הח”כים החרדים על בנט וליברמן: “נוקמים בחרדים, ‏יורקים לנו בפנים”

הח"כים החרדים על התכנית הכללית שמדלגת על המשפחות החרדיות גפני: "פגעתם בכולם, ועכשיו אתם מנסים לתקן חלק ועוד רוצים לקבל על תשבוחות" • פינדרוס: "אזרחי ישראל ראו את ראש הממשלה שלהם נלקח בשבי על ידי שר האוצר, רק היה חסר עיתון של היום ודרישת כופר"
אריה ריבקינד
ח' אדר א' התשפ"ב / 09.02.2022 21:08

יו”ר יהדות התורה ויו”ר ועדת הכספים לשעבר ח”כ משה גפני הגיב הערב (רביעי) על הצגת התכנית הכללית של נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן  להורדת יוקר המחיה –  שמדלגת על המשפחות החרדיות  – ואמר: “זה מעט מידי, מאוחר מידי”.

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

לדבריו, “במשך כמה חודשים עשיתם נזק בל יתואר, העלתם מיסים, צווים, חוקים, תקנות, העברתם תקציב רע ופגעתם במשפחות של מעמד הביניים, בעוסקים עצמאים ובעסקים קטנים ובינוניים. פגעתם בכולם, ועכשיו אתם מנסים לתקן חלק ועוד רוצים לקבל על זה קרדיט ותשבוחות”.

גפני הטיח: “אל תזיקו ואל תועילו. תבטלו את כל מה שעשיתם עד היום, את הנזק הגדול שגרמתם לציבור ולכלכלה בישראל, ואחרי זה תבואו עם נסיונות לדבר על הטבות. לא מעוקצכם ולא מדובשכם. אל תעשו טוב ואל תעשו רע, תבטלו את הרע והטוב יבוא ממילא”.

ח”כ אורי מקלב הגיב: “שר האוצר פוגע שוב בחלשים ומעשיר את העשירים מתוך רדיפה וניכור, מונע מהם פיצוי על עליית המחירים ויוקר המחיה, מתעלם מהקשישים, משפחות עם ילדים בוגרים חולים ועוד. אני בטוח כי גל המחאה לא ישקוט על עוולות והתעמרות כי הם לא באמת רוצים להוריד מחירים”.

מקלב הוסיף: “אך לפני חודשים הסתובב כולו זחוח על תקציב ‘חברתי’ ו’מיטיב’ והיה בטוח כי כולם מוחאים לו כף וכעת מתחנן על נפשו ומכריז על שינוי עמדתו. כל צמרת השלטון הינם אנשים עשירים ומעמידים מאוד שלא באמת מבינים את הרעב”.

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

ח”כ יצחק פינדרוס מסר בתגובה “למסיבת העיתונאים של שר האוצר בה נוכח גם ראש הממשלה” – כי “אזרחי ישראל ראו הערב את ראש הממשלה שלהם נלקח בשבי על ידי שר האוצר, רק היה חסר עיתון של היום ודרישת כופר.

“בנט השתמש ברטוריקה של ‘אנשים טובים’, כי יש כמובן ‘אזרחים רעים’. אלו שליברמן דיבר עליהם השבוע והאשים אותם באופן שקרי ומעוות ביוקר המחיה – החרדים.

“אני קורא לשירותי הביטחון במדינת ישראל באופן בהול – שחררו את בנט”.

ח”כ משה אבוטבול מש”ס הגיב לצעדים להורדת יוקר המחיה ותקף את הממשלה: “‏הם נוקמים בחרדים, ‏הם יורקים לנו בפנים, ‏הם בטוחים שאנו מטומטמים”.

ח”כ יעקב אשר: “הבשורה היחידה של בנט וליברמן הערב לעם ישראל: ‘לכם ימשיך להיות רע, אבל תתנחמו בכך שלחרדים ולשכבות החלשות יהיה עוד יותר רע'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות