עמית סגל: מפקדת גל”צ שפוטה של גנץ. תתחרט מרה על הדחת ברדוגו

הפרשן הפוליטי הבכיר טוען בטורו השבועי ב'ידיעות אחרונות' כי הדחתו של יעקב ברדוגו היא "עסקת שוחד" בין בני גנץ למפקדת גלי צה"ל • "כל אדם הגון, בין אם יתעב את ברדוגו ובין אם לאו, צריך להודות בצער - לא את אותו ברדוגו הדיחה מפקדת גל"צ, אלא את מאזיניו"
חרדים 10
י' אדר א' התשפ"ב / 11.02.2022 13:21

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12,  טוען בטורו השבועי בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ כי הדחתו של יעקב ברדוגו היא “עסקת שוחד” בין שר הביטחון בני גנץ למפקדת גלי צה”ל גלית אלטשטיין.

אל תחמיצו: בואו להכיר את פריצות דרך שמשנות את חייהם של אנשים

רוצה להיות ממונה על מועצה דתית? זו הדרך שמובילה לתפקיד הנחשק

סגל קורא לחברי האופוזיציה להודיע לגלי צה”ל שלא יתראיינו עוד בתחנה – כפי שאכן החליטו אמש –  וכותב: “אפשר לא לאהוב את יעקב ברדוגו, אפשר לא להסכים עם סגנונו, אפשר לקונן ובמידה של צדק על הערבוב בין חדשות, פובליציסטיקה, דעה ומסעי צלב, אבל הדחתו היא עסקת שוחד לכל דבר ועניין מההיבט הציבורי: שר הביטחון מאיים בסגירת התחנה, מפקדת זמנית ממונה ללא מכרז, וכעבור כמה חודשים מודח שנוא נפשו ממשבצת השידור. סכנת הסגירה חולפת, מ.ש.ל”.

לדברי סגל, קידומו של ברדוגו לא נעשה על ידי נתניהו אלא על ידי שורת מפקדי גל”צ, רובם אנשי שמאל, ואילו הדחתו הוצאה לפועל בידי שפוטה של יושב ראש כחול לבן.

“נסו להתנתק מדעתכם על ברדוגו, כי זה לא דיון עליו אלא על השליטה הפוליטית במיקרופון. הסיפור הוא לא ברדוגו, אלא החופש העיתונאי. הפסיקות הנשגבות ביותר של בג”צ בנוגע לחופש הביטוי עסקו באנשים שדעת הקהל התנגדה אליהם עד מאוד.

“ובעיקר: המינוי שלו, בין אם אוהבים ובין אם לא, שיפר דרמטית את שיעורי ההאזנה לגל”צ במשבצת הזו. הדחתו היא תקדים עולמי כמעט שבו תוכנית מקוצצת ומורדת מהאוויר בגלל שהצליחה יותר מדי.

“אני זוכר את יומן הערב מימיי בתחנה: זו הייתה משבצת מעוטת האזנה בשיפולי לוח השידורים. מאות אלפי המאזינים שהצטרפו אליה עשו זאת קצת בגלל החמרת הפקקים, והרבה בגלל העובדה שלראשונה הרגישו שהתחנה שאת קיומה הם מממנים משדרת משהו שאינו דוקר להם באוזן”.

הוא הוסיף: “כל מי שהתחלחל ממה שאמר, מוזמן להפנים עכשיו את החוויה שעברה על מאזיני ימין עשרות שנים. כן, הוא לא היה אלגנטי. בבורסה תיקון אלים מוחק בועות פיננסיות שהתנפחו אט-אט, וברדיו תיקון אגרסיבי מחק את הבועה השמאלנית היהירה שהתפתחה שם”.

סגל מספר שאת המשבצת של שש בערב קיבל יועץ לשעבר של סתיו שפיר, ללא כל ניסיון רדיופוני.

“מי שחושב שאיזון פוליטי בראש מעייניה של המפקדת הזמנית מוזמן לגלות שאת המשבצת של שש בערב קיבל יועץ לשעבר של סתיו שפיר, ללא כל ניסיון רדיופוני. כל אדם הגון, בין אם יתעב את ברדוגו ובין אם לאו, צריך להודות בצער: לא את אותו ברדוגו הדיחה מפקדת גל”צ, אלא את מאזיניו. יש לי הרושם שהיא עוד תתחרט על כך מרה.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברדוגו
    11/02/2022 15:53
    ש.ש.
  1. חייבים להחרים את גלי צהל לא רק חברי הכנסת אלא גם המאזינים.מהיום גם אני לא שומע גלח צהל