לא רק החרדים: מתקפה גם מתוך הקואליציה על התוכנית הכלכלית

יו"ר ועדת הכלכלה התראיין לרדיו 103 וביקר את התוכנית שהציגו בנט וליברמן: לא כולל מספיק סיוע למשפחות עניות • גם ח"כ נעמה ליזמי ממפלגת העבודה הביעה ביקורת: "התוכנית היא לא מה שצריך לעשות היום כדי לטפל ביוקר המחיה"
אריה ריבקינד
ט' אדר א' התשפ"ב / 10.02.2022 11:55

יום לאחר הצגת התוכנית החדשה: יו”ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון, ביקר היום (חמישי), בראיון שהעניק  לניסים משעל וגיא פלג ברדיו 103FM, את התוכנית להורדת יוקר המחייה שהציגו אתמול בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן.

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

הח”כ מכחול לבן אמר: “יש פה צעד ראשון בכיוון נכון אבל גם כמה טעויות. בסוף הכסף הגדול צריך להגיע לחלשים ביותר, וכשמוקצים 250 מיליון בלבד למי שמקבל שכר נמוך ו-2 מיליארד להטבות מס, אז הפעולה הזו חסרה”.

ח”כ ביטון הוסיף: “בסופו של דבר הטבות המס והצהרונים – זה עוזר לקבוצה מאוד מסוימת. על פי הדוגמאות של האוצר – אם חד הורית עם ילד בצהרון תקבל 2,500 שקל, אבל אם ילדיה בגילי 9-8 ומעלה – היא תקבל מהמדינה 1,200 שקל בלבד. לעומת זאת, משפחה מהוד השרון שמרוויחה 20-15 אלף שקל, תקבל 5,300 שקל בהטבות מס. אפשר לשנות את הדבר הזה”.

ביטון הוסיף כי יש לסייע גם לעסקים הקטנים והבינוניים, דבר שלא בא לידי ביטוי בתוכנית החדשה. “הם נפגעו בכל מהלך הקורונה, חלקם גם באומיקרון. אי אפשר לטפל רק בשכירים ולא בהם”.

הוא הדגיש שדבריו נאמרים על דעתו של יו”ר מפלגתו, שר הביטחון בני גנץ. “הסוגיה החברתית היא בליבו ונפשו. מה שאני אומר זה בגיבוי מלא שלו”.

ביקורת נוספת מתוך הקואליציה נגד התוכנית הכלכלית, הגיעה מצידה של ח”כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה, שאמרה ל רדיו 103FM: “התוכנית היא לא מה שצריך לעשות היום כדי לטפל ביוקר המחיה. יוקר המחיה הוא תולדה של 20 שנה, לא מהיום, וזו אחת הבעיות הגדולות ביותר במדינה.

“זוג שמרוויח שכר מינימום כנראה חי בעוני, זה דבר שלא מתקבל על הדעת. השכר במשק נשחק”.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות