דיווח: חוליה איראנית ניסתה לחסל איש עסקים ישראלי בטורקיה

תא איראני ובו 9 בני אדם ניסה לחסל את איש העסקים יאיר גלר • המטרה: ניסיון לנקום על חיסול מדען הגרעין ורצון לפגוע ביחסי ישראל וטורקיה • גלר לכאן חדשות: הודיעו לי שהאיראנים עוקבים אחריי, שמח שהחוליה נתפסה
חרדים 10
י' אדר א' התשפ"ב / 11.02.2022 12:36

בכלי התקשורת בטורקיה דווח הבוקר (שישי) כי ארגון הביון המקומי סיכל התנקשות באיש העסקים הישראלי יאיר גלר. כך דווחו מאיה ראכלין ועמיחי שטיין ב’כאן חדשות’.

השקעה. אישה. תשואה. שילוב מנצח? בואי לשאול את המנכ”ל

מחכה ומצפה לבשורות טובות? הערב הזה נועד לך! • טיפים ומתנות

על פי הדיווח, ניסיון ההתנקשות בגלר, בעל אזרחות טורקית, הוא חלק מניסיון נקמה של איראן על חיסולו של מדען הגרעין מוהסן פחריזדה.

בדיווחים עלה כי ככל הנראה מדובר בתא חיסול של שירותי הביון האיראניים, ובו תשעה בני אדם. הם עקבו אחר איש העסקים שהלך לעבודה ולביתו.  לפי אחד הדיווחים, איש העסקים נלקח לדירת מסתור בסמוך לניסיון ההתנקשות – וכך הוא ניצל.

בדיווחים הטורקיים נכתב על גלר בן 75 כי הוא ידוע “בהצלחתו העולמית בתעשייה הביטחונית״.

גלר הוא בעלים של חברה שמייצרת הגנה טכנולוגית.

האיראנים צילמו את ביתו ומקום עבודתו ועקבו אחרי פעולותיו. התא הורכב מגברים בעלי אזרחות טורקית שהיו אמורים לרגל אחריו ולא להיתפס.

לפי דיווח בעיתון ‘דיילי סבאח’, המקורב לשלטון, סוכנות הביון הטורקית שיתפה את המידע עם המוסד הישראלי.

בשיחה עם ‘כאן חדשות’, סיפר גלר: “הודיעו לי שהאיראנים עוקבים אחריי, שמח שהחוליה נתפסה ומודה לכל מי שדאג להגן עליי”.

הוא הוסיף:  “אני איש עסקים ישראלי בטורקיה, יש לי חברת הנדסה של מחקר ופיתוח ויום אחד הודיעו לי שבעקבות העיסוקים שלי – האיראנים במעקב אחריי ורוצים להתנקש בי. ייעצו לי לנסוע לישראל מיידית. נשארתי בטורקיה”.

בתקופה האחרונה אותת השלטון הטורקי על רצונו לחדש את הקשרים עם ישראל. טורקיה נמצאת בימים אלה בעיצומו של משבר כלכלי חמור ומקווה לשקם את יחסיה עם ישראל, לאחר שנים של עוינות מצד ארדואן.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות