ללא קלון: אושר הסדר טיעון בין הפרקליטות לבין ח”כ חיים כץ

לפי ההסדר שנחתם בין הפרקליטות לבין ח"כ חיים כץ נגזרו עליו 6 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך כ-75 אלף שקל • הח"כ מהליכוד הודה והורשע בעבירה של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים
אריה ריבקינד
ו' אדר א' התשפ"ב / 07.02.2022 11:04

בית משפט השלום בראשל”צ אישר הבוקר (שני) את ההסדר שנחתם בין הפרקליטות לבין ח”כ חיים כץ וגזר עליו 6 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך כ-75 אלף שקל.  ח”כ כץ הודה והורשע בעבירה של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים.

השיטה שסחפה להפסקת עישון מגיעה למגזר החרדי. מה הקסם?

בכך כיבד בית המשפט את הסדר הטיעון שנחתם עם ח”כ כץ, על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה דאז, ד”ר אביחי מנדלבליט, ואשר כלל ענישה מוסכמת על הצדדים.

הנשיאה עינת רון קבעה בגזר הדין, כי שיקולי הצדדים בכריתת הסדר הטיעון – ובהם הודאתו של ח”כ כץ בעבירה ונטילת האחריות על ידו, חלוף הזמן מאז ביצוע המעשים, העובדה שהליך החקיקה היה לטובת הציבור וכן שמעשיו של כץ היו ברף התחתון של החומרה – היו רלוונטיים וענייניים.

עוד ציינה: “כרום מעמדו כן רום נורמות ההתנהגות המצופות ממנו. כלל הציבור מצפה מנבחריו לנורמות התנהגות ראויות והקפדה על קלה כחמורה… מעשהו של הנאשם פסול ובלתי ראוי כיוון שהנאשם לא עמד בחובת הגילוי הנאותה… במעשים בהם הורשע הנאשם יש כדי לפגוע באמון הציבור”.

ח”כ חיים כץ הואשם בקשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים אסורים, בעקבות חוק שקידם לפני כעשור לטיפול בתופעת ‘התספורות’ במשק.

במסגרת הטיעונים לעונש נימקה התביעה את נסיבות ההסדר והבהירה כי ח”כ חיים כץ “ביקש לקדם חקיקה ראויה. במעשיו לא דבק קלון ולא היה בהם פן של שחיתות או דופי”.

ח”כ חיים כץ בירך על ההחלטה: “בית המשפט פסק בצדק שבמעשי אין קלון. קביעה זו מצטרפת להחלטת בג”ץ לדחות על הסף טענות נגד הסדר הטיעון שנחתם. קידמתי חוק שהטיב עם כלל ציבור המשקיעים, לא היה לי או למי ממקורבי רווח אישי מהחקיקה. הודתי בלב לא קל במטרה להמשיך לשרת נאמנה את אזרחי ישראל ולשים מאחורי את העננה שליוותה אותי בשנים האחרונות וגבתה מחיר אישי וציבורי יקר”.

רוצה להיות ממונה על מועצה דתית? זו הדרך שמובילה לתפקיד הנחשק

ח”כ כץ מיוצג על-ידי עורכי הדין נוית נגב, יאנה פוגל סלוצניק ותובל בוך ממשרד שינמן נגב ניב.

מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר: “גילוי ושקיפות הם ערכים העומדים בבסיס עבודתם של נבחרי ציבור. עניינו של תיק זה הוא הפרת חובת הגילוי בהליך חקיקה שעולה כדי אמצעים פסולים, כלשון החוק. בית המשפט קבע כי ההסדר שנחתם עם ח”כ כץ הוא הסדר ראוי המגלם בין היתר את הודאתו של חבר הכנסת בעבירה הפלילית, ואנו מקווים כי גזר הדין יחדד את נורמות ההתנהגות המצופות מנבחרי ציבור”.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות