קנה כרטיס במבצע ‘אל על’ וחויב כפול. ומוקד שירות? אין מענה

תושב צפת שילם על זוג כרטיסים לניו יורק במבצע של 'אל על' - אך חויב כפול • כשהתקשר למוקד שירות נותר ללא מענה, ובוואטסאפ קיבל הודעה: 'זמן ההמתנה עשוי להימשך כ-4 ימים' • בעת פניית חרדים 10, התקשרו אליו, זיכו אותו - והתנצלו • הנוסע: "אמרו שיודעים שיש בעיה ויטפלו בה"
ישראל יוספי
ט' אדר א' התשפ"ב / 10.02.2022 18:23

בימים האחרונים יצאה ‘אל על’ במבצע מיוחד – התקף עד ה-12.02.2022: מי שמזמין כרטיס טיסה, למגוון יעדים בעולם, מקבל כרטיס שני במתנה.

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

אהרן, תושב העיר צפת, שחיפש טיסה זוגית לארצות-הברית, ראה את ה’דיל’ המשתלם וביצע הזמנה. ניתן לשמור את ההזמנה, ללא ביצוע תשלום, עד 48 שעות, תמורת 5 דולרים עבור כרטיס.

אמש, בשעת לילה, נכנס אהרן לבצע את תשלום עבור כרטיס ששוויו 650 דולר – והשני במתנה.

הוא מילא את פרטי כרטיס האשראי, אולם למרבה ההפתעה, החיוב שנשלח אליו בסוף ביצוע ההזמנה היה 1,200 דולרים, כמעט כפול מהסכום שאמור היה לשלם לפי המבצע.

היום (חמישי), בשעות הבוקר הוא התקשר למוקד השירות של החברה על מנת לבקש החזר עבור דמי הכרטיס הנוסף שנגבו, אך המתין ללא מענה.

הוא שיגר הודעת ווטסאפ, ונשלחה אליו הודעה חוזרת באמצעות רובוט –  בה נכתב: “לקוח יקר, לצערנו עקב תחלואת קורונה גבוהה אנו נאלצים לבצע התאמות בשירות ובשל כך זמן ההמתנה ארוך מהרגיל ועשוי להימשך כ-4 ימים”.

בעקבות כך הוא הפיץ הודעה לחבריו: “חברת ‘אל על’ יצאה במבצע – אחד פלוס אחד. חברים, זה ‘עוקץ’ של החברה. הזמנתי זוג כרטיסים לארה”ב מחיר כרטיס רגיל, שעכשיו הוא 650$, אבל החיוב שנשלח בסוף ההזמנה הוא 1200$ כמחיר רגיל של שני כרטיסים. כשמנסים לפנות לאחד ממוקדי השירות שלהם – אין מענה.

“כששולחים הודעה בווצאפ, הם שולחים חזרה הודעה שיש לעובדי המוקד בידודים ואין עובדים, והם יענו בעוד ארבעה ימים. שמעתם שירות? עובדים בשיטת ‘המצליח’. חברים, לא ליפול בפח הזה”.

בשיחה עם חרדים 10, הוא מספר: “באתר של ‘אל על’ יש מבצע, נכנסתי לאתר לפני יומיים. הייתה אופציה באתר לתפוס תאריך, קודם תתפוס אחר כך תחליט אם אתה נוסע או לא. השירות הזה עולה 10 דולר.  נכנסתי, תפסתי שני כרטיסים, שלמתי 10 דולר לתאריך בפורים.

“בלי קשר ל’אל על’, אתה נכנס לכל אתר, אם אתה רוצה להזמין כרטיס לארה”ב בתאריכים האלה, המחיר הוא בין 620 ל-680 דולר ללא מבצע.

“אתמול עשיתי את הכירטוס. מלאתי את כל הפרטים – בסוף אני מזין את הויזה, וניגבו ממני 1,200 דולר. כשקורה דבר כזה, מה עושים? פונים למוקד שלהם לראות מה עושים…

“אבל מתברר של’אל על’ אין טלפון להתקשר. אתה יכול לפנות או דרך פייסבוק או בווטסאפ . אנחנו חרדים, אין לנו פייסבוק. שלחנו הודעה בווטסאפ. הרובוט כותב שיש להם הרבה עובדים עם בידודים ותוך ארבעה ימים יחזרו אליי. ארבעה ימים כבר יגמר המבצע. אני רוצה לנסוע. רק רציתי שיזכו אותי בחצי מהתשלום.

“עסקה טלפונית אחרי שלושה ימים ניתן לבטל, לכן חוזרים. אחרי ארבעה ימים שלא תוכל לבטל אתה בידיים שלהם. דברתי עם מישהו ב’אל על’ שאני מכיר, הוא אמר לי: ‘אדוני, אתה לא היחיד שמתקשר’. הוא אמר עוד: ‘תכתוב פוסט, תראה שהם חוזרים אליך’. שלחתי את מה שכתבתי לאנשי קשר שלי – ומשם זה רץ.

“אם לא המבצע של ‘אחד פלוס אחד’, לא הייתי קונה ב’אל על’, יש עכשיו בחברות אמריקאיות ב-50-60 דולר פחות, לכל כרטיס. זה גרוע שחברה שבוכה שבזמן הזה אין פרנסה ולא קונים, בסוף השירות שהם נותנים הוא לא שירות. אין עם מי לדבר. חברה גדולה בישראל פועלת ככה? אני לא מכיר שום חברה בעולם שאין שירות לקוחות. אם לא עכשיו, אז  עוד שעה-שעתיים. לא ארבעה ימים. זה פשוט מעליב. אני ממש בהלם.

“אם זאת לא הייתה חברה גדולה, לא היו לי ציפיות. אבל זה נראה ‘שיטת מצליח'”.

תוך כדי הפנייה של ‘חרדים 10’ לחברת ‘אל על’, התקשרו לאהרן, זיכו אותו בתשלום הנוסף שנגבה ממנו – והתנצלו.

“התקשרו אליי עכשיו מ’אל על’ התנצלו. אמר שהייתה בעיה, שלא כל התאריכים במבצע, אבל בתאריכים שאתה הזמנת הם באמת במבצע. לא יודעים למה לא זיהה את זה, אנחנו צריכים לבדוק את המערכות. אני עושה לך זיכוי ומחייב אותך רק ב-300 דולר.

“לגבי המוקד שירות, הנציג אמר כי הם יודעים על הבעיה ויטפלו בזה. הוא זיכה אותי בחשבון ועשה חיוב מחדש. הוא שאל מספר פעמים מי פרסם את הפוסט בפייסבוק. אמרתי שאין לנו פייסבוק, רק העברתי בווטסאפ”.

חרדים 10 פנה ל’אל על’ לקבלת תגובה. כשזו תתקבל – נפרסמה.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משה
    11/02/2022 04:59
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. גם אצלי אלעל עשו לי אותו דבר
    תחזרו אלי והזביר לכם

  2. שירות אל על
    12/02/2022 08:32
    לקוח מאוד מאוכז
  3. אין עם מי לדבר. שירות אל על , על הפנים.
    אל תתסקו איתם בגלל פריוטיות.
    טסטי עם המון חברות זרות , הבדל בשירות כמו שמיים וארץ
    עדיין חייבים לי החזר של 2 כרטיסי טיסה.
    אין עם מי לדבר