בנט מתחנן ‘שובו הביתה’ – אבל טיסות הפינוי מקייב לא מתמלאות

למרות הקריאות של נפתלי בנט ויאיר לפיד לישראלים השוהים באוקראינה לצאת מיד מהמדינה - בשטח אנשים לא מפחדים ולא נרשמה התנפלות על כרטיסי טיסה • על פי נתונים של חברות התעופה הישראליות, הטיסות הקיימות לא מלאות - ובשלב זה אין צורך לתגבר את הקו בין המדינות
חרדים 10
י"ב אדר א' התשפ"ב / 13.02.2022 14:02

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס היום (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה למצב המתוח באוקראינה – ולמצבם של הישראלים השוהים במדינה.

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

יוקר המחיה? כך את יכולה לייצר לעצמך עוד הכנסה יציבה ובטוחה

“אנחנו לא יודעים מה יהיו ההתפתחויות בימים הקרובים בין רוסיה לאוקראינה. כמו כל העולם, אנחנו מקווים שהמתיחות תסתיים ללא הסלמה. אבל, חובתנו הראשונה היא לדאוג לאזרחים שלנו, האזרחים הישראלים. לכן, במהלך השבת שר החוץ, אני והצוותים שלנו, דאגנו להגביר מאוד את קצב הטיסות לישראל”, אמר בנט.

הוא היפנה קריאה לאזרחים הישראלים שנמצאים במדינה. “אני קורא פה שוב לישראלים באוקראינה: שובו הביתה. אל תקחו סיכון מיותר. אל תחכו למצב שבו תרצו מאוד לחזור, וזה כבר יהיה בלתי אפשרי. גלו אחריות לחייכם, צאו מאוקראינה במהירות האפשרית ובואו הביתה”.

אלא שלפי דיווח בחדשות 12, ‘אזהרת המסע’ שהוציא בנט והקריאות שלו לישראלים השוהים באוקראינה לצאת ממנה מייד – לא מתרגמים לעלייה משמעותית בטיסות על קו אוקראינה-ישראל.

בחברות התעופה שהוציאו טיסות מתוגברות לא נרשמת היום עלייה ברכישת כרטיסים והטיסות שנוספו לבקשת משרד החוץ – מתחילות  להתמלא, אך לא נרשמה התנפלות.

לפי חדשות 12, משיחות רקע עם גורמים בחברות התעופה, לא נרשמה היסטריה בקרב הישראלים הנמצאים באוקראינה.

במקביל, בנתב”ג נראו הבוקר נוסעים העושים את דרכם לקייב.

ניתן להניח כי ברגע שהמצב הביטחוני באזור יחמיר, וחברות תעופה זרות יבטלו טיסות לאזור, יורגש הלחץ הגדול יותר על חברות התעופה הישראליות. אבל עד כה באל על ובישראייר לא נרשמה בהלה או ביקוש משמעותי בעקבות אזהרת המסע.

יצוין, כי  אם המצב באוקראינה יתדרדר לכדי לחימה, לחברות התעופה לא יהיה כיסוי ביטוחי ועל כן הפעלת הקו תיפסק עד להודעה חדשה.  לכן, בחברות התעופה ממליצים לרכוש כרטיסים חזרה לישראל בימים הקרובים.

להערכת משרד החוץ, בין 10,000 ל-15,000 ישראלים שוהים בתקופה זו באוקראינה. 5,660 איש מתוכם נרשמו בשגרירות, מהם 1,600 ביממה האחרונה – כדי לקבל עדכונים.

שר החוץ יאיר לפיד התייחס בתום הערכת מצב להערכות הישראלית: ״ממשיכים בהערכות להחזרת הישראלים מאוקראינה, ב-48 השעות הקרובות יש 10 טיסות. הטיסות שחזרו אתמול מאוקראינה היו מלאות. בשבוע הקרוב מתוכננות 32 טיסות. אני קורא לאזרחי ישראל לעלות על הטיסות האלה״.

לצד זאת,  המשפחות של כל שליחי מדינת ישראל באוקראינה, יותר מ-150 איש, יעשו את דרכם לארץ בימים הקרובים.

בתוך כך, בעוד מאות שלוחי חב”ד נשארים במדינה כדי לשהות עם בני הקהילות, שלוחי הקירוב של חסידות קרלין באוקראינה קיבלו הודעה מבית האדמו”ר כי עליהם לעזוב למקום שקט יותר עד יעבור זעם.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בנט
    13/02/2022 20:33
    חנן
  1. לא מאמינים לך…