ביידן איים, פוטין גיחך I בנט: “לעזוב את אוקראינה מיד”

גורמים אמריקניים מעריכים: רוסיה תפלוש לאוקראינה עד יום רביעי • נשיא אוקראינה ניסה להרגיע את הרוחות - וקרא למערב: "להפסיק לזרוע פאניקה" • הנשיא ביידן שוחח עם פוטין במשך שעה - והזהיר: זה יעלה לך ביוקר • שליחי חב"ד לא יינטשו את הקהילות היהודית ויישארו במדינה
נתן פרל ואריה ריבקינד
י"א אדר א' התשפ"ב / 12.02.2022 19:56

בניסיון אחרון למנוע פלישה רוסית לאוקראינה: נשיא ארצות הברית, ג’ו ביידן ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שוחחו הערב (מוצאי שבת) במשך שעה.

מוקדם יותר, נשיא צרפת מקרון שוחח במשך שעה ו-40 דקות עם פוטין.

לפי דיווחים, ביידן הבהיר לנשיא פוטין: פלישה רוסית לאוקראינה תביא לתגובה קשה ונחרצת של ארה”ב ובנות בריתה – שעליה רוסיה תשלם.

בקרמלין מסרו בתגובה על השיחה: “ההיסטריה בשיאה, זה אבסורד”.

סוכנות הידיעות איי.פי דיווחה היום מפיו של מקור בכיר במערכת הביטחון האמריקנית, כי רוסיה עלולה לפלוש לאוקראינה עד יום רביעי. הטלגרף הבריטי מסר דיווח דומה מפיו של בכיר בסוכנות הביון האמריקנית סי.איי.איי שטען כי הוראות הפלישה כבר הועברו לכוחות הצבא הרוסי על גבולה המזרחי של אוקראינה.

נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, קרא להרגעת הרוחות בארצו ואמר במהלך נאום קצר, בו נראה לצד בכירים בצבא, כי יש לחדול מהפצת פאניקה: “אם למישהו יש מידע וודאי לפיו קיימת סכנה של פלישה רוסית עד יום רביעי, הוא מוזמן להציג את המידע שברשותו לנו”.

במוסקבה האשימו את ארה”ב ואת מדינות המערב ביצירת בהלה ובזריעת דיסאינפורמציה.

“בסוף שנת 2021 ובתחילת 2022, מרחב התקשורת הגלובלי ראה קמפיין תקשורתי חסר תקדים בהיקפו ובתחכומו, שכל מטרתו היא לשכנע את הקהילה הבינלאומית כי הפדרציה הרוסית מתכננת לפלוש לאוקראינה”, נכתב בהודעה שמשרד החוץ הרוסי פרסם. “מדובר בהפצה של שקרים שנועדו להסית את תשומת הלב ואת סדר היום מהתוקפנות של ארה”ב ומדינות המערב”,

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים בצאת השבת התייעצות יחד עם שר החוץ, שר הביטחון, הרמטכ”ל, ראש השב”כ, ראש המל”ל והיועץ לביטחון לאומי.

בשיחה נידונה ההיערכות לפינוי ישראלים מאוקראינה. סוכם על העלאת אזהרת המסע לאיזור לצד קריאה לאזרחים ישראלים לצאת באופן מיידי מאוקראינה ולשוב לישראל.

בנוסף ייבחן תיגבור של הטיסות האזרחיות בקו ישראל-אוקראינה.

מחר צפויים לשוב ארצה משפחות הדיפלומטים הישראלים.

בתוך כך, נרשמו 4,000 ישראלים שמבקשים לקבל עדכונים ממשרד החוץ.

משרד החינוך והסוכנות היהודית נערכים להשיב מחר ארצה את כלל המורים השליחים ובני משפחותיהם מאוקראינה. מדובר במורי ‘חפציבה’, אשר מלמדים ביותר מ- 20 בתי ספר יהודים במדינה זו – ובהם משפחות חרדיות.

קבוצה קטנה של מורות מחסידי חב”ד, הפועלות באוקראינה כשליחות של משרד החינוך,  ישובו גם הם עם ילדיהן, בעוד הבעלים יישארו במדינה.

צוותי המקצוע של משרד החינוך קיימו במהלך סוף השבוע דיונים משותפים עם נציגי הסוכנות היהודית ומשרד החוץ, כדי לתאם עמם את כלל הפרטים הנדרשים לקראת פינוי המורים ובני משפחותיהם לישראל.

עם הגעתם ארצה, יפעל משרד החינוך לשבץ את ילדי השליחים במוסדות החינוך, וידאג לתת להם מעטפת רחבה של תמיכה. ככל שיתאפשר, המורים ימשיכו ללמד את תלמידי הקהילה היהודית במתכונת של למידה מרחוק.

שלוחי חב”ד לא ינטשו את הקהילות היהודית ויישארו במדינה, זאת כדי לא לזרוע פניקה בקרב הקהילות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות