הצליף, נשך וחנק: אישום חמור בפרשת ההתעללות במעון ‘בני ציון’

לאית סלאמה, בן ה-24 מקלנסווה, מואשם במאות מקרים של התעללות ב-17 חוסים ובעבירות של מעשים חמורים במעון שבראש העין • ארבעה מעובדי המעון נעצרו בחשד להפעלת אלימות קשה כלפי החוסים • הפרקליטות: "הראשון מבין סדרת כתבי אישום שיוגשו בפרשה"
חיים טוויל
ח' אדר א' התשפ"ב / 09.02.2022 11:22

פרקליטות מחוז המרכז הגישה הבוקר (רביעי) כתב אישום נגד מעון חוסים, בני ציון, ראש העין, לאית סלאמה, בן ה-24 מקלנסווה, בשל עבירות התעללות ומעשה חמור, שאותן ביצע במסגרת עבודתו כמטפל במעון לחוסים ‘כפר בני ציון’ שבראש העין.

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

כתב האישום מגולל מאות מקרים שבהם התעלל הנאשם באופן יום-יומי ושגרתי בכ-17 חוסים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים, אשר הופקד על טיפולם.

על פי המתואר בכתב האישום, סלאמה עבד בין השנים 2022-2017 כמטפל במעון לחוסים ‘כפר בני ציון’. הנאשם נמנה עם צוות שהופקד על טיפול בכ-17 דיירים בני 50-20, בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים, המאופיינים בין היתר במוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם, אפילפסיה ועוד.

מתוקף תפקידו כמטפל במעון היה עליו לדאוג לצרכיהם היום-יומיים של החוסים, כמו האכלה, קילוח והלבשה.

אלא שלפי 17 האישומים שהוגשו נגדו, במאות הזדמנויות שונות במהלך עבודתו התעלל העובד פיזית ונפשית בחוסים, בתדירות יומית ולאורך כל שעות היממה.

בין היתר, הוא הכה את החוסים נמרצות בראשם ובגופם, הטיח אותם בחוזקה למיטות ולספות, סטר להם בפנים, גרר אותם בכוח בבגדיהם, דחף אותם והכה בהם במוט של מגב.

כך למשל, באחד המקרים הצית סלאמה אש בפניו של חוסה ולאחר מכן גם צמוד לאיברים מוצנעים. במקרים אחרים הטיל מימיו על מיטות חוסים, ונהג לצבוט אותם, לנשוך אותם, ולהצליף בגופם באמצעות כבל.

עוד מתואר בכתב האישום כיצד בעט העובד בגופם של החוסים, דרך עם רגליו על ראשם וחנק אותם, תוך שהוא מקשה עליהם לזוז ולנשום. בחלק מהמקרים המפורטים ביצע הנאשם את העבירות כשהוא לבדו ואילו במקרים אחרים בנוכחות ואף בהשתתפות מטפלים נוספים במעון.

במקביל לכתב האישום, הוגשה גם בקשת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים.

על פי הפרסומים עד כה, ארבעה מעובדי המעון ‘בני ציון’ נעצרו בחשד להפעלת אלימות קשה כלפי החוסים.

האירוע נחשף לאחר שעובדת סוציאלית במקום הגישה תלונה במשטרה בעקבות פנייה מצד משפחה של חוסה, שתיארה סימנים כחולים על גופו.

מהפרקליטות נמסר בתגובה: “לא בכל יום אנו ניצבים – לא אנו כפרקליטות ובוודאי שלא כחברה – בפני מעשים כה חריגים בחומרתם ובהיקפם. כתב האישום שהוגש היום, הראשון מבין סדרת כתבי אישום שיוגשו בפרשה, מתאר מסכת קשה וארוכה של התעללות פיזית ונפשית, אכזרית במיוחד, נגד חסרי ישע שאינם יכולים להגן על עצמם. כואבת במיוחד העובדה שהנאשם הוא מי שאמור היה להיות אמון על הטיפול בחוסים, ובמקום זאת נהג להתעלל בהם כדבר שבשגרה, באופן בלתי אנושי ובלתי נתפס.

“יחד עם כתב האישום הגשנו היום בקשה לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. הפרקליטות תמשיך במאבקה הבלתי מתפשר באלימות מכל סוג שהוא, ובייחוד כזו המופנית כלפי חסרי ישע”.

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות