מצוקת הדיור • מקלב: “ראש עיר לא רוצה חרדים? לכפות עליו” • צפו

ביוזמת ח"כי 'דגל' ועדת הכלכלה של הכנסת דנה ב'אתגרי הדיור של הציבור החרדי' • מקלב: "משפחות גרות בדירות של 15 מטר בחניונים. אין מקום לפלטה לשבת. אם היו מגיעים מ'צער בעלי חיים', הם לא היו מאשרים את זה. לילדים אין איפה לזחול"
אריה ריבקינד
ז' אדר א' התשפ"ב / 08.02.2022 10:49

ביוזמת חברי הכנסת של דגל התורה, אורי  מקלב, יעקב  אשר ויצחק פינדרוס ועדת הכלכלה של הכנסת דנה הבוקר (שלישי)  באתגרי הדיור של הציבור החרדי.

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

יו”ר הוועדה, ח”כ מיכאל ביטון, אמר: “מצוקת הדיור החרדית היא של כולנו. לצערנו, לא כל יישוב פתוח בפני חרדים”.

מנכ”ל משרד השיכון, אביעד פרידמן, הציג נתון לפיו עלות תושב חילוני לעיר היא כ-9,000 ש”ח, בעוד עלות תושב חרדי עומדת על 30,000 ש”ח.

יוזם הדיון, ח”כ מקלב: “אילו נתונים לא נכונים, אזרח חרדי מקבל באופן מובנה פחות. ישנו עובד אחד בלבד באגף החרדי במשרד השיכון. אולי זו הבעיה?”

מקלב: “המצב מצריך פתרון מיידי. משפחות גרות בדירות של 15 מטר בחניונים, והחלון היחידי הוא פתח צר. אנשים לא יכולים לעשות שבת בבית, כי אין מקום לפלטה לשבת. אם היו מגיעים מ’צער בעלי חיים’, הם לא היו מאשרים את זה. לילדים אין איפה לזחול, ולכן יש כאן דחיפות גדולה.

“נכון שיש לנו צרכים ייחודיים, אך זה לא בשמיים. אפשר לקיים ריבוי שימושים בקומות העליונות, כמו טיפת חלב ועוד. בתכנון נכון הדברים אפשריים. הפתרונות קיימים. הצורך  הוא תכנון ושיווק בהיקף גדול. שיווק מסיבי. אי אפשר לשווק מאתים יחידות דיור, אלא אלפי יחידות יחד. התכנון הזה שאתם מציגים פה לא עומד בחסר הקיים היום. צריך עשרות אלפי יחידות דיור באופן מיידי”.

מקלב הוסיף: “אם ראש עיר לא רוצה את הציבור החרדי, צריך לכפות. גם כאשר משווקים דיור בשכונות חרדיות ישנם רוכשים שאינם חרדים, כך שגם מה שיש כבר לוקחים להם.

“בקריית יערים – תראו את החלטת המדינה. אין גזלת כבשת הרש גדולה מזו. במגזר הערבי קבעו שבני המקום עד 75 אחוזים, יתכן וזה הפתרון. בהתחדשות עירונית יש מה להביא פתרונות”.

ח”כ אשר אמר למנכ”ל משרד השיכון: “ראשי ערים לא מוכנים לתת שכונות לחרדים. בהחלטת הממשלה שיזמתי ב-2016 הכנסנו מתן תמריצים לרשויות שלא יפלו חרדים, למה לא עושים את זה? אם יתנו לראש עיר תקציב תמרוץ לפיתוח תמורת בניית שכונה חרדית – הוא יבנה”.

בתגובה לדברי מנכ”ל משרד השיכון, שהצהיר על הקמת 7900 יח”ד לציבור החרדי שמיועדות לשיווק, כשהרוב בעיר אלעד –  עדכן סגן ראש העיר אבי שטרן, יו”ר ועדת תכנון ובניה,  כי גם באלעד קיימים חסמים גדולים שמעכבים משמעותית את התכניות.

“הדרישה החרדית היא יצירת פתרון דיור אמיתי ומהיר לחוסר האדיר שקיים כבר היום למגזר”. אמר.

יו”ר ועדת הכלכלה סיכם את הדיון: “אם מתוך 30 ראשי ערים רק 2 מוכנים לתכנן שכונות לחרדים, אין מנוס מלהקים עיר חרדית חדשה, ולגבות אותה עם שטחי מסחר מניבים כמו שיעקב אשר עשה לבני ברק. צריך למנות פרוייקטורים במשרד שיקדמו את זה”.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות