רצה בדיקה פסיכיאטרית למשפחת נתניהו? כישלון לאולמרט במשפט הדיבה

נתניהו ובני משפחתו הגישו תביעת דיבה נגד אולמרט - שכינה אותם "חולי נפש" • ביהמ"ש הורה למשפחת נתניהו להשיב לשאלות של אולמרט, שאינן מתייחסות למצבם הנפשי • אולמרט חויב לשלם את הוצאות הבקשה בסך 7,500 שקלים
חרדים 10
ח' אדר א' התשפ"ב / 09.02.2022 10:23

בית משפט השלום בתל אביב דחה הבוקר (רביעי) את בקשת ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שדרש כי במסגרת התביעה שהגישה נגדו משפחת נתניהו, יצטרכו בני המשפחה להציג מסמכים המעידים על מצבם הנפשי ויעברו אבחון פסיכיאטרי.

 

אולמרט גם חוייב בהוצאות משפט על הבקשה, בסך 7,500 שקלים.

עם זאת, בני משפחת נתניהו חויבו לענות על השאלות בשאלון שנשלח אליהם, אשר אינן מתייחסות למצבם הנפשי, ושהן רלוונטיות להליך.

​בית המשפט קבע בהחלטתו, כי מקום שבו הפרסום כלל אמירה כללית, לא ממוקדת, שאינה מתייחסת לאירוע נקודתי, יש למנוע מצב שבו דרישה לגילוי מסמכים תהפוך למסע דיג שתכליתו לנסות ולאתר ראיה שתאפשר להוכיח בדיעבד את אמיתותו של הפרסום, ולצד זאת – להביך את התובע, ולהרתיע אותו מלהמשיך ולנהל את התובענה.

​בית המשפט קבע ששדחיית הבקשה בעיקרה אינה פוגעת ביכולתו של אולמרט להוכיח את טענת “אמת דיברתי” שהעלה, שכן ברשות אולמרט אמורות להיות ראיות חלופיות, שעל קיומן הצהיר הן בגוף הפרסום הראשון, הן בעדותו בבית המשפט.

הבקשה הוגשה במסגרת תביעת לשון הרע שהגישה משפחת נתניהו נגד אולמרט, לאחר שייחס להם מחלות נפשיות.

כחלק מהבקשה, נשלחו לבני משפחת נתניהו שאלונים אישיים בעניין בריאותם הנפשית. כך לדוגמא יאיר נתניהו נשאל: “האם נכון הוא שבשנים האחרונות – לפחות מאז שנת 2015 – לא עבדת במקום עבודה קבוע מסיבות נפשיות?”.

בנוסף הוא נשאל, “האם נכון הוא, שמדי פעם, כאשר אתה מצוי במצב נפשי מסוים – בדרך כלל, כעס על הוריך – אתה מפסיק לאכול ונכנס ל’צום’ ולו באופן זמני?”.

התביעה של משפחת נתניהו נגד אולמרט, בסך 837 אלף שקל, הוגשה בעקבות ריאיון של אולמרט שבו אמר: “מה שלא בר שיקום זה מחלת הנפש של ראש הממשלה ושל אשתו ושל בנו. זה לא בר שיקום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות