הבית הלבן הודיע רשמית: “חיסלנו בסוריה את מנהיג דאעש”

מנהיג דאעש עבדאללה קרדאש חוסל הלילה בסוריה • ביידן הודיע כי הכוחות האמריקנים חזרו בשלום - והכריז: "סילקנו  אותו משדה הקרב. העולם מקום בטוח יותר" • תיעודים מהזירה: בין הריסות הבית נראו בגדים וצעצועים ושלוליות דם • בפשיטה נהרגו 11 נוספים - בהם 7 ילדים ו-3 נשים
חרדים 10
ב' אדר א' התשפ"ב / 03.02.2022 15:24

נשיא ארה”ב ג’ו ביידן אישר היום (חמישי) רשמית כי לוחמי קומנדו של צבא ארצות הברית חיסלו במרחב אידליב שבצפון מערב סוריה את מנהיג דאע”ש החדש, עבדאללה קרדאש.

הלן קאר: מוציאים לך את הסיגריות מהראש ולא רק מהפה. איך? כנסו

רוצה להיות ממונה על מועצה דתית? זו הדרך שמובילה לתפקיד הנחשק

ההורים בודקים, הילדים הולכים ללמוד • איך המתווה החדש עובד?

לפי הודעת ביידן, לא היו נפגעים אמריקניים בפעילות.

“אתמול בלילה בהוראותי, כוחות צבאיים אמריקנים בצפון מערב סוריה ביצעו מבצע מוצלח כדי להגן על העם האמריקני ועל בנות בריתנו, וכדי לעשות את העולם שלנו למקום בטוח יותר”, הכריז ביידן. “תודות לכישורים ולתעוזה של הכוחות המזויינים שלנו, סילקנו  משדה הקרב את אבו אבראהים אל-האשימי אל-קוריישי, מנהיג דאעש. כל האמריקנים חזרו בשלום מהמבצע. אני אשא דברים לאומה הבוקר. שאלוהים יגן על כוחותינו”.

ברשת ‘פוקס’, דווח כי קרדאש חגר חגורת נפץ ופוצץ אותה כשהכוחות הגיעו.

בפשיטה נהרגו 11 בני אדם נוספים, בהם 7 ילדים ו-3 נשים.

בשעה 16:30 (שעון ישראל) צפוי ביידן לשאת דברים.

אל-קוריישי, או בשמו עבדאללה קרדאש, מונה למנהיג דאעש לאחר חיסולו של המנהיג הקודם והח’ליף של הארגון, אבו בכר אל-בגדדי, שחוסל בסוריה ב-2019.

בניגוד לקודמו, שהיה מוכר בכל העולם על רקע תקופת ההצלחה הצבאית של דאעש, אל-קוריישי נחשב לדמות כמעט אלמונית ומוכרת למעטים בלבד.

כלי התקשורת המקומיים והרשתות החברתיות התמלאו בתיעודים ועדויות על המתקפה הלילה: הבית נפגע, ובין ההריסות נראו בגדים וצעצועים, לצד שלוליות דם בתוך הבית.

בחדשות 12 דווח, כי מעדויות של תושבים מקומיים עלה שהכוחות האמריקנים כיתרו בניין מגורים בן כמה קומות, וכרזו לנשים ולילדים לצאת. בתום שעתיים פרצו במקום חילופי אש כבדים, שבמהלכם הבית ניזוק קשות ולפחות 13 אנשים נהרגו, כמחציתם ילדים.

שעות לאחר התקיפה, פורסם בכלי תקשורת ערביים תיעוד של שרידי המסוק שהאמריקנים השמידו במהלך התקיפה. על פי הדיווחים, בשל תקלה שהתגלתה בו בזמן המבצע, נאלצו הלוחמים לנטוש אותו ולהשמיד אותו במטרה למנוע את נפילתו בידי הגורמים שעל הקרקע.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות