הציבור החרדי יפעיל מערך הסעות פרטי? ח”כ מקלב: ‘נשקול ברצינות’

סגן שר התחבורה לשעבר: "לא יתכן שגם נהיה הציבור שנוסע הכי הרבה בתחבורה ציבורית וגם נקבל גזירות על הראש. יש אפשרות חוקית להפעלת תחבורה ציבורית פרטית בערים החרדיות" • שלמה פילבר: "יש מאות אוטובוסים ועשרות חברות שישמחו לעבודה קבועה עם ביקוש גבוה ויציב"
אריה ריבקינד
ח' אדר א' התשפ"ב / 09.02.2022 20:15

ח”כ אורי מקלב שוחח הערב (רביעי) עם המגיש אבי מימרן ב’מהדורה המרכזית’ של רדיו ‘קול חי’, על הרפורמה המתגבשת במשרד התחבורה והאוצר בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית – הכוללת גם ביטול הנחות באוטובוסים בערים החרדיות ובחלק מערי הפריפריה, בהן מתגוררות אוכלוסיות מוחלשות רבות.

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

“הציבור אומר את שלו ולא ניתן להתעלם מיוקר המחיה”, אמר מקלב. “משרד התחבורה מנסה לשכנע לנסוע בתחבורה הציבורית ומייקרים את הנסיעות בה, אין כאן תפיסה כלכלית אמיתית. מי שפוגע בציבור החרדי פוגע בסוף בכולם, הציבור ימצא אלטרנטיבות”.

מקלב הוסיף:  “ככל שאנחנו סובלים – ליברמן נהנה יותר. הוא פוגע בכולם, הציבור החילוני מבין את זה. נשקול ברצינות מעבר לתחבורה פרטית, לא יתכן שגם נהיה הציבור שנוסע הכי הרבה בתחבורה ציבורית וגם נקבל גזירות על הראש”.

לדברי סגן שר התחבורה לשעבר,  “יש אפשרות חוקית להפעלת תחבורה ציבורית פרטית בערים החרדיות. אם המחירים לנוסעים יעלו – נתמוך ונגבה זאת”.

מי שעוד לפני הראיון קרא לציבור החרדי  לעבור למערך הסעות פרטי – היה שלמה פילבר, בעלים משותף בחברת המחקר והאסטרטגיה ‘דיירקט פולס’ ומי שכיהן בעבר כמנכ”ל משרד התקשורת.
“אם מחר עולים מחירי התחבורה הציבורית מהערים החרדיות בהוראת האוצר שמבטל את הסובסידיות – אני מציע לציבור החרדי להפעיל מערך הסעות פרטי במחירים הנוכחיים”, צייץ פילבר בחשבון הטוויטר שלו.
לדבריו, “יש מאות אוטובוסים ועשרות חברות שישמחו לעבודה קבועה עם ביקוש גבוה ויציב. האוטובוסים של אגד יסעו ריקים כמה שבועות והכל יסתדר”.

ראש העיר ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, שיגר היום  מכתב לשרי האוצר והכלכלה – את אותו המכתב ששיגרו השניים לפני כשבועיים, לחברות הגדולות במשק – וכתב: “טלו קורה מבין עיניכם”.

במכתב ששיגרו שני השרים, נאמר אז: “הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה!”

על פי הדיווח של עומר כרמון בעיתון ‘דה מרקר’ הבוקר, במסגרת הרפורמה הצפויה לראות אור באפריל הקרוב, ייקבעו שלושה תעריפים בלבד — עירוני, אזורי ובין־עירוני, במקום עשרות התעריפים הנהוגים כיום במחירי הנסיעה באוטובוסים. בכך יבוטלו כל ההנחות הנהוגות על מחיר הנסיעה בתחבורה ציבורית בפריפריה.

משמעות ביטול ההנחות הפריפריאליות היא עלייה חדה במחירי הנסיעה באוטובוסים בערים חרדיות. גם ערים אחרות, להן הסכמים ייחודיים עם הממשלה, צפויות להיפגע, בהן טבריה, אופקים, קרית גת, רחובות, רמלה ועפולה.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות