לח”כים מש”ס לא איכפת: ומי היה שיאן השאילתות על יוקר המחיה?

מתוך 500 שאילתות בכנסת רק 16 מהן עסקו ביוקר המחיה • רובן הוגשו על ידי חברי האופוזיציה, ומחציתן על ידי ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה
אריה ריבקינד
ה' אדר א' התשפ"ב / 06.02.2022 20:53

למי אכפת באמת מיוקר המחייה?  על פי בדיקת ‘שקוף’ מתוך 500 שאילתות שהוגשו בכנסת עד כה למשרדי הממשלה רק 16 מהן עסקו ביוקר המחיה.

יומירה, רימקייד. אימוראן, אנברל, מבטרה. מוכר לכם? מגיע לכם כסף

רוב השאילתות הוגשו על ידי חברי האופוזיציה, מחצית מהן על ידי חבר הכנסת אורי מקלב לבדו.

על פי בדיקת ‘שקוף’, מהקואליציה הגישו רק שתי חברות כנסת ממרצ – גבי לסקי ומיכל רוזין, בעוד היתר היו מהאופוזיציה: חברי הכנסת אורי מקלב, יריב לוין, בצלאל סמוטריץ’ וישראל אייכלר.

בין השאילתות שהגיש ח”כ אורי מקלב, הוא דרש לדעת מדוע לא בוחנים את המונופול בתחום הקפה השחור,  מה עושים כדי לרסן את המונופול של חברת תנובה בשוק מוצרי החלב, ומדוע תעריפי השיחות לחו”ל כל כך גבוהים ללקוחות מזדמנים.

יצוין, כי 500  השאילתות הינן מחצית מכלל השאילתות המוגשות, שאינן נגישות לציבור ולא ניתן לבחון אותן.

ה’שאילתות’ הינן כלי חשוב במסגרת הפיקוח הפרלמנטרי מול הממשלה. את שאלות מפנים חברי הכנסת לשרי הממשלה והשאילתה חייבת לעסוק בתחום עיסוקו של המשרד שעליו ממונה השר.

על השאילתה להיות מנוסחת בתמציתיות ובנייטרליות ולעסוק בסוגיה ספציפית וקונקרטית. לשר הנשאל ניתנים 21 יום להשיב על השאילתה. התשובה לשאילתה מוקראת על ידי השר הנשאל במליאת הכנסת.

רק באחרונה הודיע שר הבריאות לח”כ מקלב במענה לשאילתא במליאת הכנסת, כי בדיקות אנטיגן שאינן אמינות יוסרו מהמדפים. במקרה אחר הורתה שרת החינוך לבחון פסילות לא מצדקות של כוללים, לאחר שאילתא שהפנה אליה ח”כ מקלב.

במקרה נוסף, לאחר שאילתא שהגיש ח”כ מקלב, הנחה השר לביטחון פנים למשטרת ישראל לתגבר פעילותה בבני ברק לאחר חילול שני בתי כנסת בעיר.

במקרים רבים השאילתות מסייעות לאתר מידע אותו משרדי הממשלה לא היו רוצים להציף. כך למשל, לאחר שאילתא שהגישו בלשכת ח”כ מקלב, התברר כי בישראל 2021 עסקים עדיין יכולים לקבל הטבות מס על חמורים, סוסים ובארות מים – בעוד כלים דיגיטליים מתקדמים לא זכאים להטבות המס.

במשרד האוצר הודו בכך במליאת הכנסת והבטיחו לשנות את הנהלים.

“כמובן שזה רק טפח אחד מפעילות פרלמנטרית שלמה של חברי הכנסת, אך מדובר בהצצה לסדר היום שלהם”, כתבו ב’שקוף’ וציטטו את תגובת לשכת מקלב לפיה, “אנחנו נעזרים לא רק בשאילתות, אלא גם הצעות לסדר בוועדות ודיונים מהירים במליאה. יזמנו גם הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את הנושא, אך הקואליציה הזו דחתה את ההצעה בשתי ידיים”.

לדברי מקלב, “עד כה לא היו עליות מחירים וזה נבע מפעולות שונות של הממשלה הקודמת. אך הממשלה הזו אינה עושה דבר כדי להילחם ביוקר המחיה. העלאת המסים וחוסר העשייה של הממשלה הזו מביאים את החברות להעלות מחירים”.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות