‘גג קרס על עריסת תינוק’: ערבים הציתו בית יהודי בשמעון הצדיק

פורעים ערבים השליכו בקבוקי תבערה לעבר בית של משפחה יהודית בשכונת שמעון הצדיק • המשפחה לא שהתה בבית באותו זמן ואיש לא נפגע • שכן ערבי: "לא נראה שרצו להפחיד אותו - אלא ממש לשרוף אותם בחיים"
חיים טוויל
י"א אדר א' התשפ"ב / 12.02.2022 19:36

שריפה פרצה בליל שבת בבית של משפחת יושובייב בשכונת שמעון הצדיק במזרח ירושלים – לאחר שלפי החשד פורעים ערבים השליכו בקבוקי תבערה,  בסביבות השעה 22:30.

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

יוקר המחיה? כך את יכולה לייצר לעצמך עוד הכנסה יציבה ובטוחה

נזק כבד נגרם לבית.

בני המשפחה לא שהו באותה עת במקום ובנס איש לא נפגע.

צוותי כיבוי הוזעקו למקום ופעלו לכיבוי הלהבות. בזירה נמצאו כמה מבקבוקי התבערה שהושלכו.

בני המשפחה כבר דיווחו בעבר על התנכלויות קשות מצד שכניהם הערבים. כלי הרכב שלהם הוצתו תשע פעמים בחודשים האחרונים.

כבאות והצלה דיווחה, כי בשעה 22:30 התקבל דיווח במרכז השליטה המחוזי על שריפת דירה בשכונת שיח ג’ראח בירושלים. כוחות כבאות והצלה שהוזנקו למקום מצאו שריפה מפותחת במבנה השייך למשפחה יהודית המתגוררת בבניין בן שתי קומות.

ארבעה צוותי כיבוי בסיוע מנוף פעלו במקום לכיבוי האש וסרקו את המבנה, על מנת לוודא שלא נמצאים בו נפגעים או לכודים.

רשף חיים מזרחי, מפקד משמרת ‘תחנת האומה’, אשר פיקד על האירוע: “האש פרצה בקומה השניה ואיימה להתפשט לשאר חלקי הבית. פעלנו במהירות על מנת למנוע נזק נוסף לרכוש. הוריתי על הקמת צוות חקירה לבדיקת נסיבות האירוע, הוא החל את עבודתו הלילה וישוב מחר להמשך חקירה”.

סגן ראש העיר ירושלים אריה קינג הגיע במוצאי שבת לבית המשפחה – וכתב לאחר מכן בפייסבוק: “חדר ילדים בבית משפחת יושובייב בשכונת נחלת שמעון, ספג פגיעה ישירה של בקבוקי תבערה. זו ההתקפה החמישית במספר על בית משפחת יושובייב, בנוסף לתשעה רכבים שהמחבלים שרפו להם.

“נס גדול היה שבשבת זו, משפחת יושיבייב לא היתה בביתה.

“בושה וחרפה למשטרת ישראל ולשב”כ שמתעסקים בזוטות ומפקירים את ביטחון תושבי ירושלים. אם משפחת יושובייב היתה פה בשבת, אסון גדול היה פוקד אותם ואותנו, שעה שהגג קרס על עריסת התינוק”.

מ’, אחד השכנים הערבים בשכונה,  שביתו צמוד לבית המשפחה שהוצת, סיפר לאתר -ynet, כי אמש שמע “דפיקות” בדלת שלו, ואז “אנשים שבורחים”. כשיצא החוצה לבדוק את פשר העניין, ראה עשן שעולה מבית המשפחה היהודית.

“אני היחיד שעוד מדבר איתו בשכונה”, סיפר, “כנראה שרצו להזהיר אותי כי הבית שלי צמוד לשלו. לא נראה שרצו להפחיד אותו – אלא ממש לשרוף אותם בחיים”.

השכן הוסיף: “התקשרתי מהר למשטרה וחשבתי אם לפרוץ פנימה, כי ידענו שיש לו ילדים קטנים, תינוקות, וחשבתי להציל אותם. במזל גדול המשפחה שלו לא הייתה בבית וכנראה היו אצל חברים. זו רמה אחרת כבר לשרוף משפחה עם ילדים. מה אנחנו דאעש? ישר עלה לי הסיפור של דומא בראש. אנחנו לא חיות. הבתים שלנו צמודים ויכולנו להיפגע גם. מזל שאף אחד בסוף לא נפגע”.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

מהמשטרה נמסר: אמש התקבל במשטרה דיווח אודות שריפה בדירה בשייח׳ ג׳ראח. כוחות משטרה וכב״ה הוזעקו למקום. לצד פעולות מידיות לכיבוי השריפה, החלו כוחות המשטרה בסריקות ואיסוף ממצאים באזור.

בעת השריפה הדירה הייתה ללא אנשים בתוכה, ושוטר שנכנס לבית לביצוע סריקות, נפגע באורח קל משאיפת עשן.

בעקבות ממצאים ראשוניים שהעלו חשד להצתה, מפקד מחוז ירושלים קיים הערכת מצב בסיומה החליט לתגבר את הפעילות המשטרתית הגלויה והסמויה באזור משמעותית, והטיל את חקירת המקרה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

בנוסף הנחה לשלב בפעילות כוחות מיוחדים, וכן לחקור את המקרה ביסודיות ובכל האמצעים הנדרשים, במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים במעשה החמור

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות