בנט משאיר את החרדים בחוץ: נפחית מס רק למשפחות שעובדות

בנט, ליברמן וברביבאי מציגים את התוכנית הכלכלית: "נפחית את המס לכל הורה עובד ב-230 שקלים עבור כל ילד עד גיל 12" • בנט על החרדים: "אנחנו אומרים פה אמירה ערכית: אנשים צריכים לעבוד" • ליברמן: "מתמקדים באזרחים שעובדים ומשלמים מסים" • ואלה עיקרי התוכנית הכלכלית
אריה ריבקינד
ח' אדר א' התשפ"ב / 09.02.2022 20:27

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי הציגו הערב (רביעי) את תוכניתם הכלכלית להוזלת יוקר המחייה – שכוללת הורדת מיסים.

יוקר המחיה? כך את יכולה לייצר לעצמך עוד הכנסה יציבה ובטוחה

בנט אמר: “הערב אנחנו מודיעים על הורדת מיסים למשפחות עובדות והורדת מכסים ומחירים לשפע של מוצרים. אני רוצה לספר לכם הערב את סיפורה של משפחה – משפחת גונן.  משפחת גונן נותנת ונותנת, ומסתכלת בעיניים כלות על החשבון בסופר, שהולך ונעשה בלתי אפשרי, היא מסתכלת על המיסים שאוכלים לה את המשכורת כבר הרבה שנים. בשבועות האחרונים, עם עליית המחירים העולמית, משפחות רבות בישראל מרגישות שדי, הם הגיעו כבר לקו האדום.

“האינפלציה בישראל אמנם נמוכה ביחס למה שקורה בעולם בשבועות האחרונים, אבל בגלל שיוקר המחיה פה גבוה מלכתחילה, זה הקש ששובר את גב המשפחה. הממשלה שלנו שמה את ההורים האלה במרכז, את המשפחות העובדות. גם בצד הנטו – שצריך לעלות, וגם בצד ההוצאות – שצריכות לרדת.

“הצעדים שנציג היום, שגיבש שר האוצר ליברמן בעבודה מצוינת, וסיכמנו עליהם יחד עם השר לפיד ועם שרת הכלכלה ברביבאי, יגדילו את הנטו של המשפחות העובדות באופן שכל משפחה תרגיש, זה ייתן אוויר לבתים רבים בישראל”.

בנט פירט: “עיקרי הצעדים – אנחנו נפחית את המס לכל הורה עובד ב-223 שקלים לחודש עבור כל ילד בגילאי 6-12. כך לדוגמא – משפחה בה שני הורים שמשלמים מיסים עם שלושה ילדים בגילאים האלה, תהנה מעוד 1,300 שקלים בנטו בכל חודש.

“הדבר השני – אנחנו מורידים מכסים ומחירים בשלל מוצרי צריכה, כמו בשר ודגים, קמח, שמן זית, ביצים, וגם רהיטים וכלי מטבח. הממשלה תשתתף גם בנטל ההתייקרות במחירי החשמל, המחירים עולים, אבל אנחנו נישא בחלק מהנטל כדי שזה יורגש פחות.

“ולבסוף, לבעלי שכר נמוך במיוחד, הם יזכו להגדלה של 20% במענק העבודה שהם מקבלים. אלה הקלות משמעותיות. היכולת שלנו להקל על המשפחות העובדות, נובעת מהעובדה שאנחנו לא מנהלים כלכלת סגרים אלא כלכלת צמיחה. מדינת ישראל פתוחה ומתפקדת”.

לדבריו, “אלה לא רק צעדים טקטיים לבלימת עליית המחירים, מדובר פה בחוזה חדש בין המדינה לבין האזרחים. חוזה הוגן. החוזה אומר שהאזרחים הטובים, העובדים, שנושאים בנטל הקיום של המדינה, מגיע להם לשמור יותר מהמשכורת שלהם.

“התפקיד שלנו, כממשלה, הוא לקחת מהם פחות מיסים, ובמקביל לייצר באומץ גדול תחרות אמת שתפחית מחירים. דאגנו לקשישים ולניצולי השואה, העלנו רק לפני כמה ימים את משכורות החיילים ובנות השירות, והיום אנחנו דואגים ללב היצרני של מדינת ישראל – המשפחות העובדות”.

בנט התייחס לצעדים להורדת יוקר המחיה שמדלגים על משפחות חרדיות ואמר: “גם חרדים צורכים עגלות לתינוקות, קמח וביצים, אך בצעדים שלנו אנחנו אומרים אמירה ערכית – אנשים צריכים לעבוד. אנחנו ניקח פחות כסף ממשפחות עובדות”.

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

שר האוצר, אביגדור ליברמן: “הטיפול ביוקר המחייה אינו בגדר נוסחת קסם. מדובר בתהליכים מורכבים על פני זמן. יחד עם זאת, אנחנו איננו מרפים בנושא וממשיכים גם היום לקחת אחריות. גיבשנו צעדים חשובים שיעודדו תעסוקה, יגדילו את ההכנסה ויפחיתו את יוקר המחייה. הפעם באמצעות מודל מהפכני במסגרתו אנו מתמקדים באזרחים שעובדים ומשלמים מסים”.

עיקרי התוכנית הכלכלית:

• הורדת מס הכנסה למשפחות עובדות, כלומר למשפחות עם ילדים – באמצעות מתן נקודות זיכוי. מדובר על תוספת של 223 שקלים לכל הורה עובד עבור כל ילד בגילים 12-6. התוספת תהיה בתוקף לפחות עד סוף 2022, ועל פי הערכות לבסוף היא תגלוש גם ל-2023.

• תוספת 20% למענק עבודה לכל עובד זכאי המשתכר עד כ-6,200 שקלים. מדובר על כ-300 אלף עובדים שייהנו מתוספת של 800 שקלים בשנה בממוצע. הפעימה הראשונה תשולם ב-1 ביולי.

• הורדת מכסים – בין היתר על מוצרי מזון כמו ביצים, קמח, בשר ודגים, מוצרי צריכה כמו כלי מטבח, ריהוט ומוצרי היגיינה, וכן על חומרי גלם לתעשייה.

• צמצום העלייה במחירי החשמל ל-3.4% בלבד – לעומת העלייה המתוכננת בשיעור של 5.7%.

• הגדלת הסבסוד לצהרונים ליישובים באשכולות 5-4. מדובר בחיסכון של כ-2,500 שקלים בשנה לכל ילד בגילים 8-3. מדובר על הורים לכ-60 אלף ילדים שייהנו מההטבה.

• הקמת ועדה להפחתת הריכוזיות והגברת התחרות בענף המזון

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "אומר ועושה: עובד עלינו!
    10/02/2022 09:32
    שאול א.
  1. האיש התגלה במלוא עליבותו המוסרית. נוכל מקצועי שהגיע הזמן לבחון את התנהלותו הכלכלית עד כה. קשה להאמין שהוא נוכל רק במישור הפוליטי אבל ישר במישור העסקי.