‘שיבא’ מקבל מב”ב I ראשי רשויות: למה ‘מכבי’ מפלה תושבינו לרעה?

שבעה ראשי רשויות במרכז דורשים משר הבריאות להתערב בהחלטת 'מכבי' למנוע ממבוטחיה במרכז טיפולים בבית החולים 'שיבא' • "פוגע בעיקרון השוויון. מדובר בהחלטה הנובעת ממניעים כלכליים בלבד • החרדים מופלים לטובה: מבוטחים מבני ברק ימשיכו לקבל ב'שיבא' שירותים כרגיל
חרדים 10
י"ב אדר א' התשפ"ב / 13.02.2022 17:42

כשבוע לאחר הפרסום ב’ישראל היום’ על החלטת קופת חולים ‘מכבי’ למנוע ממבוטחיה באזור המרכז טיפולים בבית החולים ‘שיבא’ בתל השומר – ראשי רשויות באזור מוחים על המהלך.

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

יוקר המחיה? כך את יכולה לייצר לעצמך עוד הכנסה יציבה ובטוחה

במכתב ששיגרו היום (ראשון)  שבעה ראשי רשויות לשר הבריאות ניצן הורוביץ, הם קראו לו להתערב ולבטל את החלטת הקופה.

על המכתב חתומים ראשי הרשויות יוסי ברודני מגבעת שמואל, ליזי דלריצ’ה מגני תקווה, מוטי לנדאו מסביון, ליאת שוחט מאור יהודה, יעלה מקליס מיהוד-מונוסון, רן קוניק מגבעתיים וישראל גל מקריית אונו.

השבעה מבקרים את הצעד של מכבי שמונע ממבוטחים באזורם טיפולים, בעוד מבוטחים בשני יישובים אחרים במרכז ממשיכים ליהנות משירותים בשיבא.

ראשי הרשויות כתבו: “החלטת מכבי מונעת מתושבינו לקבל טיפול בשיבא, צעד שפוגע בהם כמבוטחים ופוגע בעיקרון השוויון לגביהם ולגבי כלל המבוטחים בקופה.  מדובר בהחלטה הנובעת ממניעים כלכליים בלבד, ששמה לנגד עיניה את טובת הקופה בלבד ופוגעת קשה במגזר שלם של מבוטחים המופלים לרעה.

“אם נכונה טענתה של קופת חולים מכבי כי הם נאלצים לנקוט בצעד זה כתוצאה מהחלטת משרדך לביטול ההסכמים שהיו בין קופת החולים לבתי החולים הממשלתיים, אז התערבותך נדרשת לאלתר.

“לדעתנו, עליך כשר הבריאות של מדינת ישראל לנקוט בכל הצעדים האפשריים על מנת לבטל החלטה שערורייתית זו הפוגעת ומפלה לרעה ונגועה בשיקולים לא ענייניים”.

מדוברות עיריית בני ברק נמסר לחרדים 10, כי העירייה עודכנה שהמבוטחים מעיר התורה והחסידות ימשיכו לקבל ב’שיבא’ שירותים כרגיל.

בשבוע שעבר דווח ב”ישראל היום’ כי ‘מכבי’  החליטה למנוע ממבוטחיה שירותים בבית החולים ‘שיבא’, על רקע בקשה שהגישה קופת החולים לקבל הנחה בגובה עשרות מיליונים בהסכם האשפוז של המבוטחים.

בעקבות החשיפה התקיים דיון בוועדת הבריאות של הכנסת, בראשות ח”כ עידית סילמן. יו”ר הוועדה אמרה באותו דיון, כי “עצם העובדה שמטופל חדש לא יכול להגיע לשיבא, דבר שהיה יכול לעשות קודם – זו פגיעה במבוטחים”.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות