צעירה נמצאה מתה אחרי ששוטר אמר לה: “תתאבדי כבר בשקט”

ת', צעירה בת ה-20, שהתמודדה שנים עם מצוקה נפשית, התקשרה בחודש שעבר למוקד 100, אך המוקדן ענה לה בבוטות: "אלוקים לא לקח אותך? מטומטמת שרוצה להתאבד. תתאבדי בלי להגיד לנו כלום" • ח"כ מיכל וולדיגר: איך אפשר לומר כך לאדם, בריה של הקב״ה?"
חרדים 10
ה' אדר א' התשפ"ב / 06.02.2022 00:36

משטרה אטומה: ת’, צעירה בת 20, נמצאה בדירתה בבאר שבע לאחר שנטלה מנת יתר של תרופה. נסיבות מותה בבדיקה. הערב (מוצ”ש) נערכה הלווייתה בבית העלמין החדש בבאר שבע.

מחכה כל שבת לסיגריה של מוצ”ש? אלן קאר והשבוע רגוע • איך? כנס

היא הותירה אחריה הורים ותשעה אחים ואחיות.

בחודש שעבר התקשרה ת’ למוקד 100 של המשטרה כשהייתה במצוקה נפשית.

השוטר שענה לה אמר: “אלוקים עוד לא לקח אותך? תתאבדי כבר בשקט”. הוא הוסיף ואמר לה: “את מטומטמת שרוצה להתאבד. תתאבדי בלי להגיד לנו כלום”.

בני משפחתה אומרים כי השיחה עם מוקד 100 החמירה את מצבה הנפשי.

ח”כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית, יו”ר השדולה למען בריאות הנפש בכנסת, אמרה בתגובה: “הלב בוכה עם צאת השבת וקבלת הבשורה הכואבת על התאבדות הצעירה שהתקשרה לדווח על מצוקתה הנפשית ונענתה ביחס מבזה. איך אפשר לומר לאדם, בריה של הקב״ה, שמרגיש שהמקום שלו בעולם מעורער, ‘תתאבדי כבר בשקט’?! הלב נקרע מהאכזריות, מהאטימות, מהשפל המוסרי”.

היא הוסיפה: “הבחורה שהייתה צריכה שיושיטו לה יד בחזרה לחיים, קיבלה דחיפה ולעג משוטרים ששכחו מה תפקידם כשוטרים וכבני אדם. אני לא אשקוט עד שהדין עם אותם ערלי לב ימוצה”.

יומירה, רימקייד. אימוראן, אנברל, מבטרה. מוכר לכם? מגיע לכם כסף

ממשטרת ישראל נמסר: “אנו משתתפים בצער המשפחה על אובדנה. בכל הנוגע להתנהלות השוטר במהלך השיחה למוקד, אנו רואים זאת בחומרה רבה, התנהלות שאינה עומדת בקנה אחד עם ערכי המשטרה ונורמות ההתנהגות המצופות מכל שוטר. בהתאם, החל כנגד השוטר הליך משמעתי, השוטר הודח מתפקידו בעקבות המקרה ובנוסף הורחק מעבודה מול קהל. בימים אלו מתנהל הליך בעניינו לבחינת המשך שירותו בארגון”.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הגיב: “לזכרה של ת’ מבאר שבע, אפעל שדברים יעשו אחרת ויראו אחרת. ‏תמו הימים בהם האחריות היא רק על כתפי השוטר שבקצה (“הש”ג”). מפקד שתחת פיקודו שוטר יפנה את גבו לאדם במצוקה, ישא אף הוא באחריות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות