ביבי אשם? הוא אחראי גם לפרשת פגסוס? ינון מגל ובן כספית התווכחו

המגישים פתחו את תוכניתם ב-103FM בדיון על רשימת אנשי הציבור שבוצע אחריהם מעקב באמצעות תוכנת פגסוס - והתווכחו מה חלקו של ראש הממשלה לשעבר בפרשה • בן כספית: "במשמרתו של מי זה קרה?" • ינון: היכולת שלך לקחת כל אירוע לראות איך ביבי אשם היא פנומנלית
חרדים 10
ו' אדר א' התשפ"ב / 07.02.2022 11:25

ינון מגל ובן כספית פתחו הבוקר (שני) את תוכניתם ב-103FM בדיון על הדיווח ב’כלכליסט’ על רשימת אנשי הציבור שבוצע אחריהם מעקב באמצעות תוכנת פגסוס.

השיטה שסחפה להפסקת עישון מגיעה למגזר החרדי. מה הקסם?

המגישים התווכחו מה חלקו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, בפרשה.

בן: זו רעידת אדמה, חייבים ועדת חקירה.

ינון: יש משבר אמון גדול בין הציבור למערכות החוק שלו.

בן: תסמן מתי אפשר להתחיל לדבר על ביבי.

ינון: דבר.

בן: האמת כל כך אין לי חשק להפוך את זה לפוליטיקה, כי כמו שאתה רואה מישהו עבד לרוחב כל החזית. שי באב”ד, מנכ”ל האוצר, לבדוק אם הוא מדליף חומר לעיתונאים דרך תוכנת ריגול. השתגעתם? זה אירוע מטורף.

ינון: אני לא חושב שזו בעיה של אנשים למטה, שאיבדו שליטה. בסוף, מי שלמעלה הוא אחראי, אין שאלה בכלל, הוא מתווה מדיניות. אם זה התחיל אצל אלשיך, הבן אדם בוורטיגו היה, התבלבל לגמרי בין אויבי ישראל לאזרחי ישראל, פשוט התבלבל.

בן: השמעתי לך אתמול מה אומר לו מי שמינה אותו בטקס המינוי, ויש עוד הרבה. בשלב מסוים בקורונה נתניהו אמר את המילה שבב אם אתה זוכר.

ינון: אז מה אם הוא מינה אותו? זה כמו שתגיד לאישה מוכה את התחתנת איתו.

בן: במשמרתו של מי זה קרה?

ינון: הוא מינה ואמר לו אתה חייב לשמור על זכויות אדם. מה השאלה? הוא לא מינה אותו ואמר ‘תעשה מה שאתה רוצה’.

בן: בוא ניקח שני צעדים אחורה. אני לא יודע אם אלשיך מעורב בדבר הזה. דיברתי איתו, לא ביממה האחרונה, במהלך הפרשה, והוא אמר שזה דבר שלא עובר מפכ”ל ולא מתקרב למפכ”ל, לכן צריך שתהיה ועדה שתבדוק מי ידע. זה לא זיכרונות טובים ‘מי נתן את ההוראה’. זה הסיפור הזה. רוצה לקחת את זה למשפט נתניהו?

ינון: אתמול אמר לנו פה יהודה שפר שההוכחה שלא היה פה ‘פוטש’ נגד נתניהו זה שלא ריגלו אחר שרה והיועצים של נתניהו. אולי נעלה אותו מה תגובתו על כך שמתברר שאחרי הילדים שלו והעוזרים שלו כן ריגלו?

בן: אני בעד להעלות אותו אבל אני לא חושב שהוא בבעיה. ההוכחה שלא היה ‘פוטש’ זה שאתה רואה שזה הלך לכולם, ממפגיני הדגלים השחורים ועד מנכ”ל משרד המשפטים.

ינון: אבל גם כשירו ביצחק רבין זה לא כמו שירו בכולם, כשאתה יורה בראש ממשלה אתה יורה בסמל שלטון ופוגע דמוקרטיה, ועם כל הכבוד אם עשו רוגלה לאמי פלמור זה לא כמו לבן של רה”מ ולאנשים שעוזרים לו. אין לו טלפון אז היה קשה להשתיל לו רוגלה, אבל זה לא אותו דבר, מה לעשות? זה רה”מ.

בן: אני חולק עליך. אם היית יכול להוכיח הפיכה משפטית הייתי מצטרף אליך, אם היית מראה שמישהו נתן הוראה להפעיל את האמצעים האלה בחקירות נתניהו. ב-8,000 תיקים הופעל, מחברה שלי, מנתניהו, מרים פיינברג דרומה וצפונה, לכן זו לא הפיכה שלטונית, זה מישהו שהתבלבל, והשאלה מי התבלבל ומי נתן את ההוראה ומי נתן הוראה למי שנתן את ההוראה. ואם אתה שואל מי מינה את כולם אתה יודע את התשובה.

יומירה, רימקייד. אימוראן, אנברל, מבטרה. מוכר לכם? מגיע לכם כסף

השקעה. אישה. תשואה. שילוב מנצח? בואי לשאול את המנכ”ל

ינון: ביבי אשם? זו המסקנה מהאירוע?

בן: קיוויתי שלא ניקח את זה לפוליטיקה. לצערי הרב, פרקליטי נתניהו הזריזים דרשו הבוקר לבטל את המשפט. ספוילר – המשפט לא יבוטל, ואם הוא יבוטל כל מערכת שלטון ואכיפת החוק צריכה להתבטל ואת הפריבילגיה הזאת אין לנו. אולי המערכת תבדוק באיזה מן התיקים המתנהלים הייתה השפעה של האמצעים האלה על איסוף הראיות וגם בתיקים שגמרו להתנהל אם זה השפיע על פסקי הדין זה מבחינת תיקון הפיזי של עיוות הצדק, אבל אם הם קוראים לביטול המשפט אני אומר מי שמינה את דנינו שזה התחיל אצלו ואת אלשיך, חוקר  אלו להפעיל את הטכנולוגיות האלה נגד הטרור ואת כל שרי ביטחון הפנים לדורותיהם זה נתניהו. הכנסת נחש הביתה והוא עקץ אותך.

 

ינון: יש הבדל בין לקחת כלי אימתני שאתה מפעיל במקומות קצה, גם סכין זה מסוכן אלא אם אתה משתמש בזה בניתוח. כי נתניהו הביא מישהו ואמר לו שיש כלים שאפשר להשתמש כדי למנוע טרור, בסוף זה מתהפך עליו ואתה אומר הוא אשם?

בן: חד משמעית, לפחות לקח לנו זמן בלי נתניהו. חד משמעית להגיד הרי נתניהו תמיד משאיר לעצמו מרווח, הוא לא קורא חומר מודיעיני ולא חותם כדי שאם תהיה ועדת חקירה לא יגידו לו ידעת. אותו דבר, הבאת את אלשיך אז אתה אחראי לתחום אותו, לגדר אותו, לפקח עליו. זה המשמרת שלך, לא רק אלשיך, כל הנושאים, כל המעורבים לכאורה, אנחנו עוד לא יכולים להרשיע את אלשיך.

ינון: אבל מצאת את האשם שהביא את אלשיך.

בן: מיניסטריאלית לא צריך להיות גאון כדי למצוא.

ינון: אבל אם הוא לא אשם אז מה אשם מי שהביא אותו?

בן: כי יש שני דרגים או מישורים של הבדיקה. המישור הפיזי הראייתי של מי נתן את ההוראה ואני לא יכול לדעת שאלשיך נתן את ההוראה. המישור השני -הציבורי, ערכי בתקופה של מי זה קרה.

ינון: היכולת שלך לקחת כל אירוע לראות איך ביבי אשם היא פנומנלית, זה יפה, זה מרשים איך מהאירוע הזה, איך תומר גנון מפרסם בכלכליסט סקופ על זה שהמשטרה האזינה ברמות מטורפות לאזרחי ישראל ואתה מוצא שביבי אשם כשהאזינו גם לילדים שלו ולעוזרים שלו והוא אשם. רק על זה מגיע לך פרס.

בן: אני אשמח ומבקש שזה יהיה טקס מכובד ואתה תישא את הנאום כשאני אקבל את הפרס. לפני שאשכח, תגידו, התבלבלתם להאזין לאבנר נתניהו? צריך לפענח את זה, לא ליאיר?

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות