מתחילת ינואר מתו 1,141 • בכירים: “מאות ימותו בשבועות הקרובים”

כ-9,400 בני אדם שמתו מקורונה: המתים מתחילת ינואר - 12% מכלל התמותה בכל הגלים מאז פרוץ המגפה • מחקר ישראלי: חיסון לקורונה בזמן ההיריון לא פוגע בעובר ובילוד •
חרדים 10
ט' אדר א' התשפ"ב / 10.02.2022 21:20

בכירים במערכת הבריאות מעריכים, כי בשבועות הקרובים עד סוף הגל ימותו עוד מאות בני אדם מקורונה. כך דווח הערב (חמישי) ב’כאן חדשות.

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

מאז תחילת חודש ינואר נפטרו עד כה 1,141 בני אדם, 12% מכלל התמותה מאז פרוץ המגפה, שעומדת היום על כ-9,400 בני אדם שמתו מקורונה.

מניתוח נתוני התמותה של מרכז המידע והידע של אגף המודיעין עולה, כי שיעור הלא מחוסנים שנפטרו בגילי 60+ גדול פי 10 משיעור המחוסנים.

לצד זאת, מחקר חדש ומקיף של מכון המחקר והחדשנות ‘קאהן סגול מכבי’, שפורסם היום, העלה כי החיסון נגד קורונה בזמן היריון איננו פוגע בעובר ובילוד.

המחקר נחשב לגדול בעולם בנושא והוא כלל 24 אלף לידות, ממארס עד אוקטובר 2021.

המחקר התקבל לפרסום בכתב העת “JAMA Pediatrics”.

כ-17 אלף לידות לאחר חיסון הושוו ל-7,000 לידות של נשים לא מחוסנות, תוך התחשבות בשונות בין הקבוצות – גיל האם, מועד תחילת ההיריון, סקטור דמוגרפי וחיסון עונתי לשפעת. המחקר התבצע באישור ועדת האתיקה. המחקר בחן שיעורי לידה מוקדמת, משקל ילוד, אשפוזים, מומים מולדים ותמותת תינוקות והעלה כי לא נמצאו הבדלים בסיכון בין הקבוצות.

הממצאים תקפים גם בקרב יותר מ-2,000 ילודים, שאמם התחסנה במהלך השליש הראשון של ההיריון – התקופה המכרעת בהיווצרות מערכות גוף העובר.

המחקר עקב אחר מידע של יולדות והעלה את הממצאים הבאים: אחוזי הפגות הראו 4.2% בילודים שנחשפו לחיסון, לעומת 4.8% בילודים שלא נחשפו לחיסון, שיעור האשפוזים בילודים עמד על 5.1% לעומת 5.3%. כמו כן לא נמצאו הבדלים משמעותיים במומים מולדים.

בנוסף, בדק המחקר תמותת תינוקות ובבדיקה זו לא נמצא הבדל כלל – אחוז התמותה זהה ועמד על 0.1%

אתמול אמר גורם בכיר במשרד הבריאות כי דעיכת הגל החמישי צפויה להיות איטית ולארוך שבועות ארוכים. הוא הוסיף כי ממוצע הנפטרים בגל החמישי גבוה אבל שההערכה היא שהנתון הסופי יהיה נמוך מהגלים הקודמים.

גורם בכיר נוסף הדגיש כי הגל החמישי לא יהיה האחרון וצריך להיערך כבר לגל השישי, שלא ידוע מתי יגיע. לדבריו, עלייה נוספת בתחלואה תלויה בין השאר בווריאנטים חדשים שעשויים להתפתח ובסיכון של מי שנדבק באומיקרון להידבק שוב באותם וריאנטים.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות