נחשף: המשטרה השתמשה בתוכנת ריגול בחקירת תיקי נתניהו

מהחקירה בפרשת NSO עלה: מידע נשאב, ללא אישור, מתוך הסלולרי של אחד המעורבים המרכזיים בתיקי נתניהו • הקלטה חושפת את השיחה שהתנהלה בין החוקרים לפני כניסתו של שלמה פילבר לחדר החקירות • נתניהו: "רעידת אדמה. פרצו לטלפונים באופן לא חוקי כדי להפיל אותי"
חרדים 10
א' אדר א' התשפ"ב / 02.02.2022 21:34

המשטרה השתמשה בתוכנת ריגול חודרנית, ללא אישור, לאחד המעורבים המרכזיים בתיקי ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. כך עולה מהבדיקה שנעשית בימים אלו במשרד המשפטים בפרשת NSO.

בואו לשאול את המנכ”ל: מי אמר שהנשים לא מבינות בהשקעות?

מהמידע שפורסם בחדשות 13 עולה כי  תוכן סלולרי נרחב שכולל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות ושימוש באפליקציות שונות נשאב על ידי המשטרה ללא היתר מתאים וללא צו בית משפט.

העיתונאי אביעד גליקמן ציין בדיווח, כי לעניין יש משמעות גדולה על תיקי נתניהו וקיים פוטנציאל של עיכוב משמעותי במשפט.

שכן, אם מדובר בעד שכבר העיד, אז פרקליטי הנאשמים הרלוונטיים יכולים לבקש חקירה נגדית חוזרת. אם מדובר בעד שלא העיד, הפרקליטים עלולים לבקש דחייה על מנת לעבור על החומר כראוי – הכל כפוף כמובן להחלטת בית משפט.

לפי הדיווח של גליקמן, במשרד המשפטים לא ידעו על מה שקרה והבדיקה בפרשת NSO ככלל ובעניין הזה בפרט – עדיין נמשכת. בימים הקרובים, ככל הנראה, תתגלה התמונה המלאה וייוודע לגורמים השונים מה נשאב מהטלפון.

בחדשות 12 דווח,  כי סימני שאלה קשים עולים בעקבות הקלטה שמגיעה מתוך חדר החקירות במשטרה, אשר שימש את החוקרים בתיק 4000 נגד מנכ”ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, שבהמשך גם שימש כעד מדינה.

היה זה ב-18 בפברואר 2018 – היום שבו התפוצצה פרשת 4000,  עם מעצרו של מומו פילבר, שהיה מנכ”ל משרד התקשורת. הוא הובא לחדר חקירות, שמצולם ומוקלט לפי הפרוטוקול.

ההקלטה מתחילה בחדר החקירות 50 דקות לפני שפילבר נכנס. החומר הזה הועבר במסגרת החקירה לסנגורים ושם הקשיבו רוב קשב לא רק לחקירה של מומו פילבר אלא הלכו אחורה לאותם רגעים שבהם חדר החקירות לכאורה היה ריק. הם שמעו שם שיחה קרוב לוודאי בין חוקרים במשרדי להב 433. הם תמללו את ההקלטה הזו, טייבו אותה מבחינת טיב הסאונד ותמללו אותה בפי גורם חיצוני.

ההקלטה:

חוקרת: “נכון, זה כאילו לא חוקי זה…”

חוקר: “כי ההצעה כדאית כאילו”.

חוקרת: “לשים את האפליקציה…”

חוקר: “גם החיפוש הוא לא… את כאילו, פה אנחנו חצי בחוץ חצי בפנים”.

חוקרת: “כן. זו פעם ראשונה שעושים כזה בתיק. אתה יודע, או צל”ש או צל”ש טר”ש”.

מהמשטרה, שעד אתמול הכחישה בכלל שימוש לא חוקי בתוכנה, נמסר לחדשות 12: “אין לנו כוונה להתייחס לפרסומים שבהם מושמעים כביכול אנשי משטרה שאינם מזוהים ואין דרך לזהות אותם”.

מסביבת נתניהו נמסר לחדשות 13: “מדובר ברעידת אדמה. הגילויים המרעישים שפורסמו בערוצי הטלוויזיה שחושפים כיצד פעלה המשטרה בליווי הפרקליטות בחקירות ראש הממשלה נתניהו, הם מזעזעים. חוקרי המשטרה זיהמו את ההליך המשפטי וחצו כל הקו אדום. ההשלכות הן כבירות”.

נתניהו הגיב בטוויטר: “רעידת אדמה – הערב נחשף שחוקרי המשטרה פרצו לטלפונים באופן לא חוקי כדי להפיל ראש ממשלה חזק מהימין”.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

עורך הדין ז’ק חן, שמייצג את שאול ואיריס אלוביץ’, מסר בתגובה: “אם יש אמת בפרסום – מדובר במעשה פשע חמור. עוד ביטוי לפריצת כל הגבולות בחקירה שהתנהלה נגד בני הזוג אלוביץ’ שעליה אנחנו מתריעים שנים.

“במדינת חוק ברור שחייבות להיות לכך משמעויות מרחיקות לכת ואין ספק שלא נאמרה המילה האחרונה בנושא”.

יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ׳ הגיב: “הפרקליטות צריכה לקבל כבר הערב החלטה על סגירת תיקי נתניהו. הגיע הזמן לחשבון נפש של מערכת המשפט וניקוי אורוות במשטרת ישראל”.

פרשן חדשות 12 עמית סגל צייץ בטוויטר בציניות בעקבות הפרסום: “מתקשה מאוד להאמין שרוני אלשיך יאשר מעקב פגסוס לא חוקי דווקא בתיקי נתניהו, שלגביהם לא גילה כל אובססיה. בכלל, הוא איש מתון שלא דוגל בשימוש לרעה בכוחו המשטרתי כדי לסמן מטרות. אם לא מאמינים תשאלו את אלקיען”.

בציוץ נוסף כתב: “מעולם לא שימש אדם כל כך חסר מעצורים בתפקיד כל כך מרכזי כמו רוני אלשיך. שלא במפתיע, בדיקת הפרקליטות לא עוסקת בשנים שבהן הוא עמד בראש המשטרה. כולם יודעים שיש תיבות פנדורה שעדיף לא לפתוח”.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות