פריץ? הנדל: ‘לא מתעסק עם מה שכותבים עלי בעיתונות החרדית’

שר התקשורת בתדרוך על הרפורמה בטלפונים הכשרים: "יש לי כוונה לבוא ולהקשיב לציבור החרדי. מי שרוצה כשר יוכל להמשיך עם כשר" • טען: "מי שמנע בפעם האחרונה הקמת ועדת רבנים ספרדית, היה אמסלם בשם הברית הפוליטית" • הבהיר: "לא פנו אלי רפורמים בסוגייה הזאת"
אריה ריבקינד
ה' אדר א' התשפ"ב / 06.02.2022 18:44

שר התקשורת יועז הנדל קיים היום (ראשון) – על רקע קידום רפורמה חדשה שתאפשר ניידות מספרים מלאה בקווים הכשרים ותפתח את שוק המכשירים לתחרות –  תדרוך לעיתונאים חרדיים.

רוצה להיות ממונה על מועצה דתית? זו הדרך שמובילה לתפקיד הנחשק

״אני לא מתעסק עם מה שכותבים עלי בעיתונות החרדית”, אמר השר הנדל, תוך שהוא רומז לכותרות שכינו אותו “פריץ”.

“אני פועל למען עם ישראל בלי להסתכל על מגזר כזה או אחר. יש לי כוונה לבוא ולהקשיב לציבור החרדי. זו מטרת השימוע. מי שירצה להמשיך להיות עם טלפון כשר יוכל להמשיך להיות עם כשר״.

השר הנדל  הוסיף: “הדרך שבה העיתונות החרדית מסקרת את הציבור הכללי – שטוחה. יש ציבור במדינת ישראל שאכפת לו מהסכנות שיש באינטרנט לפחות כמו שלכם איכפת. אנחנו עובדים קשה כדי למצוא סינון תכנים לכל ילד. אכפת לנו מהילדים שלנו כמו שאכפת לכם מהילדים שלכם. יש פתרונות שונים – וזה ישמע בשימוע.

לדבריו, “השימוע כבר עובד ולראייה שמהרגע שזה עלה לאוויר החלה להישמע ביקורות בתוך הציבור החרדי על הסיאוב של ועדת הרבנים”.

שר התקשורת גילה בשיחה, כי פנו אליו חרדים-ספרדים על שחסמו להם שיעורי תורה של רב ספרדי מפורסם. “לא עסקתי בטלפונים כשרים לפני שהגעתי לפה, לא ידעתי מה שאני יודע היום, לא באתי לפה עם אג׳נדה”, אמר. “מתוך אלפי פניות שקיבלתי – מאה אחוז מתוכן היו מהציבור החרדי. החלטתי לפעול. זה מה שהניע אותי”.

השר הבהיר: “לא פנו אלי רפורמים בסוגייה הזאת”.

לגבי המחיר, אמר השר: “אנחנו יודעים על עליית מחירים של מכשירים כשרים. זה קורה כי אין תחרות במכשירים. אין תחרות בחסימות ובמאפייני המכשיר. חברות סלולר, יבואנים ומשווקים, נשארים מחוץ למשחק, זה גורם לעליית מחירים ולשליטה אבסולוטית.

“בנוסף, דור 2-3 מתפנים, נסגרים. יש מאגר לאומי של תדרים. ואנחנו מצמצמים אותם כדי להכניס תדרים מתקדמים. למכשירים יעשו התאמות. החרדים משלמים על שני מסלולים ועל מכשירים”.

בתשובה לשאלה על פתיחת ועדה מתחרה – אמר השר: “אני דואג לעם ישראל. לכולם. מי שמנע בפעם האחרונה הקמת ועדת רבנים ספרדית, היה אמסלם (-שר התקשורת לשעבר, דודי אמסלם) בשם הברית הפוליטית. לא אני. כשיש מונופול – יש סיאוב שלא נותן להקים תחרות. לא אני עצרתי את זה. אנחנו ניגשים לשימוע בלב פתוח ונפש חפצה, ומוכן לשמוע את כולם. בסוף אעשה את מה שטוב למדינת ישראל ולעם ישראל”.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות