לא תאמינו מה קורה היום בבית בו התגוררה גולדה מאיר בעיר דנוור

הבית בו התגוררה ראש ממשלת ישראל הרביעית בשנות נערותה הפך לאחרונה למרכז של חב"ד לצעירים • השליח ערך טקס קביעת מזוזה חגיגי בהשתתפות בכירים בצמרת הממשל המקומי
חרדים 10
א' אדר א' התשפ"ב / 02.02.2022 20:29

הבית  שבו התגוררה גולדה מאיר, ראש הממשלה הרביעית בישראל, בבירת מדינת קולורדו בארצות הברית – הפך לאחרונה למרכז של  חב”ד, המארח בקביעות צעירים מתקרבים לשיעורים על יהדות.

בואו לשאול את המנכ”ל: מי אמר שהנשים לא מבינות בהשקעות?

מדובר בבית בעיר דנוור, בו התגוררה אחותה של מאיר. גולדה, כנערה בת 15, ברחה מבית הוריה בויסקונסין, והגיעה אל בית אחותה כדי להשלים את לימודיה התיכוניים.

“הלמידה על מסורת ישראל, המסורת היהודית שלי, בבית של גולדה מאיר, היא מכוננת ומשמעותית”, סיפר אחד הנערים לאתר חב”ד.אורג. “היא הייתה אישה מדהימה שהשיגה כל כך הרבה, והבית שלה הוא המקום המושלם עבורנו להתכנס כקהילה”.

המקום משמש בין היתר כמוזיאון ויש בו חפצים יהודיים מקוריים, בהם קופת צדקה וקופסת מזוזה ששימשו את גולדה עצמה. “אנחנו מקווים להעניק השראה לסטודנטים היהודיים, שיהיו הדור הבא של המנהיגים”, אומר השליח הרב ישראל משה אורט, המפעיל את המקום.

במשך שנים עמד הבית בשיממון.

לפני כעשרים  ושבע שנים עבר שיפוץ נרחב.

צילום: חב”ד אורג

בטקס חניכת המוזיאון בתחילת החודש השתתפו חברי קהילה מקומיים, בהם כאלו שעזרו למנוע את הריסת הבית לפני שנים רבות. עם הנוכחים נמנו מושל קולורדו, התובע הכללי, ראש העיר לשעבר ומכובדים נוספים.

השליח קבע מזוזה בטקס והודה למשתתפים על העזרה הגדולה שמעניקים  לבית חב”ד.

רוצים גם אתם להצטרף לעשרות מיליוני האנשים שיצאו לחופשי מכלא העשן? לחצו כאן >>>>>>

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות