“זה רע”: איך תיאר שגריר מדינה ערבית מוכרת את מנסור עבאס

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל מספר בטורו השבועי מה אמר שגריר מדינה ערבית לבכיר ישראלי על השותפות עם מנסור עבאס • ומה באמת דעתו של יו"ר רע"ם על ישראל?
חרדים 10
ג' אדר א' התשפ"ב / 04.02.2022 13:32

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, חושף היום (שישי) בטורו השבועי ב’ידיעות אחרונות’, כי שגריר מדינה ערבית הזהיר בכיר ישראלי מהשותפות עם מנסור עבאס.

לחוץ להספיק סיגריה אחרונה לפני שבת? אלן קאר והשבת רגועה!

“שגריר של מדינה ערבית מוכרת נפגש בשבועות האחרונים עם גורמים מקומיים בכירים”, מספר סגל. “הוא מגלה דיפלומטיות רבה, עד שזה מגיע לחברותה של רע”מ
בקואליציה. עבאס, הוא מזהיר אותם, זה האחים המוסלמים, והאחים המוסלמים זה רע”.

סגל מסביר: “חידת מנסור עבאס מעסיקה את כולם, ממעצמות זרות ועד מפלגות מקומיות. השאלה היא אם יו”ר רע”מ השתמש בעבר ברטוריקה אנטי־ישראלית בוטה מסיבות פוליטיות וכעת הוא אומר את האמת, או שאמר אז את האמת והיום מפתה את הציבור היהודי ברטוריקה פרו־ישראלית”.

סגל מוסיף: “מחקר חדש של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, גוף בעל נטייה שמרנית־ימנית, טוען שהפתאים הם הישראלים שמאמינים בשותפות עם רע”מ. לפי סא”ל במיל’ יהונתן דחוח־הלוי, מחבר המחקר, המסמך שעליו חתמה רע”מ אשתקד איננו הסכם קואליציוני עם בנט ולפיד, אלא הודנה בין המוסלמים ליהודים.

“שייח’ ראאד בדיר, מנהל המוסד לפסיקת הלכה ולמחקרים איסלאמיים של התנועה האיסלאמית שלה כפופה רע”מ, הציג בסמוך להקמת הממשלה הצעה ליישוב
הסכסוך המוסלמי־יהודי בארץ בהסתמך על תקדימים, כולל חוזה חודיבייה המפורסם: שלום זמני שבסיומו הדור הבא יכריע על הארכתו – או על פתיחה במלחמה.

“את התקוממות מאי 2021 מגדיר השייח’ כ’מלחמת דת’ מוסלמית, המחשה בזעיר אנפין למלחמה הגדולה שתתרגש אם היהודים לא יקבלו את ההסדר. ‘ההסכם
הקרוב ביותר ליישום עיקרון זה היה ההודנה של צלאח א־דין אל־איובי, בשנת 1192’, נכתב במחקר.

“ההסכם, שבאירוניה היסטורית עסק בלוד וברמלה, הותיר לצלבנים חלק מהארץ. ‘אם מלחמת הדת הגדולה תיגרם על רקע ירושלים ומסגד אל־אקצא’, נכתב, ‘היא תהיה קשה מעבר לדמיון ותסתיים בגירוש היהודים מפלסטין, וקורבנות המוסלמים יהיו גדולים – יותר ממספר המוסלמים שנהרגו ב-1,500 השנים האחרונות .(מה שהיה במאי) זה אחוז אחד בלבד ממה שחבוי במלחמת הדת הגדולה”.

רוצה להיות ממונה על מועצה דתית? זו הדרך שמובילה לתפקיד הנחשק

סגל מציין, כי “המחקר מציג התבטאויות של עבאס עצמו בזכות המחבלים הכלואים. ‘כן, לאסירים הביטחוניים יש כלפינו סמכות מוסרית, אנושית ולאומית’, אמר ב־2016 והוסיף לגבי ח”כ באסל גטאס שהבריח טלפונים למחבלים ש’אחי באסל שגה בשקלול האינטרס, אך הוא בהחלט לא ביצע חטא'”.

סגל מצטט את נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, דורי גולד: “קיווינו שחל שינוי בגישה כלפי המדינה היהודית, אך למרבה הצער המחקר שלנו הוביל
למסקנה שהשינוי הזה עדיין לא התרחש”.

סגל מדגיש: “עבאס, מצידו, לא מתכחש לדברים שהשמיע בעבר ואינם תואמים את הקו הנוכחי שלו. הוא משוכנע שבעוד חמש שנים ייאלצו כולם להודות שהשינוי התרחש גם התרחש, ואין מדובר בהודנה אלא בשלום חם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות