‘חמדנות של מכבי’? חצי מתושבי ב”ב לא יוכלו לקבל טיפול בשיבא

בגלל צעד חד-צדדי של קופ"ח מכבי, באישור משרד הבריאות, ימנע ממבוטחי הקופה לקבל טיפולים במרכז הרפואי בתל השומר • הסיבה: בקשת קופת החולים לקבל הנחה • גורם שבקיא בפרטי הסכסוך: "פתאום באה בדרישה קצת חזירית, תמורת פגיעה במבוטחים"
חרדים 10
ז' אדר א' התשפ"ב / 08.02.2022 01:00

צעד חד־צדדי של קופת חולים ‘מכבי’ ימנע ממבוטחי הקופה לקבל טיפולים בבית החולים שיבא בתל השומר – החל מיום רביעי.

מחכה ומצפה לבשורות טובות? הערב הזה נועד לך! • טיפים ומתנות

ההגבלות החדשות יחולו על מטופלים חדשים, אך חולים שכבר מצויים במעקב בשיבא או מקרים דחופים שיגיעו דרך חדרי המיון לא ייפגעו.

לפי דיווח של מיטל יסעור בית-אור ב’ישראל היום’, הרקע למהלך החריג הוא בקשת ‘מכבי’ לקבל מחטיבת בתי החולים במשרד הבריאות הנחה נוספת בגובה עשרות מיליונים בהסכם האשפוז של המבוטחים בקופה.

באתר מכבי, בקטגוריה שעוסקת בבתי החולים שבהסכם עם מכבי, נאמר: “החל מתאריך 9.2.22 בי”ח שיבא יצא מהסדרי הבחירה ויהיה פתוח רק לחברי מחוזות צפון ודרום”.

המשמעות היא שחברי ‘מכבי’ לא יוכלו להגיע לאשפוז מתוכנן ולטיפול בשיבא או במרפאות החוץ, כמו ניתוחים או מעקב.

במכבי טוענים שהם רוכשים משיבא שירותים בהיקף של מיליארד שקלים בשנה, וכאשר ביקשו “לגדר” את הסיכון ולתחום את מספר המטופלים או לקבל הנחה – נתקלו בסירוב.

במכבי טוענים שיש חלופות רבות אחרות עבור המטופלים שלהם במרכז, אך לא בצפון ובדרום, ולכן הם יוכלו להמשיך להגיע לשיבא.

המהלך נעשה ביידוע ובאישור משרד הבריאות.

למרות זאת, בכיר במשרד הבריאות אמר: “מדובר באירוע מרגיז. זה ניהול כלכלי שנעשה על גב מבוטחי מכבי. בתי החולים לא יכולים לעמוד בעוד הנחות, ולו היו נותנים הנחות לחברי מכבי, זה יכול לגרום לפגיעה ולהתארכות תורים עבור כלל המבוטחים ומבוטחי קופות אחרות. זו חמדנות, אין לי מילה אחרת”.

הגורם הוסיף: “אם למכבי יש בעיה תזרימית – שיפנו למשרד הבריאות ויבקשו סיוע”.

גורם שבקיא בפרטי הסכסוך סיפר ל’ישראל היום’: “מכבי הוציאה את שיבא מהסדרי הבחירה כך שמחצית מתושבי תל אביב, רמת גן או בני ברק, שמבוטחים במכבי, לא יוכלו לקבל טיפול בשיבא – בית החולים הגדול בישראל. זו החלטה שעשויה לעלות בחיי אדם. מכבי התגאתה תמיד בחופש הבחירה של בתי החולים למטופלים שלה, ופתאום באה בדרישה קצת חזירית, לקבל 100 מיליון שקל הנחה, תמורת פגיעה במבוטחים.

“מכבי מקבלת כבר היום בשיבא הנחה שולית של 60%-40%. זה ניצול ציני של תקציב הבריאות ופגיעה במבוטחים, ולא ‘בקטנה’. הם לא ירוויחו שקל אבל יפגעו במטופלים ובבתי החולים”.

במכבי מכחישים שהם מקבלים הנחה בגובה כזה.

ממכבי נמסר: “מכבי שירותי בריאות דוגלת במתן חופש בחירה מרבי למבוטחיה. על כן, מכבי הפעילה הסדרי בחירה נרחבים ביותר, שכללו את כלל בתי החולים הממשלתיים עד לסוף שנת 2021. במהלך 2021 פעלה מכבי מול הנהלת חטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות, כדי להגיע להסכם רב־שנתי חדש לטובת שני הצדדים.

“לצערנו, פעם אחר פעם סירבה הנהלת החטיבה לנהל מו”מ ענייני לקידום הנושא. לאחר שנה של ניסיונות עקרים, החטיבה הביאה לכך שמכבי נדרשת לעדכן את הסדרי הבחירה של הקופה. נציין כי אין בכך כדי לפגוע ברצף טיפולי של מבוטחי הקופה שכבר מטופלים בשיבא. מבוטחי מכבי יוכלו לבחור מבין 25 בתי החולים המצויים בהסדרי הבחירה של הקופה”.

משיבא נמסר: “אנו ממשיכים להעניק את מלוא הטיפול לכל מי שנזקק לו, ומאמינים שבשנת 2022 יש לכל מטופל הזכות לבחור היכן יהיה מטופל”.

ממשרד הבריאות נמסר: “על פי החוק, הקופה היא זו שקובעת את נותני השירותים מטעמה ואינה מחויבת לנותן שירותים זה או אחר – ובלבד שתספק את השירותים באיכות, מרחק וזמן סבירים למבוטחיה. במקרים של מרכזים מתמחים או רצף טיפולי, הקופה מחויבת לאפשר למבוטחיה נגישות גם לבתי חולים שאינם בהסדר הבחירה. המשרד יוודא כי הקופה תספק את השירותים למבוטחיה במרחק וזמן סבירים ובאופן שוויוני”.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

9 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מכבי, תתביישו לכם
    08/02/2022 09:06
    סמד
  1. רמת השירות התדרדרה לגמרי. טוב שיש אלטרנטיבות…

  2. מכבי, תתביישו לכם
    08/02/2022 09:06
    סמדר
  3. רמת השירות התדרדרה לגמרי. טוב שיש אלטרנטיבות…

  4. בושה למכבי
    08/02/2022 09:07
    סמדר הלוי
  5. רמת השירות התדרדרה לגמרי. טוב שיש אלטרנטיבות…

  6. בושה למכבי
    08/02/2022 09:08
    סמדר הלוי
  7. רמת השירות התדרדרה לגמרי. טוב שיש אלטרנטיבות

  8. מכבי תה"ש
    08/02/2022 10:29
    יומם
  9. בס”ד
    יש כזה דבר חרם צרכנים ויש בזה הרבה כח בואו נעבור לקופות אחרות בזמן האחרון מכבי גועל נפש בהרבה פרטים של קשר עם המבוטחים בואו נראה להם

  10. חצופים עוזב את מכבי!
    08/02/2022 17:17
    אדם
  11. כסף כסף תרדוף. להחרים את מכבי.

  12. מכבי מזמן עם רמת שרות אפס, יאללה עובר לקופה אחרת.
    08/02/2022 17:18
    רענן
  13. נמאסתם

  14. לעזוב אותם וכמה שיותר מהר
    08/02/2022 20:11
    ציון
  15. לצערי לקופת חולים מכבי ניהיה שירות מגעיל ומזלזל בשנה האחרונה, לא אצל כל הרופאים ונותני השירות אבל אני אליהם לא מתקרב זילזול בחיי אדם זה מכבי

  16. מכבי, לא לעולם חוסן. עברתי פעם ולימדתי אתכם לקח
    09/02/2022 16:13
    תושבת גבעתיים
  17. אין לי שום בעיה לעשות זאת שוב!