתיים שצריך שיתבצעו. הודעת המאשימה שותקת ביחס לסוגיה זו”, נאמר בתגובת הפרקליטים.

“מכל מקום”, טענו פרקליטי הנאשמים, “ההודעה שהוגשה מטעם המאשימה, והוכתרה (בטעות) כ’הודעת עדכון’ – איננה הודעת עדכון, כי אם בקשה למתן אורכה. בקשה זו מוגשת – שוב – ‘בדקה ה-90’, ומעמידה את בית המשפט הנכבד ואת הנאשמים בפני מעשה עשוי.

“בהודעתה מודה המאשימה, הלכה למעשה, כי בוצע גם בוצע שימוש בכלי פריצה וריגול בהליך זה.

“הגם שכך, מעדכנת המאשימה את בית המשפט הנכבד כי ‘לא בוצעו פעולות לגבי גורמים שלא הוצא צו בעניינם’. היא אינה אומרת שהפעולות בוצעו על פי צו. היא אינה אומרת כי הוצאו צווים מתאימים להפעלת רוגלות (וממילא הדין אינו מתיר זאת). היא אינה אומרת כי הצווים הוצאו לפני הפעלת רוגלות’. כל זאת – היא אינה אומרת.

“ובכן”, המשיכו הפרקליטים, “אנו נאמר זאת בבירור: צווי האזנות הסתר שהוצאו בתיק זה מוכרים להגנה. אף לא אחד מהם הסמיך את המשטרה לעשות שימוש ברוגלות. הנאשמים אינם סבורים כי זוהי העת להרחיב בטיעון משפטי בנושא זה, ועוד תבוא לכך השעה”.

מוקדם יותר היום הודיעה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים, כי לפי הבדיקות שביצעה המשטרה לבקשת הפרקליטות, לא בוצעה החדרת תוכנת ריגול או פעולות כלשהן למי שלא הוצא נגדו צו בעת חקירת תיקי נתניהו.

“הבדיקות העלו כי לא בוצעו פעולות לגבי גורמים שלא הוצא צו בעניינם, וכן כי לא קיימים חומרי חקירה נוספים בתיק”, נכתב בתשובת הפרקליטות לבית המשפט.

לגבי מי שהוצא בעניינו צו – שלמה פילבר, ניר חפץ, בני הזוג אלוביץ’ ועוד, הפרקליטות מבקשת ארכה לתשובה עד יום רביעי בשעה 16:00.

לפי דיווח בחדשות 13, פרקליטות המדינה צפויה להודות כי היה שימוש לא חוקי בתוכנת הריגול נגד מנכ”ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה שלמה פילבר, בכך שהמשטרה הרחיבה את הצו שאיפשר את הפריצה – אך שאבה חומרים אסורים.

בפרקליטות טוענים, כי החומר האסור שנשאב בפריצה – לא הועבר לחוקרים.

עוד עולה מהמסקנות, כי המשטרה ניסתה ללא הצלחה להדביק תוכנת רוגלה גם למעורב נוסף בתיק 4000, ולאשתו של בעל השליטה בקבוצת בזק, איריס אלוביץ’, שגם היא נאשמת בתיק.

בפרקליטות בחנו האם הוצא צו מתאים למספרי הטלפון של המעורבים והאם הוצאו או התבקשו צווי האזנה נוספים. הבדיקות נעשו גם בנוגע לפעילות האזנת סתר רגילה וגם להאזנה בטכנולוגיות ריגול.

בסך הכול בדקו בפרקליטות כ-1,500 מספרי טלפון שונים.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות