גפני על בנט: “אני צריך לסמוך על הילד הזה? מתנהג כמו חיה בג’ונגל”

ח"כ משה גפני תקף את ליברמן על האשמותיו נגד החרדים: "הוא פוגע בכלכלה. הבעיה הכי גדולה זה שהוא לא מתאים להיות שר אוצר" • על בנט: "אני לא מסתכל עליו, אבל זה מגעיל, ההתנהגות הזאת"
חרדים 10
ז' אדר א' התשפ"ב / 08.02.2022 16:26

שר האוצר אביגדור ליברמן האשים אתמול את החרדים וטען כי יש להם חלק מרכזי ביוקר המחיה, בגלל שלטענתו אחוז ההשתתפות שלהם בכוח העבודה נמוך.

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

חבר הכנסת משה גפני התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM ותקף את יו”ר ישראל ביתנו – וגם את נפתלי בנט.

“האיש מדבר שטויות”, אמר גפני על ליברמן. “הוא מחפש מתחת לאדמה להכניס את החרדים כל פעם שיש לו איזה בעיה – ויש לו בעיות כל הזמן, והבעיה הכי גדולה זה שהוא לא מתאים להיות שר אוצר, כמו שאני אמרתי את זה כל הזמן. אני מכיר אותו הרבה שנים.

“ליברמן עושה דברים רעים ופוגע בכלכלה של ישראל. הוא פוגע בכל תחום, הוא פוגע גם ביוקר המחיה, הוא פוגע בזה שהוא כל הזמן מעלה מיסים והוא כל הזמן מביא דברים רעים, ושלא לדבר על זה שהוא פוגע גם בבעלי עסקים, אנשים שרעבים ללחם”.

בתגובה אמר כספית: “אני פשוט מקשיב לבנק ישראל שכבר הזהיר כמה פעמים, פעם אחרונה לפני משהו כמו שנה, שאם אחוז ההשתתפות של החרדים בשוק העבודה לא יעלה, נצטרך להעלות מיסים ב-16%”.

גפני השיב: “את האמירות האלה, לאו דווקא של בנק ישראל, אני שומע כבר 25 שנה, והכלכלה בישראל לא רק שלא התמוטטה, היא הלכה והתחזקה במשך כל השנים ואנחנו נמצאים במשק חזק”.

לדבריו, “מה שקרה עכשיו זה הדבר הכי פשוט, הוא פשוט העלה מיסים. כל המערכת הזאת עבדה בהעלאה כל הזמן. אם אתה מעלה את המיסים, הדלק בעולם עולה וגם אצלנו, והחשמל עולה וגם אצלנו, ורוב הכסף הולך לבלו, הולך למיסים, והמדינה לא משקיעה בעניין הזה כלום – המחירים יעלו. המשק הוא חזק והאמירות האלה של בנק ישראל אינן רלוונטיות לגבי העניין הזה”.

כספית השיב: “המס שמשולם לאוצר המדינה אצל החרדים הוא קטן לאין שיעור מהמס של המגזרים האחרים”.

בתגובה סיפר גפני: “אני העברתי חוק של שילוב חרדים בכל התחומים, במשרדי הממשלה, ברשויות המקומיות, בחברות הממשלתיות, רציתי שייכנסו הרבה חרדים לנמל אשדוד, שרצו ללכת לעבוד שם. הממשלה הזאת הפילה לי את החוק. היא לא מסכימה לחוק הזה של שילוב חרדים בעבודה”.

לטענת גפני, “הממשלה אומרת שהיא חותרת, היא לא חותרת, בדיוק הפוך. זה שאצלנו בציבור החרדי, הממוצע של המשכורות שמקבלים הוא נמוך, אז משלמים פחות מס”.

עם זאת,  הדגיש: “היות ויש לנו יותר ילדים, אנחנו קונים דירות, וחלק גדול מהתשלום הולך למדינה כמס, לכן אנחנו משלמים יותר מאשר מישהו אחר”.

בהמשך התייחס גפני לסערה שהתחוללה אתמול, לאחר שנפתלי בנט תועד סימן בתנועות ידיים, ‘משוגע’, בזמן נאום של  בנימין נתניהו.

“אני לא מסתכל עליו, אבל זה מגעיל, ההתנהגות הזאת”, אמר גפני בתגובה. “ראש ממשלה, התפקיד שלו בין היתר זה לאחד את הציבור, גם כאלה שלא נמצאים איתו בקואליציה, להרגיע את הרוחות, לא להתנהג כמו איזו חיה בג’ונגל”.

כספית הגיב: “אתה שמעת את עצמך? למתן כהנא קראת אנטיוכוס, ואני לא מדבר על דודי אמסלם”.

גפני: “עבר חוק הגיוס בשבוע שעבר. מבין חברי הכנסת היו כאלה שהיו עצובים באותו רגע שעבר, אני למשל. עכשיו, מה צריך לעשות ראש ממשלה נורמלי במדינה דמוקרטית? הוא צריך לבוא, להרגיע את הרוחות, צריך לבוא אלינו, אליי, להגיד, ‘לא נורא, נדבר…’ הוא בא ועושה לי כזאת תנועה של ניצחון. את מי הוא ניצח? את מי הוא מרגיז? אני חושב שאני יודע מה התפקידים של ראש ממשלה בישראל, ואני יודע שיש אצלו שאלות של חיים ומוות, אז אני צריך לסמוך על הילד הזה?”.

גפני התייחס  גם לחשיפת ‘כלכליסט’, לפיה המשטרה חדרה לטלפונים של עשרות אנשי מפתח בציבוריות הישראלית, ולאפשרות שתקום ועדת חקירה בעקבות זאת.

“אני הצעתי שתהיה ועדת חקירה פרלמנטרית, אבל שיהיו לה סמכויות של ועדת חקירה ממלכתית, למה? מכיוון שמי שבעיקר עומד בראש ועדת חקירה ממלכתית הם שופטים, והבעיה שבה אנחנו ניצבים עכשיו זו גם בעיה עם שופטים, לא רק עם אנשי ציבור”.

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות