ליברמן בלחץ מהקמפיין: זו תוכניתו להוזלת יוקר המחייה

בצל הלחץ הציבורי והמשך העלאת המחירים: שר האוצר צפוי להציג תוכנית להורדת יוקר המחייה • בין הצעדים שנשקלים: הורדת מכסים שתוזיל מוצרים נוספים, סבסוד חלק מהעלייה במחירי החשמל, והורדת מסים למשתכרים בשכר נמוך ובינוני • הבאג הגדול ביותר כרגע: מחירי הדירות
חרדים 10
ד' אדר א' התשפ"ב / 05.02.2022 18:37

ליברמן בלחץ מקמפיין יוקר המחייה: בזמן שמחירי החשמל, הדלק והמים מזנקים והציבור מפעיל לחץ לנוכח גל ההתייקרויות במשק – שר האוצר צפוי להציג השבוע תוכנית שנועדה לבלום את המשך גל עליות המחירים. כך דווח ב’אולפן שישי’ ב’חדשות 12′.

השקעה. אישה. תשואה. שילוב מנצח? בואי לשאול את המנכ”ל

על רקע ההתייקרויות המחירים, בכירים בממשלה, החוששים שהלחץ הציבורי יכול להוביל לפירוק הקואליציה –  אומרים: “השוק נתן את שלו, עכשיו אנחנו צריכים לטפל במה שהממשלה אחראית לו”.

לדבריהם, הבאג החברתי-כלכלי הגדול ביותר כרגע הוא מחירי הדירות  – ובינתיים, לא מצליחים לטפל בכך כראוי.

בין הצעדים שצפויים להיכלל בתוכנית שיציג ליברמן, הורדת מכסים שתוזיל מוצרים נוספים, סבסוד חלק מהעלייה במחירי החשמל – כך שיעלו ב-3%-2% בלבד, והורדת מסים למשתכרים בשכר נמוך ובינוני.

במשרד האוצר מתלבטים אם להוריד מסים כתשובה ליוקר המחייה, שכן הצרכנים נפגעים מאוד מההתייקרויות האלו ובפרט מי שמשתכר נמוך או בשכר הממוצע במשק, שעומד על עד 11 אלף שקלים.  על כן, באוצר שוקלים ברצינות להוביל מהלך של הורדת המיסוים באמצעות יותר נקודות זיכוי, תוך שימוש במתן מענקים של מס הכנסה שלילי למס הכנסה שלילי או באמצעות הורדת מדרגות של מס הכנסה.

כזכור, אחרי הלחץ הציבורי הגדול שנוצר בעקבות עליית המחירים המתוכננת של אסם, החברה התקפלה וחזרה בה מכוונתה להעלות את מחירי המוצרים שלה.

ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו אחרי ההכרזה של אסם: “השבוע בלמנו את ההתייקרות במזון, במוצרי הצריכה ובתחבורה הציבורית”.

בתוך כך, הערב (מוצ”ש), בשעה 19:00, תתקיים מחאה בגן צ’ארלס קלור בתל אביב נגד יוקר המחייה במדינת ישראל, המאורגנת על ידי ‘האפודים הצהובים’.

בהודעה מטעמם נאמר: “האפודים הצהובים עדים בימים האחרונים לטענות כאלו ואחרות, כי מחאתנו הינה מחאה פוליטית ‘שנשלחה ממחנה הימין ומאורגנת על ידי אנשיו של נתניהו’.

“ברצוננו להדגיש כי מחאת האפודים הצהובים הינה מחאה חברתית א-פוליטית אשר לא מעוניינת בכל תמיכה, או קשר למקבלי ההחלטות או ליושבי הכנסת באשר הם, ואנו רואים בממשלת הקודמת אשמה ביוקר המחייה בדיוק כמו הממשלה הנוכחית”.

מחכה ומצפה לבשורות טובות? הערב הזה נועד לך! • טיפים ומתנות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות