פרשת היעלמות הבנות בגור: איפה אסתי וריקי? • צפו בזעקה של אמא

אסתי וריקי סנדיק, בנות 17 ו-14 ממשפחה חסידת גור, נעדרות מביתן כבר שבוע • לדברי ההורים, לאה ואריה, ההיעדרות התרחשה בעקבות חשד כי הם מתכננים להצטרף לקהילת הגר"ש אלתר • אז לאן הן נעלמו? הסיפור המלא
חרדים 10
ז' אדר א' התשפ"ב / 08.02.2022 17:03

אסתי וריקי סנדיק, שתי נערות בנות 17 ו-14, ממשפחה של חסידת גור, נעדרות מביתן מהשבוע שעבר.

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

לדברי ההורים, לאה ואריה, ההיעדרות התרחשה בעקבות החלטת ההורים לעזוב את קהילת גור באשדוד וחשד של ההנהגה בגור כי הם מתכננים להצטרף לקהילתו של ראש הישיבה מגור,  הגר”ש אלתר.

לטענתם, גורמים בכירים ביותר בחסידות גור, עמדו בקשר עם הבנות, הניעו אותן להתנגד לצעדי ההורים, ודואגים לאכסנייה עבורן ללא ידיעת ההורים.

על הפרשה, שנחשפה היום במלואה בתכנית ‘מנדי ביתאן’ ב’כאן מורשת’, מספר מגיש התכנית, מענדי גרוזמן:

אריה ולאה סנדיק הינם הורים לעשרה ילדים שהשתייכו לקהילת גור באשדוד. לזוג ילדים נשואים, שלושה ילדים בשנות העשרה לחייהם – שתי בנות ובן, וילדים קטנים.

בתקופה האחרונה חשו כי אינם מרגישים חיבור לחסידות, ככל הנראה שקלו את האפשרות להצטרף לקהילת הפורשים בהנהגת רבי שאול אלתר, אולם לא ביצעו כל צעד ממשי של הצטרפות לקהילה הזו.

מה שהזוג סנדיק כן בחרו לעשות הוא צמצום הקשר והמעורבות בחצר גור. ההורים שהתגוררו באשדוד, היו חלק מקהילת גור בעיר וילדיהם התחנכו במוסדות החסידות במקום, החליטו לעבור לבני ברק ולשלוח את ילדיהם למוסדות לימוד כלל חסידיים בעיר.

הילדים הגדולים נשואים. הקטנים הלכו עם ההורים. הקושי היה עם הבן בן ה-12, הבת בת ה-14 והבת בת ה-17.

לטענת ההורים, היו מי שוחחו עם הילדים טרם עזיבתם וביקשו מהם לסרב להורים לעבור למוסדות אחרים. בין היתר, הילד בן ה-12 סיפר בבית שהמחנך אמר לו: “אין אבא ואין אמא, צריך לעשות מה שהוועדה אומרת”.

למסע השכנוע הצטרפו חלק מילדיהם הנשואים של המשפחה שנותרו בחסידות גור (חלק אחר של הגדולים הצטרף לקהילת רבי שאול אלתר).

ההורים אמרו לאסתי, בת ה-17, כי היא כבר לומדת כמה שנים בסמינר של גור באשדוד ולכן היא תמשיך ללמוד שם, הם ידאגו לה להסעה בכל יום מבני ברק לאשדוד וחזרה.

את ריקי בת ה-14, שרק התחילה סמינר, והבן בן ה-12 רשמו למוסדות בבני ברק.

לפני כשבועיים, ביום שני, הבת הקטנה יצאה מהבית, לאחר שעות הלימודים ולא חזרה. כך גם הבת הגדולה לא שבה מהסמינר באשדוד. ההורים דאגו, פנו למשטרה, ניסו לחפשן.

בשעת לילה מאוחרת התקבלה שיחה בבית ממספר חסוי, הבת הקטנה הייתה על הקו ואמרה “אני בסדר” והשיחה נותקה.

למחרת שתי הבנות חזרו הביתה.

לפני שבוע, בבוקר יום שלישי, ההורים קמו וראו ששתי הבנות לא בבית. הדלת הייתה נעולה מבפנים וכשסיירו מסביב לבית, ראו סולם מוצב בסמוך לחלון חדר השינה של הבנות.

מאז ועד היום ההורים לא יודעים היכן בנותיהן. לפי הדיווח ב’כאן מורשת’, הם מאשימים את הוועדה הגוראית כי הם עומדים בקשר עם הבנות, תומכים במניעת מידע על מקומן מההורים, עמדו בקשר עם הבת הקטנה בליל ההיעלמות הראשון ואף אירחו אותה בביתן.

ההורים פנו לבית המשפט. בית המשפט הורה על צו בעניין, הצו אסור בפרסום.

גורם בחסידות גור מסר לתכנית ‘מנדי ביתאן’: “אין שום מעורבות בפרשייה הזאת לשום גורם בגור. הסיפור הזה קשור לאחותם הנשואה שלקחה עליהן חסות. כל אזכור של גורמים בגור בהקשר הפרשייה הזאת הוא עוול ושקר נוראי. אנחנו לא נשתוק לכזה עוול ונתבע בכל הכלים העומדים לרשותנו”.

ממשטרת ישראל נמסר: “אנו מאשרים כי התלונות נחקרות, במסגרתן נגבו עדויות הן מההורים והן מהקטינות נשוא התלונות ונשללה טענת החטיפה.

“גורמי רווחה עורבו בטיפול בסוגיה, ובשל מגבלות צנעת הפרט לא נוכל להרחיב מעבר לכך”.

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה הכול בגלל הפלפונים בלי הכשר....
    08/02/2022 20:46
    לכטיג
  1. זה הכל בגלל הפלפונים בלי הכשר …………

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   09/02/2022 15:12

      מה?

  2. שילכו למשטרה
    08/02/2022 23:18
    ישראל א
  3. מהר

  4. כל הכבוד על האומץ
    08/02/2022 23:54
    אלישבע
  5. לפי השקט ברחובות ברור שגור מצליחים להלך אימים על כולם. חייבים להציף את הסיפור. לא תשתוק!!!