המדריך להפעלת ביטוח רכב: איך יודעים מתי?

יש שני דברים שצריך לקחת בחשבון לפני שמחליטים • מהי ההשתתפות העצמית שלכם? כמה פעמים תבעתם ביטוח רכב?
תוכן שיווקי
א' אדר א' התשפ"ב / 02.02.2022 19:10

רכישת ביטוח רכב היא צעד חשוב, שנועד לכסות עבורכם הוצאות אשר כרוכות בתיקון הרכב.

כאשר מתממשים תרחישים לא נעימים, כמו תאונות דרכים או פגיעה ברכב שלכם כאשר הוא חונה, אתם יכולים להיות שקטים, מכיוון שאתם יודעים שחברת הביטוח תסייע.

נשמע מאוד פשוט, אבל בפועל זה מעט יותר מורכב. למעשה, ממש לא תמיד כדאי ומשתלם להפעיל ביטוח רכב.

אז איך יודעים מתי להפעיל? יש שני דברים שצריך לקחת בחשבון לפני שמחליטים.

מהי ההשתתפות העצמית שלכם?

בכל פוליסה של ביטוח רכב, יש סעיף של השתתפות עצמית. זהו סעיף, אשר קובע כמה כסף תצטרכו להוציא מכיסכם במקרה של הפעלת הביטוח. גובה ההשתתפות העצמית משתנה בכל פוליסה, וחשוב לדעת שאתם יכולים להתמקח עליו.

במקרים מסוימים, ניתן לקבל הנחות משמעותיות או פטורים על השתתפות עצמית, לפחות עבור חלק מהכיסויים במסגרת ביטוח רכב. בנוסף, ניתן לייקר או להוזיל אותו בתמונה להוזלת או ייקור הפוליסה, בהתאם.

נחזור להפעלת ביטוח רכב: אם נגרם לרכב שלכם נזק, עליכם לבדוק באיזה סכום מוערכת עלות התיקון. אם העלות נמוכה מההשתתפות העצמית שלכם, או גבוהה ממנה אבל לא במידה ניכרת, לא שווה לכם להפעיל את הביטוח. שימו לב: אם מחליטים להפעיל ביטוח רכב, עדיף לבצע את התיקון במוסך הסדר של חברת הביטוח, מכיוון שכך תשלמו השתתפות עצמית זולה יותר.

כמה פעמים תבעתם ביטוח רכב?

שימו לב: גם אם עלות התיקון גבוהה משמעותית מההשתתפות העצמית, לא תמיד כדאי להפעיל ביטוח רכב. בכל פעם שאתם מפעילים אותו, אתם למעשה תובעים את הביטוח, והתביעות שלכם נרשמות. בכל פעם שאתם תובעים, זה אומר שבפעם הבאה שתחדשו ביטוח רכב, תצטרכו לשלם עליו יותר. אם תתבעו את הביטוח פעמיים, שלוש או יותר, הפוליסה עלולה להתייקר באופן משמעותי.

יותר מזה, חברות הביטוח עלולות לסרב להעניק לכם ביטוח.

גם ניסיון לקבלת ביטוח רכב מחברה אחרת, יסתיים במפח נפש דומה. בכל פעם שתרכשו ביטוח רכב, תתבקשו להציג מסמך היעדר תביעות, כך שאין לכם אפשרות להסתיר את עברכם. זהו מסמך שיכול גם לעבוד לטובתכם, אם התנהגתם באיפוק ולא תבעתם אף פעם. הצגה של מסמך היעדר תביעות עשויה לזכות אתכם בהנחה גדולה על הביטוח.

לכן, לא מעט נהגים מעדיפים לשלם בעצמם על תיקונים, למרות שיש להם ביטוח רכב. הם רוצים לשמור על עבר נקי מתביעות, כדי שהפוליסה שלהם לא תתייקר משנה לשנה, ואולי אפילו תהיה זולה יותר.

בשורה התחתונה

בכל מקרה, לא כדאי להפעיל ביטוח רכב בתאונות יחסית קלות, אשר גורמות נזק של כמה מאות או אלפי שקלים. בהחלט כדאי וצריך להפעיל אותו כאשר מדובר על עשרות אלפי שקלים, בעקבות תאונות קשות או גניבת הרכב.

כך או כך, כדאי לערוך סקר שוק מקיף לפני רכישת ביטוח רכב, כדי לקבל את התנאים הטובים והמשתלמים ביותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות