שקד: מעשים של משטרים אפלים • אבנר נתניהו: מדינת משטרה. הלם

פרטים חדשים מפרשת האזנות המשטרה • בתוכנת פגסוס של NSO נעשה שימוש רחב מאד • שרת הפנים: "אם הדברים נכונים מדובר ברעידת אדמה, במעשים שמתאימים למשטרים אפלים במאה הקודמת שאסור שנהיה דומים להם" • אבנר נתניהו, בנו של יו"ר האופוזיציה: "אני בהלם"
חרדים 10
ו' אדר א' התשפ"ב / 07.02.2022 10:29

פרשת NSO מסתעפת – המערכת הפוליטית סוערת: הבוקר (שני) נחשף – בפרק נוסף בתחקיר “כלכליסט” – כי השימוש של המשטרה בתוכנת הריגול פגסוס של NSO, לא היה “מקומי” או כזה שמוגבל למקרים ספורים, וכי המשטרה עשתה בתוכנת ההאזנות פגסוס של חברת הסייבר NSO שימוש רחב מכפי שפורסם.

השיטה שסחפה להפסקת עישון מגיעה למגזר החרדי. מה הקסם?

בין האנשים שהיו תחת מעקב משטרתי באמצעות תוכנת הסייבר ניתן למצוא פוליטיקאים, עיתונאים, ראשי ערים, מנכ”לים של משרדים ממשלתיים, פעילי מחאות חברתיות, אנשי עסקים בכירים, יועצי ראש הממשלה לשעבר נתניהו ובני משפחתו.

לפי הדיווח, בין האנשים שהיו מטרות להאזנה של המשטרה באמצעות שימוש בתוכנת הסייבר ההתקפית פגסוס ניתן למצוא גם את מנכ”ל משרד האוצר לשעבר שי באב”ד, מנכ”לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור, בנו של יו”ר האופוזיציה אבנר נתניהו, רמי לוי, מנכ”ל וואלה לשעבר אילן ישועה, איריס אלוביץ’, ראש עיריית נתניה מרים פיירברג ועוד.

גם אחרי קרן טרנר אייל עקבה המשטרה. כשהיתה מנכ”לית משרד התחבורה ואחר כך מנכ”לית משרד האוצר, מישהו חשד שטרנר מדליפה מסמכים סודיים לעיתונאים, ויחידת הסייבר של המשטרה הדביקה את הטלפון שלה בפגסוס.

פגסוס הותקן גם במכשיר הטלפון של אבנר נתניהו. חיטוט שם העלה התכתבויות בלשון נקבה מכיוונו של אבנר לכאורה. במשטרה הסיקו מכך שייתכן כי זהו הנייד שבו משתמשת לעתים אשת ראש הממשלה שרה נתניהו.

גם הניידים של יועצי התקשורת של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, טופז לוק ויונתן אוריך, הודבקו בתוכנה.

שרת הפנים איילת שקד התייחסה הבוקר לפרסום על אודות השימוש הרחב שעשתה המשטרה בתוכנת פגסוס: “אם הדברים נכונים מדובר ברעידת אדמה, במעשים שמתאימים למשטרים אפלים במאה הקודמת שאסור שנהיה דומים להם. חדירה המונית לפרטיות של אנשים רבים זו הפקרות שחייבת להיפסק היום. נדרשת ועדת חקירה חיצונית, לא למטרות האלה קנתה המשטרה את התוכנות הללו. לכנסת ולציבור כולו מגיעות תשובות, היום”.

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר לפרסומים אודות שימוש המשטרה בתוכנת NSO ואמר: “זה יום לא פשוט. איני יכול שלא להתייחס לצבר הפרסומים ובראשם הידיעה שפורסמה הבוקר בכלכליסט. מערכת אכיפת החוק לא יכולה לחפף במילוי החוק. מי שאוכף את החוק חייב להקפיד עליהן קלה כחמורה, יותר מכולם. אסור לנו לאבד את הדמוקרטיה שלנו. אסור לנו לאבד את המשטרה שלנו. ובוודאי – אסור לנו לאבד את אמון הציבור בהן. זה מחייב בדיקה מעמיקה ויסודית”.

יו”ר הציונות הדתית, חבר הכנסת סמוטריץ’, התייחס לפרסום ולאופן שבו המשטרה מגייסת מידע מודיעיני על אזרחים וכתב בטוויטר: “אלשיך ויתר המעורבים במשטרה ובפרקליטות צריכים להיעצר עוד היום ולהיחקר על ידי תובע חיצוני ובלתי תלוי עם סמכויות נרחבות. במקביל, חייבת לקום ועדת חקירה ממלכתית כדי להבין איך דבר כזה קורה ומה נדרש לעשות כדי למנוע הישנותו בעתיד. משטרת ישראל ופרקליטות המדינה נדרשות לניקוי אורוות יסודי”.

אבנר נתניהו התראיין הבוקר בגל”צ ואמר כי מדובר ב”מדינת משטרה”: “אני בהלם. מסתבר שאין שום חשיבות לשאלה אם אני מעורב בפוליטיקה או לא – זה יקרה גם לכם”.

גם שי באב”ד, מנכ”ל משרד האוצר לשעבר שעל פי החשד היה תחת מעקב המשטרה, התייחס לפרסומים: “אם הדבר אכן קרה – זה יום עצוב מאוד לדמוקרטיה הישראלית, זו פגיעה חמורה מאוד בזכויות הפרט ובשליחי ציבור, על לא עוול בכפם. לא חשדתי שעוקבים אחרי, וודאי שלא המשטרה”.

חיים ביבס, יו”ר מרכז השלטון המקומי וראשי הרשויות, התייחס לדיווחים ופרסם דרישה לממשלה‏: “הקימו ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק לעומק את הפריצה לטלפונים הניידים של נבחרי ציבור ואזרחים במדינה דמוקרטית – בניגוד לחוק. אנו דורשים הקמת ועדת חקירה ממלכתית על מנת לעשות בדק בית רציני ולהסיק מסקנות אישיות כנגד כל מי שהיה מעורב בשערוריה הזו. מי שפגע בפרטיות באופן גס כל כך חייב לשלם על כך מחיר”.

אמי פלמור, לשעבר מנכ”לית משרד המשפטים, התראיינה הבוקר בתוכנית של אסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בתאגיד והתייחס לפרסומים: “אני מתקשה מאוד להאמין למשטרה ויהיה קשה להחזיר את האמון הזה. הריגול אחריי בוצע כי מתחתי יותר מדי ביקורת על המשטרה. אני לא רואה אפשרות אחרת”.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות