‘הדחה פוליטית ופחדנית’: יעקב ברדוגו התפטר מגל”צ בשידור חי

לאחר שהודח מהגשת תוכנית 'חמש בערב' בתחנה הצבאית, הודיע ברדוגו כי הוא מתפטר מהגשת תוכניתו בימי שישי 'מחשבות בע"מ' - ונטש בשידור חי • "המהלך נועד להשתיק קול ביקורתי ולא כנוע" • "ימים שחורים. לא את הפה שלי הם סותמים אלא את קולם של מיליוני ישראלים"
חרדים 10
י' אדר א' התשפ"ב / 11.02.2022 11:12

הפרשן יעקב ברדוגו נטש הבוקר (שישי) בהפתעה את התוכנית בגלי צה”ל ‘מחשבות בע”מ’, אותה הוא מגיש מדי יום שישי ב-8:00 בבוקר עם משה שלונסקי.

ההורים בודקים, הילדים הולכים ללמוד • איך המתווה החדש עובד?

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

“אתמול הודחתי מהגשת יומן הערב בגלי צה”ל”, פתח ברדוגו את התוכנית המשותפת עם משה שלונסקי. “התוכנית זוכה לנתוני האזנה גבוהים במיוחד גם ביחס לתחנה וגם ביחס למתחרים… מסתבר שבישראל של 2022 זה לא הקריטריון הקובע. מדובר בהדחה פוליטית ופחדנית שנועדה להשתיק קול ביקורתי ולא כנוע.

“למען האמת הנוכחות שלי תמיד הייתה קשה לרבים מחוץ לתחנה וגם בתוכה, אחרי הכל התחנה הזאת שהיא בית הגידול העיקרי של הברנז’ה העיתונאית והתקשורתית בישראל מתקשה לקבל ולהכיל מישהו שהוא לא יציר כפיה, ואשר מביא איתו קולות, רעיונות ואווירה שונים ממה ששומרי הסף של התקשורת הישראלית קבעו שראוי, לגיטימי ומקצוע.

“מה לא אמרו עליי? לא אחזור על הכול. רוח פרצים, אמרו שגנבתי להם את התחנה וגם את המדינה, כי אולי קוראים לזה שידור ציבורי, אבל התחנה היא רק שלהם – וכך גם המדינה. מה שהפריע להם היו אלה רק דעותיי, מחשבותיי ואמונותיי. הם הרי אף פעם לא ניצלו את המיקרופון לקידום אג’נדות.

“שר הביטחון ממנה עצמו לעורך ראשי של תחנת שידור ציבורי וממנה ללא מכרז ממלאת מקום במינוי פוליטי מובהק. וכשהיא מתחילה לבצע את מה שבשבילו מינו אותה – טיהור פוליטי של התחנה – זה אפילו מבורך. הם מריעים מהיציע להדחה פוליטית ופחדנית בהוראת הממשלה.

“החלטת בנט, שקד, לפיד וגנץ להשתיק את קולי היא אות קלון לחופש הביטוי שהוא זכות יסוד. ולעזאזל השידור הציבורי, לעזאזל חופשי הביטוי, וכמובן לעזאזל המאזינים שחזרו להאזין לתחנה במאות אלפים ושהשידור הזה שייך להם. אנחנו לא נפריע לכם יותר, אתם תוכלו לשדר עם אנשים כמוכם, ומדי פעם להעלות חמאסניק לשידור ולהתפעל מהפלורליזם שלכם. אלה ימים שחורים לדמוקרטיה ולחופש הביטוי בישראל. לא את הפה שלי הם סותמים אלא את קולם של מיליוני ישראלים. השידור הזה שייך גם לכם מאזינים יקרים ואני מבטיח שבמוקדם או במאוחר הוא יחזור להיות שלכם”.

גלי צה”ל הודיעה אתמול כי ברדוגו יודח מהתוכנית ‘חמש בערב’, וכי ירון וילנסקי יגיש אותה בשלב זה לבד.

“השדרן והפובליציסט יעקב ברדוגו ימשיך להגיש את התכנית ‘מחשבות בע”מ’. כמו כן הוצעה לו האפשרות להשתלב ברצועה פובליציסטית נוספת בגלי צה”ל. הפרשן קובי סודרי יוסיף להשתלב מעת לעת בתכניות שונות בגלי צה”ל”.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות